בהצדעה לחובלים החדשים בהצדעה לחובלים החדשים

בהצדעה לחובלים החדשים

תבל דמרי

"פעלו בנחישות ובעוז, צאו למשימותיכם והבטיחו את ביטחונם של אזרחי המדינה", אמר הרמטכ"ל, רא"ל גדי איזנקוט, בטקס סיום קורס חובלים

אמש נערך סיום קורס חובלים, מחזור 133, אותו סיימו למעלה מ-30 חובלים חדשים. הטקס נערך בראשות הרמטכ"ל, רא"ל גדי איזנקוט, ובנוכחות מפקד זרוע הים, אלוף רם רוטברג והפיקוד הבכיר של זרוע הים. הטקס התרחש זו הפעם השנייה ב'מעגן דרור', מעגן שייטת הצוללות. ראש הממשלה, מר בנימין נתניהו, שלח את ברכותיו למסיימי קורס חובלים. ״הזרוע הימית הפכה השנה למשמעותית במשימת שמירת הביטחון של מדינת ישראל״, הוא ציין. ״בין אם ברכישת צוללות, ספינות ומערכות לחימה חדשות - זרוע הים מתמודדת מול מגוון רחב של אתגרים ביטחוניים ואסטרטגיים על הנמלים ועל הנכסים האסטרטגיים שבים. מדינת ישראל רואה בכם חלק מרכזי להמשך התעצמות כוחה ושמירת העליונות הימית אל מול אויבנו. מוטלת עליכם אחריות גדולה ואנו סומכים עליכם ויודעים כי אתם מצוידים בכישורים, היכולות והמחויבות לביצוע כלל המשימות המוטלות עליכם״.

״כעת מתחיל מסעכם הבא, מסע שהוא מורכב אף יותר מזה שעברתם עד כה״, הצהיר הרמטכ״ל, רא״ל גדי איזנקוט. ״בשל ההתעצמות מצפון ומדרום ואי היציבות האזורית, תידרש הזרוע לקחת חלק בהגנת המדינה והכרעת האויב. לזרוע יכולות מבצעיות מתקדמות, בידיה נמצאים טובי כלי השייט ויחידותיה מוסיפות לפתח טכנולוגיות חדשניות. כל אלה מסייעים לזרוע להפגין יכולות התקפיות, הגנתיות ומודיעיניות יעילות וממוקדות. פעלו בנחישות והעיזו, זאת על מנת שנוכל לממש את ייעודו של צה״ל להגן על המדינה ולהבטיח את קיומה אם נידרש לכך. עם קבלת סיכת החובלים צאו למשימותיכם, הבטיחו את ביטחונם של אזרחי מדינת ישראל. צה״ל סומך עליכם וכך גם אזרחי המדינה״, סיכם.

קורס חובלים הוא קורס התנדבותי שאורכו כשנתיים וארבעה חודשים. הוא נחשב לקורס יוקרתי שצה"ל מציע לחייליו לעבור. המסלול כולל חמישה שלבים מאתגרים: בסיסי, מתקדם, אקדמיה, ייעודי בה"ד וייעודי שטח. במהלך השלבים הללו לומדים הצוערים כיצד לתפקד בלב הים כמפקדים, כאשר הניתוק מהחוף הופך לשגרה ומתמודדים פעמים רבות אל מול החלטות משמעותיות. ״בכל מרחק מהארץ ובכל מרחב פעולה אנו נלחמים על הבית״, הצהיר מפקד זרוע הים, אלוף רם רוטברג. ״הילחמו בתווך הימי והיו שותפים להכרעה הצה״לית. עשו זאת תוך מתן דגש על יחס אישי, עשייה משותפת ופיקוד בגובה העיניים. כל אלו הם המפתח לבניית האמון שיוביל לניצחון המשותף. זהו הטקס האחרון בו אני משתתף כמפקד הזרוע. אני מצדיע לכם ויודע שיש לנו על מה להילחם ויש על מי לסמוך״, הוסיף.

כ-60 אחוזים מהמסיימים ביצעו שנת שירות, מכינה או ישיבה דתית ואחד מכל שני צוערים היה פעיל בתנועת נוער. בנוסף, 56 אחוזים מהמסיימים משתייכים למגמת שיט, 12 אחוזים למגמת אלקטרוניקה והנותרים מתחלקים באופן שווה למגמת מכונה ולמגמת צוללות, כאשר רוב המסיימים ממגמת צוללות ישרתו על הצוללת אח"י רהב, שהצטרפה השנה לשייטת 7.

 

loading...