החלפת מפקד בסיס אשדוד החלפת מפקד בסיס אשדוד

החלפת מפקד בסיס אשדוד

אביב פירסט

מפקד בסיס אשדוד התחלף הערב בטקס מרגש. "הייתה לי הזכות לפקד עליכם, חיילים ומפקדים, ערכיים, חדורי מוטיבציה, נחושים להצליח במשימותיהם ולהגן על הבית"

לאחר שנתיים בתפקיד מפקד הזירה הימית הדרומית, העביר הערב אל"ם יובל אילון את השרביט לאל"ם אמיר גוטמן.

לאל"ם גוטמן היסטוריה מכובדת בזרוע הים. הוא החל את דרכו בקורס החובלים היוקרתי, ומילא תפקידי שטח רבים בכלל זירותיה הימיות של מדינת ישראל. בתפקידו האחרון, כיהן אל"ם גוטמן כנספח הים של ישראל בוושינגטון.

"המציאות הביטחונית ברצועת עזה נעה מזה תקופה ארוכה בין מאמצי הסדרה למרחבי הסלמה", אמר בנאומו מפקד זרוע הים, אלוף אלי שרביט. "מורכבות הזירה ונפיצותה אינה פוסחת על התווך הימי. כוחות האויב מוצאים בו כר לפעילות עוינת הכוללת הברחות אמצעי לחימה, מנהרות ימיות חוצות גבול, קריאת תיגר על ריבונות ישראל ומרחבי אימון לכוחות טרור ימי".

מפקד בסיס אשדוד התחלף הערב בטקס מרגש. "הייתה לי הזכות לפקד עליכם, חיילים ומפקדים, ערכיים, חדורי מוטיבציה, נחושים להצליח במשימותיהם ולהגן על הבית"
(צילום: סמל עדן סעדה)

הזירה הימית הדרומית הינה מלאת מורכבויות ומצריכה קבלת החלטות מושכלות ומהירות של גורמי הפיקוד. להחלטות הללו, המתבצעות מדי לילה ומדי יום, יש השלכות משמעותיות בעיצובה של הזירה המבצעית הנפיצה והמאתגרת.

"יובל, במשך למעלה משנתיים פיקדת על זירה תוססת, דינמית, המשתנה מדי יום", פנה אלוף אלי שרביט למפקד הזירה היוצא, "עשית זאת במקצועיות גבוהה ובדיוק רב. אני מודה לך על תקופה משמעותית ומלאת הצלחות. אמיר, אני משוכנע כי תמשיך להצעיד את הזירה הימית הדרומית להישגים חדשים".

(צילום: סמל עדן סעדה)
"הערב אני רוצה להודות על הזכות שנפלה בחלקי בשנתיים האחרונות לפקד על הזירה הימית הדרומית", אמר בהתרגשות מפקד הזירה היוצא, אל"ם יובל אילון. "הזכות להגן על הבית, על אזרחי מדינת ישראל ועל נכסים אסטרטגיים בים ומהים. בשנתיים האחרונות היינו גורם משמעותי בעיצוב המציאות הביטחונית במרחב הימי של הזירה. פעלנו כולנו יחד עם שותפינו בשטח ובמטה על מנת לספק מענה מבצעי לאיומים אשר התפתחו והתהוו בזירה. פעלנו ביחד בהגנה ובהתקפה. הצלחנו ליזום ולהוביל מבצעים, סיכולים של פיגועים והברחות. מנענו באופן קבוע פגיעה בריבונותנו ובאזרחינו, זאת תוך שמירה על ערכי צה"ל וערכי הזרוע".
(צילום: סמל עדן סעדה)

"ברצוני להודות למפקד זרוע הים על האמון בבחירה לתפקיד מורכב ורגיש זה", הודה מפקד הזירה הנכנס, אל"ם גוטמן. "ברצוני להודות גם לאל"ם יובל אילון, על חפיפה ארוכה, פתוחה ושקופה ועל תשתית ומצע נוח להמשך מהנקודה בה סיים".

"אמיר חברי, אני יותר משמח שאני מוסר לך פעם נוספת את הפיקוד על יחידה", סיכם אל"ם אילון, "אין ראוי ממך, משוכנע בהצלחתך המלאה".

loading...