שייטת 13 שייטת 13

שייטת 13

לוחם קומנדו ימי:

"כעטלף המגיח בעלטה, כלהב המבתר בדומיה, כרימון המנפץ ברעם"

בבסיס עתלית יושבים לוחמי שייטת 13, יחידת הקומנדו הימי של זרוע הים, שנחשבת לאחת מהיחידות המובחרות בצה"ל.
השייטת עוסקת בפעילות חבלנית אסטרטגית מעבר לקווי האויב, הכוללת פגיעה במתקנים חיוניים בעת מלחמה ובנמלי אויב. כמו כן, יחידת הקומנדו הימי אמונה גם על איסוף מודיעין.

השירות ביחידה משלב הכשרת חי"ר ארוכה ומקיפה עם התמחות והתמקצעות בלוחמה ימית, צלילה מבצעית והפעלת כלי שיט מיוחדים. כיום, יחידת הקומנדו הימי של זרוע הים נחשבת לאחת מיחידות הכוחות המיוחדים הטובות בעולם, לצד יחידות העילית של צה"ל.

 

 דרישות קבלה ומיונים:
פרופיל נדרש: 97-82 ללא סעיפים פוסלים, דפ"ר 50 ומעלה.
מיון: גיבוש שאורכו 5 ימים (אחרי מעבר יום סיירות), שכולל מבדקי ים ויבשה, ולבוגרי כיתות י"א גיבוש דרך גדנ"ע צלילה.

משך ההכשרה:
לוחמי שייטת 13 נדרשים למגוון רב של יכולות כדי לבצע את משימותיהם, ולכן ההכשרה של לוחמי היחידה ארוכה ומורכבת. המסלול אינטנסיבי וכולל אימונים בלוחמת חי"ר, קורס לוחמה בטרור ולוחמת גרילה, קורס צניחה, שיטות תקיפה ופשיטה מהים, הפעלת כלי שיט שונים ועוד.
מסלול הלוחמים מתחיל בחמישה חודשי טירונות חי"ר ואימון מתקדם, הנערכים בבסיס הטירונים של חטיבת הנח"ל. עם סיומה של תקופת הכשרה ראשונית זו, הלוחמים מוסמכים כ"רובאי 05" ומגיעים לשייטת. בשלב המכין נחשפים הלוחמים בהדרגה לפעילות השייטת, ולומדים להכיר מקרוב את הסביבה הימית והיבשתית. בשלב הייעודי מתמקצעים הצוותים בתחומים ייחודים, הכוללים צלילה קרבית, תקיפה באמצעות כלי שיט והתמחות בהשתלטות על כלי שיט.
עם תום הכשרתם, לאחר שנה ושמונה חודשים, מקבלים הלוחמים את כנפי העטלף והם מצטרפים רשמית למשפחת השייטת וזוכים לתואר הנחשק - לוחמי קומנדו ימי.

 

 

 

עוד כתבות בנושא

loading...