לעד בליבנו לעד בליבנו

לעד בליבנו

אביב פירסט

52 שנים עברו מאז טבעה הצוללת אח"י דקר. היום התקיים טקס התייחדות לזכר הנופלים

היום (ראשון) התקיים טקס לזכר חללי הצוללת אח"י דקר. הטקס נערך באנדרטה לזכר הצוללת שבהר הרצל בראשות מפקד זרוע הים, אלוף אלי שרביט, סגן הרמטכ"ל, אלוף אייל זמיר, המשפחות השכולות, חיילים ומפקדים.
שיירת דגלנים פתחו את הטקס, ולאחריה הודלקה אבוקת זיכרון. בנו של אחד הנופלים קרא קדיש, שירת "אל מלא רחמים" נשמעה אף היא ולבסוף תפילת "יזכור" הדהדה בראשי הנוכחים.

"הייתי בן ארבע כשאבי נהרג", מספר ארז אופק, בנו של שלמה אופק, שהיה קצין החשמל בצוללת, "אז אני לא זוכר אותו, אבל את החיפושים אני זוכר. 31 שנים של חוסר ודאות. כלומר, ידענו שהם מתים, אבל זה לא היה סופי עד שהצוללת אכן נמצאה. רק אז הרגשנו שזה נגמר, שאפשר להמשיך הלאה".

52 שנים עברו מאז טבעה הצוללת אח"י דקר. היום התקיים טקס התייחדות לזכר הנופלים
(צילום: רב"ט רון מונק)
שישים ותשעה שמות מוקראים בזה אחר זה. דקות ארוכות חולפות בשתיקה בעוד כל משפחה בתורה שומעת את שם אהובה ונתקפת צער וגעגועים.

"בשנה החולפת ציינה שייטת 7 שישים שנה להקמתה, שישים שנים להתגשמות חלומם של ראשוני שייטת 7, לכונן צי צוללות למדינת ישראל. מקומה של שייטת 7, בפועלה המבצעי הייחודי, מהווה מרכיב חיוני, קריטי באופרציה הימית שלנו. משימותיה של השייטת עלומות, אנשיה אנשי צללים, דרכי פעולתם מאפשרות להימצא במרחבי הפעולה הקריטיים ביותר לזרוע הים ולצה"ל. מוסריותנו וסולם הערכים שלנו נמדד באופן בו מונצחים לוחמנו החסרים, באופן בו מונחלת מורשת גיבורינו. לוחמיה של אח"י דקר היו ועודם אנשי המופת שלנו, עמוד האש שלפני המחנה, נר התמיד המלווה את פועלה של שייטת 7 לאורך שנות קיומה", אמר בנאומו מפקד זרוע הים, אלוף אלי שרביט.

(צילום: רב"ט רון מונק)
(צילום: רב"ט רון מונק)
(צילום: רב"ט רון מונק)

loading...