שייטת 3 שייטת 3

שייטת 3

שייטת ספינות הטילים פועלת במרחב חיוני ביותר, התווך הימי, בו ישנם הזדמנויות רבות כמו גם אתגרים רבים. לוחמיה מפליגים ומבצעים פעולות נועזות הרחק מחופיה וגבולותיה של מדינת ישראל. בין משימותיה של השייטת ניתן למנות הגנה על הנכסים האסטרטגיים של מדינת ישראל בים, שיתופי פעולה עם כוחות היבשה וחיל האוויר, שמירה על העליונות הימית של מדינת ישראל, עשיית מבצעים לאיסוף מודיעין, מניעת חדירת גורמים עוינים לישראל דרך הים והרשימה עוד ארוכה.

ספינות הטילים מצוידות במערכות נשק מהמתקדמות בעולם, שתוכננו להתמודד מול מגוון רחב של איומים. מלבד מערכות הנשק מותקנות בספינות גם מערכות איתור וגילוי, הכוללות מכ"מים בעלי טכנולוגיות חדשניות ופורצות דרך. השילוב בין מערכות האיתור ומערכות הנשק הופך את ספינת הטילים לאחת מהפלטפורמות הייחודיות ביותר הקיימות בצה"ל. באמצעות כך מסוגלת ספינת הטילים לבצע מגוון רחב של משימות.
לוחם חוד ימי המשרת בספינת טילים הינו אחד מתפקידי המפתח בזרוע הים.

שייטת ספינות הטילים מהווה את כוח הלחימה המרכזי של הזרוע, והינה אחת מהיחידות המבצעיות ביותר בצה"ל. השייטת הינה יחידה מעורבת, בה משרתים לוחמים ולוחמות יחד על כלי השיט, הספינה הופכת לביתם והאנשים בצוות הופכים למשפחה השנייה של כל לוחם ולוחמת הנמצאים בה.

דרישות קבלה ומיונים:
התפקיד פתוח גם לבנים וגם לבנות ותנאי הקבלה הם פרופיל 72 ומעלה, ללא סעיפים פוסלים. מבחינת נתוני דפ"ר נדרש מכל מי שמתמיין לתפקיד דפ"ר 50 ומעלה. בנוסף, הקבלה לתפקיד מותנית במעבר של גיבוש לוחם ימי וסיווג ביטחוני.

 

 

משך ההכשרה:
במהלך ההכשרה, שאורכת כחצי שנה, עוברים החניכים בקורס לימודים ושיעורים שונים אודות מבנה הספינה וכל הידע הדרוש לתפקיד אליו שובצו בספינה, כשבמקביל מתקיימת גם הכשרה פיזית שכוללת אימוני כושר, סדרות חוסן וסדרות ים שמכינות את החניכים לקראת השירות שהם עתידים לחוות בזרוע.

 

 

 

עוד כתבות בנושא

loading...