אודות זרוע הים אודות זרוע הים

אודות זרוע הים

זרוע הים היא הזרוע הימית של צה"ל הפועלת בזירה הימית של מדינת ישראל ואף מעבר לה. הזרוע מורכבת ממספר רב של יחידות לוחמות, יחידות מטה ויחידות תומכות לחימה הפועלות יחד כדי לממש את ייעוד הזרוע ולמלא בהצלחה את משימותיה כפי שהוגדרו על ידי המטה הכללי ובהתאם למפת האיומים המשתנה תדיר.

בין תפקידיה השונים של זרוע הים נמצאות משימות ההגנה על מדינת ישראל, על ריבונותה הימית ועל מרחבי הפעולה של צה"ל בים, שמירה על חופש השיט אל מדינת ישראל, הגנה על המתקנים האסטרטגיים באזור הכלכלי הבלעדי ומתן מעטפת ביטחונית להפעלתם הרציפה. זאת לצד השגת עליונות ימית, השתלבות בכוח ההרתעה וההכרעה הצה"לי, בניית תמונת מודיעין ימית וביצוע משימות ומבצעים מיוחדים לרבות תקיפה, איסוף מודיעין, הצלה וחילוץ.

מאז הקמתה של מדינת ישראל התווך הימי משמש כעורק חיים מרכזי של מדינת ישראל ושל הכלכלה הישראלית בפרט, ועל כן ההגנה עליו היא צורך קיומי מהמעלה הראשונה. כדי לממש את ייעודה, הן בשגרה והן בחירום, זרוע הים עוסקת במשימות הגנה ותקיפה נרחבות בזירות השונות תוך הפגנת יצירתיות, תעוזה ודבקות במטרה. לאורך שנותיה זרוע הים הובילה אינספור פעולות פורצות דרך שנחרטו בתודעה הלאומית והעולמית והטביעו את חותמן בזירה הימית.

70 שנה חלפו מייסודה של זרוע הים כ׳שירות הימי׳ ועד היום. במהלך השנים הללו הזרוע עברה שינויים רבים - כלי השיט הפכו לחדישים יותר, משימותיה נרחבות יותר, ויכולותיה המבצעיות ליעילות ומתקדמות יותר. תמורות אלו הפכו את הזרוע למרכיב מרכזי במערך ההכרעה הצה״לית ולכוח בולט בזירה הימית האזורית. כליה יכולים לפעול הרחק מנמל הבית ולהגיע להצלחות מבצעיות מרשימות ומשנות סדרי יום. על אף השינויים הרבים שחלו בזרוע לאורך שנות פעילותה דבר אחד נותר זהה - איכותו של ההון האנושי המצטרף לשורות הזרוע.

הלוחמים, המפקדים ואנשי המטה - כולם מורכבים מאותו חומר אנושי משובח שמפגין פעם אחר פעם שאיפה למצוינות, הקרבה, אחווה ונחישות אין קץ. בזכות הנפשות הפועלות זרוע הים תמשיך להוות מרכיב קריטי במעטפת הביטחונית של מדינת ישראל.

loading...