ידע הוא כוח ידע הוא כוח

ידע הוא כוח

עמית בכור

הערב הוענקו פרס מפעל חיים לראש ענף מערכות ירי ומיקוש במחלקת הנדסת כלי שיט, סא"ל אורן לוטן, ופרס האות הטכנולוגי לראש מדור סטי"לים (ספינות טילים) בענף הנדסה ימית, רס"ן אלכסנדר קליימן. שני הפרסים הוענקו על ידי הרמטכ"ל, רב אלוף אביב כוכבי, בנוכחות מפקד זרוע הים, אלוף אלי שרביט וקצינים בכירים נוספים. הפרסים ניתנו כציון לשבח לפעילותם יוצאת הדופן והייחודית, התורמת להתפתחות והתעצמות זרוע הים.

דרך ענף מערכות ירי ומיקוש, עליו מפקד סא"ל אורן, מתוכללת כל התפתחות הזרוע; מרכש ופיתוחים עצמאיים, ועד בדיקתם ושילובם בין שורות הכוח המבצעי. "אני חושב שהצלחנו לרתום ולממש את הניסיון והיכולות שלנו, וליצור כלים ייחודיים ומתקדמים שהביאו לתוצאות משמעותיות בשטח", מסביר סא"ל אורן. "המאפיינים העיקריים של המערכות שאנחנו עובדים איתן הם הייחודיות שלהן. בין אם זה תותחים חדשים לספינות סערי ה-6 ובין אם אלו אמצעים וכלים ליחידות מסווגות. הכלים שלנו מייחדים את צה"ל בין צבאות העולם בכלל, ואת הזרוע בתוך צה"ל בפרט".

כיום, רס"ן אלכסנדר הוא רמ"ד סטי"לים בענף הנדסה ימית, מדור העוסק באדריכלות ימית, ומתכלל בנייה והתאמה של כלים ימיים שונים לצרכי הזרוע.

"אנחנו הופכים לזרוע חשובה בצורה בלתי רגילה", אומר אלכסנדר. "זרוע בעלת יכולות שאין לשום גוף במערכת הביטחון הישראלית. אנחנו חייבים להמשיך ולהמציא את עצמנו מחדש ככל הניתן, ולחשוב כמה צעדים לפני אויבנו".

"זרוע הים הינה זרוע אסטרטגית", הוסיף סא"ל אורן. "לצד יכולת שמירה על נכסי המדינה, ויכולת להגיע הרחק מעבר לגבולותיה, חייב שיהיה לה ערך מוסף בלחימה, ייחודי ואיכותי, על ידי מתן גיבוי משמעותי לכוחות על הקרקע".

"למרות הקושי ולמרות התחושה שלפעמים קשה מאוד להעביר דברים קדימה, להאמין במערכת, במה שאתם עושים ובעצמכם. אסור לעולם להתייאש", אומר רס"ן אלכסנדר בנחרצות. "חייבים לזכור שהפרס הוא לא המטרה. צריך להתמיד במקצועיות ובהצטיינות בעשייה, ולזכור שביטחון המדינה הוא העיקר", סיכם.

loading...