לא מורידים דופק לא מורידים דופק

לא מורידים דופק

מישל סירוטה

האימון השייטתי של שייטת 3 הסתיים

לבושים במדי ב', לוחמי אח''י קשת נעמדים בשורה ארוכה. הם מחכים שתסתיים ביקורת הדרכונים ויתחיל רשמית האימון השייטתי של שייטת ספינות הטילים- שייטת 3.

מפקד הספינה, רס''ן עומר כרמי, מכריז על 15 דק אחרונות עד שהספינה תתנתק מהנמל והכוחות יצאו לדרכם. הטלפונים כבר מופקדים בקופסא, הודעות אחרונות כבר נשלחו, כעת הלוחמים על הסיפון לובשים את חליפת ההצלה הכתומה ומוכנים לצאת לדרך. אימון אינטנסיבי לפניהם.

 

 

הספינה מתרחקת מעט מנמל חיפה, הלוחמים לא מספיקים להוריד את היד מהדופק והם ישר מוקפצים לסודר הראשון באימון - תרגול אדם שנפל לים. מיד הספינה הופכת לכלי שפועל כמו מערכת שמשומנת היטב. הלוחמים שמשתייכים למערכת ההגנה מורידים ס''ג (סירת גומי) למים במהירות שיא - יש להם דקות בודדות לתפעל את האירוע. אל הס''ג יורדים סגנית קצין הנשק ולוחם בספינה. הם מניעים את המנועים ומתקדמים אל עבר מטרתם- הם מצליחים להציל את ה'טובע' ומחזירים אותו אל החוף בבטחה ובמהירות.

כנראה שמובן מאליו שלוחמים בספינת טילים ידעו לתפעל אירועים מסוג זה במהירות שיא, אך בשביל מצויינות כזו עובדים קשה. לוחמי אח''י קשת מרשימים לא רק במהירות ביצוע הפעולה, אלא גם באחדות בין הצוותים, התיאום ושיתוף הפעולה-מהצעיר ביותר בכלי השיט לקצין עם דרגת הכתף הגבוהה ביותר. כל אלו ללא ספק מעוררים התפעלות.

 

 

לאחר כמה סודרים שהספינה מתפעלת במקצועיות, התחיל האימון בצורה התקפית יותר. לאימון יצאו שבעה סטי''לים שחולקו לשתי ''קבוצות'' המתחרות אחת בשנייה. אחת הספינות הייתה ספינת השיפוט- אח''י להב. מטרת כל קבוצה הייתה להגיע לכמה שיותר נקודות ציון שונות בים ועוד משימות מאתגרות. לבסוף אח''י קשת הוכתרה כמנצחת הגדולה באימון זה.

שאגת הניצחון של לוחמי אח''י קשת כנראה נשמעה לכל הסוחרות נמצאו בקרבת האימון. אבל ממשיכים, הלוחמים לא מורידים הילוך, גם בתרגולות הבקנ''ז, כיבוי אש וטיפול בפצוע- הם עשו את מירב יכולתם וצלחו במשימות. האימון סוכם בהצלחה.

בסוף ארבעת הימים, ספינות הטילים עגנו בנמל לימסול שבקפריסין. שם הם זכו להפוגה קלה מהשגרה האינטנסיבית בה הם נמצאים בחיי היום יום ובאימון שבוצע. כלל הלוחמים הגיעו לפארק מים ליום מלא חוויה ועשייה. למרות הורדת המתח, הם שטו בכל הכוח ובצורה הטובה ביותר בחזרה ליעד, נמל חיפה, ישראל.

 

עוד כתבות בנושא

loading...