המפקדים בשטח חוזרים אל רגעי סיכול ניסיון הפיגוע המפקדים בשטח חוזרים אל רגעי סיכול ניסיון הפיגוע

המפקדים בשטח חוזרים אל רגעי סיכול ניסיון הפיגוע

עדן רימון

לאחר שהותר לפרסום סיכול ניסיון הפיגוע הימי שארע בחודש שעבר, המפקדים בזירה הדרומית חוזרים אל רגעי ההשתלטות הקריטים

בתאריך ה-12 במרץ 2018, כחלק מפעילות הביטחון השוטף בגבול הימי של רצועת עזה, זוהו מאפיינים חריגים במועד ובתנועת כלי שיט, שעבר בכשישה מייל את גבול הדיג המותר ברצועה. אי לכך, בוצע על ידי לוחמי פלגת הביטחון השוטף 916 נוהל מעצר חשוד, ונלקחו לחקירה 10 פלסטינים תושבי רפיח, בחשד לאיסוף מודיעין ותכנון פיגוע על ספינת זרוע הים.

"זה היה בשעות היום. לאחר הערכת מצב, החלטנו לבצע נוהל מעצר חשוד. עשינו זאת במהירות, בזריזות ובהפתעה, ולכן לא הייתה התנגדות מצד פעילי הטרור", סיפר מפקד פלגה 916, סא"ל בוריס שוסטר. "מדובר על מספר שעות לא מבוטלות לאחר המעצר בהן נדרשת הערכת מצב וגיוס כוחות. בנוסף, עלה חשד שיש בכוחם אמצעי לחימה ומכשירי קשר ונדרשנו לפעול בהתאם" הוסיף סא"ל שוסטר.

מחקירת שירות הביטחון הכללי ומשטרת ישראל, עלה כי אחד העצורים, אמין סעדי מוחמד ג'מעה, דייג בן 24, הינו פעיל של הג'יהאד האיסלאמי. הפעיל יצא על כלי שיט זה, בהנחיית מפקדי ארגון הטרור, על מנת לאסוף מודיעין למטרת הוצאתו לפועל של פיגוע כנגד כלי שיט של זרוע הים. "אויבנו מהרצועה יודעים מתי ואיפה אנחנו נמצאים, הם משתמשים בתווך הימי לאיסוף מודיעין ומצליחים לאגור ידע רב. ככל שביבשה יקטנו האופציות לפעולות טרור, מוצאן יהיו דרך הים". הסביר סא"ל שוסטר.

מספר החריגות מגבול האזור המותר לדיג ברצועת עזה נמצאת במגמה קבועה, ובדרך כלל מתבצעות על ידי דייגים השטים לדוג באזורים אסורים אלו בשל כמות ואיכות הדגים, וחוזרים במהרה לשטח הרצועה ללא כל בעיות ברגע שכלי השיט של הזרוע מורים להם לחזור לשטח המותר. "הים הינו מקור פרנסתם של התושבים מרצועת עזה המתעסקים בדיג, ועובדה זו מצריכה מאתנו עבודה סיזיפית ומקצועית מסביב לשעון", אמר מפקד בסיס אשדוד, אל"ם יובל אילון. "לוחמי פלגה 916, יחד עם כל כוחות נוספים, מנעו את האירוע בצורה מקצועית. אנחנו מבצעים היטב את עבודתנו ובונים תמונה ימית מלאה בים גבוה ושקט כאחד, על מנת לשמור על ביטחון המדינה", הדגיש מפקד בסיס אשדוד.

"זוהי דוגמה נוספת לניצול ציני של ארגוני טרור להקלות הניתנות על ידי ישראל לאוכלוסייה הפלסטינית והפעם בתחום הדיג", אמר מפקד פלגת הביטחון השוטף 916, סא"ל בוריס שוסטר. זרוע הים תמשיך לפעול בערנות ובמסירות מסביב לשעון להבטחת הגבולות הימיים וביטחונם של תושבי מדינת ישראל.

 

 

עוד כתבות בנושא

loading...