לוחם ביטחון שוטף לוחם ביטחון שוטף

לוחם ביטחון שוטף

פלגות הביטחון השוטף (בט"ש) אמונות על הסיור הימי של זרוע הים, ובהן ספינות קטנות ומהירות שנבנו במיוחד להגנה על גבולה הימי של מדינת ישראל. הספינות, מדגם דבור, דבורה, דבורה סימן 3, שלדג וצרעה, נותנות היום את המענה היעיל ביותר לאיומים הקיימים בשטח.
לוחמי הביטחון השוטף הינם לוחמי חוד ימיים השומרים על הגבול הימי של מדינת ישראל ומונעים מכל איום לחדור ולפגוע בביטחון המדינה ואזרחיה בכל יום בשנה ובכל תנאי מזג אוויר.
הלוחמים פועלים בשלוש זירות: פלגה 914 בחיפה, פלגה 916 באשדוד ופלגה 915 באילת. הספינות מאוישות בצוותים של שמונה עד 12 לוחמי חוד ימיים. מפקדי כלי השיט הינם בוגרי קורס חובלים. שאר הצוות מורכב מחיילים בשירות סדיר אשר עברו קורסי הסמכה בבה"ד זרוע הים כימאים ומכונאים בספינה.
בין משימות פלגות הבט"ש ניתן למנות שמירה על העליונות הימית של מדינת ישראל, מניעת חדירת גורמים עוינים דרך הים, שיתופי פעולה עם חיל האוויר ועוד. לוחמי פלגות הבט"ש ומפקדיהם הם כוח אדם איכותי המאופיין ביכולת להתמודד עם שינויים, מצבי לחץ, מקצועיות ועבודת צוות המסייעים להם להגיע להישגים יוצאי דופן. השירות כלוחם ביטחון שוטף הינו תפקיד התנדבותי והלוחמים המגיעים אליו עוברים מיונים וגיבושים מאתגרים.

דרישות קבלה ומיונים:
תפקיד לוחם בספינות הבט'''ש הינו תפקיד התנדבותי, ולכן כדי להגיע לתפקיד צריך לעמוד בתנאי קבלה מקדימים, מומלץ לסמן במנילה בקטגוריה לשירות כלוחם בצה"ל- חמש, וברצון לשירות כלוחם ימי- חמש. לאחר מילוי שאלון ההעדפות, יש לעבור בהצלחה גיבוש לוחם ימי.

משך ההכשרה (קורס):
הלוחמים מאותרים לאחר גיבוש, ועם סיום הטירונות משובצים לקורסים השונים לפי כישוריהם. הקורסים נמשכים בין שלושה לשישה חודשים (תלוי מגמה). עם תום הכשרתם משרתים הלוחמים בזירות השונות ולוקחים חלק חשוב בשמירה על ביטחון המדינה. לאחר התקמצעותם וצבירת ניסיון ימי, הלוחמים מקבלים את סיכת הדבורן.

loading...