סנפיר סנפיר

סנפיר

בתחילת שנות ה-2000 השתנתה תפיסת הביטחון עקב עלייתם של ארגוני טרור שונים ברחבי העולם והסלמת פעילותם. בעקבות זאת, התחזקה בקרב הבכירים בזרוע הים ההבנה כי יש צורך בחיזוק נוסף של מעטפת ההגנה על הגבולות הימיים של מדינת ישראל ועל נקודות בעלות חשיבות אסטרטגית בשטחה הימי של המדינה. בעקבות כך הוחלט להקים את יחידת סנפיר - יחידה ייעודית בה ישרתו לוחמי חוד, שתפקידה הגנה על הנמלים הצבאיים האזרחיים של מדינת ישראל, המהווים עורק חיים חיוני למשק ולביטחון הישראלי.

יחידת סנפיר כפופה לפלגות הביטחון השוטף בזירות השונות ולוחמיה לוקחים חלק במגוון רב של משימות, הן בשגרה והן בחירום. לוחמי היחידה פועלים בצוותים קטנים המפליגים על גבי ה"צרעה" - כלי שיט קטן ומהיר בעל יכולות תמרון גבוהות. כבר בשירותם הסדיר חיילי היחידה מפקדים על הצרעה. גודלה של הצרעה מאפשר לה לפעול באזורים רדודים בקרבת החוף ובנמלים צבאיים, ומהירותה מאפשרת לצוות הלוחמים להגיע תוך זמן קצר לזירת ההתרחשות ולסכל ניסיונות לפעילות חבלנית עוינת.


יחידת "סנפיר" כפופה לפלגות הביטחון השוטף בזירות השונות ולוחמיה לוקחים חלק במגוון רב של משימות, הן בשגרה והן בחירום. לוחמי היחידה פועלים בצוותים קטנים המפליגים על גבי ה"צרעה", כלי שיט קטן ומהיר בעל יכולות תמרון גבוהות. כבר בשירותם הסדיר חיילי היחידה מפקדים על הצרעה, לאחר שיוצאים לקורס ייעודי בבה"ד זרוע הים. גודלה של הצרעה מאפשר לה לפעול באזורים רדודים בקרבת החוף ובנמלים צבאיים, ומהירותה מאפשרת לצוות הלוחמים להגיע תוך זמן קצר לזירת ההתרחשות ולסכל ניסיונות לפעילות חבלנית עוינת.

סיסמת היחידה היא "מאפס למאה" - ולא בכדי. הלוחמים ב"סנפיר" נמצאים בלו"ז דינאמי שיכול להשנות ברגע - הכל תלוי משימה ותלוי מצב. הלו"ז משתנה תוך שניות כמי שמגינים על גבול כל-כך רחב, על הגבול הימי.

 

 משך ההכשרה:
"כל לוחם שמיועד להגיע ליחידה עובר הכשרה שאורכת כארבעה חודשים: טירונות לוחם ימי בבה"ד זרוע הים שאורכת כחודש, ולאחריה קורס לוחם "סנפיר" שאורך כשלושה חודשים נוספים. הקורס מתמקד במעבר החד מאפס למאה, אותו אנחנו חווים כל יום בשירות שלנו. עובדים איתך על הפן הפיזי ועל הפן המנטלי. את לומדת על מערכות הסירה, על הנשקים השונים, העמדות והצוות שאיתך. הקורס הוא הבסיס לשירות. לומדים על הים, על השטח, ובעיקר - על עצמך. היופי אצלנו ב"סנפיר" זה שהלמידה אף פעם לא נגמרת".

תנאי קבלה ומיונים:
התפקיד פתוח לבנים ובנות. בנים צריכים לבצע ולעבור גיבוש לוחם ימי ולבקש במעמד הגיבוש והמוקד "גיבוש סנפיר". בנות צריכות לעבור מיון מקוון לגיבוש לוחמת ימית/סנפיר-ילת"ם, ולעבור אותו בתוצאות סנפיר-ילת"ם. לאחר מכן עליהן גם הן לעבור את הגיבוש.

 

עוד כתבות בנושא

loading...