מעגן מעגן

מעגן

תפקיד הגוררות הוא מתן מענה לכלי השיט של זרוע הים במגוון רחב של משימות, בין אם בהוצאת ספינות טילים וצוללות מהנמל, סיוע בהעברת דלק ואספקה לספינות וביצוע משימות ימיות כמו הצבת מטרות או התקנת מערכות ייחודיות. פעילותם העניפה מאפשרת לכלי השיט של זרוע הים לשמור על רציפות תפקודית לאורך זמן בעתות שגרה ובחירום. כחלק משגרת היום, המעגן מוכן לכל תרחיש חירום, ותמיד ישנו כלי בכוננות מידית על מנת לתפעל אירועי שריפה, הצפה או כל תרחיש בו יוכלו לתרום את חלקם.

המעגנים נמצאים בשלושה בסיסים שונים: חיפה, אשדוד וזירת ים סוף, כאשר בכל מעגן מספר גוררות המורכבות מצוות ימאים ומכונאים. במהלך הכשרתם חיילים אלו לומדים להפעיל את המערכות השונות ולהשיט את הגוררת, לצד חוקי דרך, ניווט, קשירות ותיאוריה ימית. מפקדי הגוררות עוברים קורס פיקוד מיוחד המכשיר אותם להיות סקיפרים. בניגוד לכלי שיט אחרים עליהם מפקד בדרך כלל חובל, במעגן הגוררות המפקדים הם בדרך כלל חיילים בסדיר או בקבע ראשוני.

דרישות קבלה ומיונים:
פרופיל 64 ומעלה, מותנה במעבר מיון קדם צבאי בהצלחה.

משך ההכשרה:
ההכשרה נערכת בבה"ד זרוע הים. במהלכה, עוברים החיילים טירונות 02 שלאחריה מתחילים קורס גוררות שאורכו כשלושה חודשים. הקורס מתחלק לשתי מגמות - מנוענים וימאים. בקורס לומדים על המערכות השונות בספינה ועל חוקי הימאות.

אף על פי שהמעגן אינו מוגדר כיחידת לוחמה, ללא פעילותן של הגוררות הרציפות התפקודית של זרוע הים הייתה נפגעת. השירות בגוררות הוא תפקיד מאתגר המשלב שירות בים, עבודה אינטנסיבית ופעילות מסביב לשעון

 

loading...