מכשירים את הדור הבא של החובלים מכשירים את הדור הבא של החובלים

מכשירים את הדור הבא של החובלים

תבל דמרי

שלב הימ"פ (ימאות ופיקוד), השלב הבסיסי בהכשרת קורס החובלים הסתיים במסע לאורך הגבול הימי

זה החל בהקפצת הצוערים בחצות הלילה. תוך מספר דקות הם כבר היו מאורגנים על מדי ב', חמושים בנשקים וערוכים לכל תרחיש. מפקדי הצוותים תדרכו במהירות את החיילים ולאחר מכן נתנו להם את האות להתחיל בהכנת הס"גים (סירות גומי). הצוערים הכינו את הנדרש, ובתוך זמן קצר החלו לנוע עם הסירות לעבר נקודה מסוימת. כך החל מסע בן מספר שעות, בו הלכו למעלה מעשרה קילומטרים. זה היה לילה שגרתי ב'שבוע ההפוך' בשלב הימ"פ (ימאות ופיקוד) של קורס החובלים, שלב ההכשרה הבסיסי של צוערי הקורס אשר מתקיים במוצב מבודד על חופי העיר אילת. "בשלב הזה מביאים את החיילים למצב קיצון", אמר סגן מפקד בשלב, סרן אופיר בן דוד. "ישנים שעות שינה מינימאליות, אוכלים מנות קרב ומתרגלים פעילות אינטנסיבית", המשיך.

שלב הימ"פ נמשך כשלושה חודשים בהם הצוערים בקורס לומדים כיצד להתמודד עם קשיים ואתגרים מסביב לשעון. עד לפני שלושה מחזורים השלב התקיים בבסיס זירת ים סוף שבאילת, אך לאחרונה עבר למוצב צביה, מוצב מבודד אשר מהווה בית עבורם למשך התקופה. עם תום השלב, הצוערים מבצעים מסע בסירות גומי לאורך החוף - מאשדוד בדרום ועד ראש הנקרה, הנקודה הצפונית ביותר שעל הגבול הימי. על ידי השבוע ההפוך ניתן לבדוק את תפקוד הצוערים במצבים לא פשוטים להתמודדות מסביב לשעון. השלב מקנה בסיומו לצוערים יכולת פיקוד על ס"גים ויכולת לתפקד כקציני משמרת בגשר.

המפקדים בשלב מלמדים ובוחנים את הצוערים במגוון תחומים- היכולת הפיקודית שלהם, בים ובחוף, שיתוף הפעולה ביניהם ועוד. במחזור הזה הסגל הפיקודי שם דגש מיוחד על הלמידה ולאו דווקא על המיון. "כשמשקיעים במיון, קשה להתרכז בפיתוח אישי של האנשים עצמם. החלטנו שלצד הבחינה המתמדת של הצוערים, צריך להתמקד ביחסי האישי כלפיהם, בלימוד והפיתוח שלהם", אומר סרן בן דוד.

לאחר סיום המסע, הגיעו הצוערים לבסיס ההדרכה, שם קיימו טקס שחתם את השלב. בבה"ד התקיים טקס סיום מרגש יחד עם בני משפחותיהם של הצוערים, ואלה קיבלו את תגיות הצוערים וכומתות הקורס.

 

loading...