שריקת הסיום שריקת הסיום

שריקת הסיום

עדן רימון

כולם מחכים לרגע השחרור שלהם מצה"ל- כך עושים את זה באח"י חץ

שירותם בספינות הטילים (סטי"לים) של לוחמי הזרוע מאופיין במשפחתיות שאין דומה לה. המחייה המשותפת וחברויות האמת שנוצרות במהלך השירות הופכות את הפרידה מהלוחמים שיום שיחרורם הגיע למרגשת ולא פשוטה עבור חבריהם לשירות. "כל עזיבה של הלוחמים שלנו היא אירוע מרגש בספינה", הסביר מפקד אח"י חץ, רס"ן אופיר בן דוד. "בהסתכלות על התקופה אותה הם עברו, הזמן שהקדישו מעצמם בשביל צוות הספינה, זרוע הים והמדינה שלהם, ועל תהליך ההתפתחות וההתבגרות שעברו מרגע הגעתם ועד רגע עזיבתם- אתה מבין כמה משמעותי השירות הצבאי היה עבורם ולאיזו חוויה מיוחדת הם זכו", הוסיף.

לרגל שיחרורם של שלושת הלוחמים ממחזור אוקטובר 15 מאח"י חץ, יצאה אתמול לים הפלגה מיוחדת, בה קראו לשלושתם אחד אחרי השני לעלות לגשר הספינה. מפקדי המחלקות בהן שירתו הקריאו להם ברכות אישית ומיד אחר כך נשמעה ברמקולים של הספינה ברכה מוקלטת ממשפחותיהם. בסיום, כמיטב המסורת, נשמעה צפירה מצופר הספינה, רגע משמעותי לו הם חיכו רבות.

 

 

"זו תקופה שקשה לסכם", אמר אחד משלושת משתחררי אח"י חץ, סמ"ר מתן חורי. "האנשים הם הדבר הכי משמעותי שאני לוקח מהשירות שלי. חיים ביחד, אוכלים ביחד, ישנים ביחד ונוצרת חברות שאין כמוה בשום מקום אחר. אני יוצא לאזרחות עם אוסף של רגעים בלתי נשכחים- הפלגות בים סוער, חוויות מצחיקות מהשירות בספינה ובעיקר תרגילים ומבצעים מיוחדים שלקחנו בהם חלק".

הקשר עם הלוחמים המשתחררים אינו נגמר בתום צפירת הכבוד. מעבר לשירות המילואים אליו יקראו בשעת הצורך, המשתחררים נוהגים לשמור על קשר רציף עם חבריהם בספינה וממשיכים לבקר בשבתות בהן חבריהם נשארים בבסיס, משתתפים בארוחות השישי ושרים את שירי הספינה יחד עם חבריהם, כמו בימי שירותם.

"יצא לי לפקד על הרבה לוחמים שהשתחררו", נזכר מפקד אח"י חץ. "כולם מאוד מעריכים את השירות שהם עברו- החברויות המיוחדות, התפקיד המבצעי, וזיכרונות שילוו אותם לכל החיים. אחרי אינספור שבועות ושבתות, הפלגות ומבצעים הלוחמים שעוזבים אותנו היום יודעים דבר אחד היטב- שאח"י חץ תמיד תהווה עבורם בית ומשפחה שנייה", סיכם.

 

עוד כתבות בנושא

loading...