פרובקציה מהים פרובקציה מהים

פרובקציה מהים

יהלי רייסר שקרוב

ביום שלישי האחרון עצרו כוחות זרוע הים הפרת סדר ימי שיצא מרצועת עזה. הפגנות חמאס הגיעו גם לים

ביום שלישי האחרון התקיים משט של אזרחים שיצאו מרצועת עזה אל עבר חופי קפריסין. חמאס נתן כסף למשתתפי המשט לטובת היציאה למפגן הפרובוקטיבי, דבר המראה על ניצול אזרחים תמימים ובלתי מעורבים בעלי מגבלות רפואיות וקשיים כלכליים. כוח של זרוע הים עצר ספינה פלסטינית ועליה כ-17 מפליגים שהפרו את הסגר הימי. המפגינים במשט לא רק הפרו את הסגר הימי על הרצועה אלא פעלו בצורה בלתי חוקית וחצו את המים הריבוניים של מדינת ישראל.

לאחר בידוק וסריקה של הסירה והמפליגים על-ידי הכוחות, נערך נוהל בידוד כמקובל במקרים מסוג זה והספינה הועברה לבסיס הזרוע באשדוד. בעת הגעתם של האזרחים לבסיס אשדוד הם טופלו על-ידי צוותי הרפואה במקום. הסגר הימי הינו הכרחי על מנת לשמור על ביטחון מדינת ישראל, אזרחיה, נכסיה האסטרטגיים בים וגבולותיה הימיים. השבוע ניסו כוחות חמאס לפרוץ את הסגר הימי וזאת על מנת לייצר פרובוקציה.


בחודשים האחרונים מדינת ישראל הרחיבה את מרחב הדיג ברצועה על מנת לסייע הומניטרית לתושבים. לצד זאת ארגון הטרור חמאס מנצל ופוגע במשאבים המועברים לטובת שיקום הרצועה לצורכי טרור על חשבון רווחת התושבים והפעם מהים. חמאס משתמש באנשים קשיי יום ויכולת על מנת לקדם את האינטרסים שלו. כל אחד מהתושבים העזתיים קיבל כ- 200-300 דולר על הצטרפותו למשט. טובת הארגון וקידום האינטרסים של חמאס הארגוניים עומדים לנגד עיניו ואלו באים על פני טובת האוכלוסייה העזתית. לכן ניתן לראות כי שלחו אנשים חולים ללב הים וניצלו את המצוקות הכלכליות של תושבי הרצועה בשביל שיקחו חלק בפרובוקציה נגד ישראל.

 


בדומה לנעשה בגבול היבשתי עם מדינת ישראל, חמאס מנסה לעורר גלים גם בגבול הימי. מטרתו של הארגון היא לנסות להציג את צה"ל בכלל וזרוע הים בפרט באופן ציני בשביל לעורר סערה בזירה הבינלאומית. ארגון הטרור עושה זאת באמצעות שימוש באנשים חולים שמהווים חומת מגן בפני לוחמי חמאס המעוניינים להבקיע את המצור הימי.

 

 

עוד כתבות בנושא

loading...