שותפים לדרך שותפים לדרך

שותפים לדרך

אביב פירסט

שלוש פריגטות, שני מסוקים ומטרה אחת. קבלו הצצה לתרגיל פינוי הפצועים המשותף של זרוע הים וכוח המשימה הימי של נאט"ו

בתחילת חודש נובמבר, התקיים תרגיל משותף של זרוע הים וכוח המשימה OSG (OPERATION SEA GUARDIAN) של נאט"ו אשר כלל שלוש פריגטות - יוונית, רומנית ובולגרית ושני מסוקים. האימון התקיים מול חופי חיפה, ובמסגרתו הוענק סיוע רפואי בים ומהים לכוחות נאט"ו אשר כלל טיפול בפצועים בים וחילוץ פצועים ע"י מסוקי נאט"ו לבית החולים 'רמב"ם'.

"נאט"ו הינו גוף צבאי הכולל בתוכו 29 מדינות, כאשר ישראל אינה חברה בארגון אך שותפה בו", מסביר רס"ן ר', נציג זרוע הים האמון על הקשרים הימיים עם נאט"ו. "השותפות באה לידי ביטוי במספר רבדים וזרוע הים פועלת להידוק היחסים עם הארגון והמדינות הפועלות בו".

"הידע, הניסיון המבצעי והיכולות הטכנולוגיות של זרוע הים לצד יכולות רפואיות מתקדמות ומיקומה הגיאוגרפי של ישראל באגן המזרחי של הים התיכון, כל אלו מהווים צוהר לשיתוף פעולה עבור נאט"ו וזרוע הים", מוסיף רס"ן ר', "לאור זאת, זרוע הים הינה גורם משמעותי באזור עבור נאט"ו".

שלוש פריגטות, שני מסוקים ומטרה אחת. קבלו הצצה לתרגיל פינוי הפצועים המשותף של זרוע הים וכוח המשימה הימי של נאט"ו
(צילום: סמל בר שניידר)

בתרגיל תורגלו שלל יכולות, לרבות מתן סיוע רפואי מהים לחוף והענקת סיוע רפואי על גבי פלטפורמה ימית. "מים צלולים 2019" היווה תרגיל המשך ל"מים צלולים 2018" ובמסגרתו הושלם נוהל חילוץ רפואי סדור לטובת סיוע עבור ספינות נאט"ו אשר יפעלו במרחב המזרח התיכון.

במהלך התרגיל, דבורה מפלגה 914 העבירה במהירות את הצוות הרפואי של זרוע הים לספינה הבולגרית אשר העניק טיפול רפואי לפצוע על גבי הספינה. כמו כן, בוצעו שני פינויים מוסקים לפצועים מהפריגטה היוונית והרומנית של הכוח לבית החולים 'רמב"ם' שבחיפה, שם הועברו לחדר טיפול נמרץ.

(צילום: רב"ט רון מונק)

בתום התרגיל, הגיע מפקד הכוחות הימיים של נאט"ו, אדמירל 3 כוכבים קית' בלאונט, לביקור בזרוע הים, במקביל לביקור ועגינת כוח המשימה של נאט"ו בנמל חיפה. ביקורו נועד לטובת הכרת יכולות ופעילות זרוע הים לצד העצמת שיתוף הפעולה. במהלך הביקור נפגש עם בכירים מהזרוע ובראשם ראש מספן המטה, תא"ל דוד סער סלמה לצד סיור בספינת טילים בבסיס חיפה.

"ביקורו של מפקד הכוחות הימיים של נאט"ו הינו משמעותי, ולא קרה מזה שש שנים", מדגיש רס"ן ר'. "ישראל היא המדינה הראשונה שאינה חברה בנאט"ו ועימה בוצע תרגיל רפואי בשיתוף עם כוח המשימה OSG הפועל דרך קבע בים התיכון וכן הראשונה לארח את הכוח לביקור נמל כפי שבוצע כבר אשתקד. התרגיל הרפואי, עגינת כוח נאט"ו בבסיס חיפה וביקור מפקד הכוחות הימיים של נאט"ו, כל אלה התקיימו בשבוע אחד ומצביעים על החשיבות שנאט"ו רואה בנו כשותפים לדרך".

זרוע הים מקיימת שיתופי פעולה רבים עם כוחות זרים ברחבי העולם - ואלו מיושמים גם בתרגולים שנתיים ובביקורים הדדיים. אירועים אלו מביאים להפריה הדדית, ללמידה מבצעית וליצירת יחסים מקצועיים המשפרים את כשירות כלל המשתתפים.

(צילום: סמל בר שניידר)

"מים צלולים" מהווה נדבך משמעותי בשיפור התיאום ושיתוף הפעולה עם הכוחות הימיים של נאט"ו, ובהעמקת הקשרים הצבאיים והאסטרטגיים בין צה"ל וזרוע הים בפרט לכוחות הימיים של נאט"ו. נאט"ו רואה בזרוע הים גורם משמעותי באזור להענקת סיוע רפואי לכוחותיהם הימיים.

"שיתוף הפעולה שלנו עם נאט"ו הולך ומתעצם", אומר רס"ן ר', "במרוצת השנים, אנו מוצאים נקודות ממשק ואינטרסים משותפים רבים אשר מחזקים את השותפות ההדדית בין הגורמים. בתרגיל 'מים צלולים 2019' הוכחנו שלזרוע הים הישראלית ולבית החולים 'רמב"ם' יש את היכולת להעניק טיפול רפואי ברמה הגבוהה ביותר באגן המזרחי של הים התיכון".

"השותפות בין ישראל לנאט"ו ממשיכה קדימה. לפנינו שנה ענפה של פעילות משותפת ומגוונת", מסכם רס"ן ר'. "אנו מברכים על כל שיתוף פעולה חיוני ותורם בין זרוע הים והכוחות הימיים של נאט"ו".

(צילום: רב"ט רון מונק)

loading...