פותחים שנה פותחים שנה

פותחים שנה

אביב פירסט

כנס תוכנית עבודה 2020 התקיים אתמול (ד') בראשות מפקד זרוע הים ובנוכחות כלל הקצינים, הנגדים ואזרחים עובדי צה"ל של הזרוע

קריאת "הקשב" הדהדה באולם בשעה שהקהל התיישב במקומו. קצינות, קצינים, נגדות, נגדים ואזרחים עובדי צה"ל מכלל יחידותיה ומספניה של זרוע הים הגיעו אתמול (ד') למרכז הקונגרסים בחיפה וצבעו את האולם בלבן בוהק.

אתמול נערך כנס תוכנית עבודה 2020, בו הוצגה התקדמות והתפתחות הזרוע בשנה החולפת לצד התוכניות וההישגים להמשך השנה.

השנה, נערך הכנס בסימן המורשת המפוארת של הזרוע; מספינות שרבורג לספינות המגן. בהמשך השנה, צפויה תחילת הגעתן של הספינות החדשות מדגם סער 6 והצטרפותן לשורותיו של הצי הישראלי. השינוי אותו צפויה לעבור הזרוע עם קבלת הספינות החדשות זהה לשינוי שעברה עם הגעתן של ספינות שרבורג לפני כ-50 שנה בדיוק.

הכנס נפתח בפאנל בהשתתפותם של בכירי עבר בזרוע: תא"ל בדימוס הדר קמחי, תא"ל בדימוס אריה רונה, תא"ל במיל' ניר מאור ואל"ם בדימוס ליאור מרגולין. כולם מוותיקי לוחמי זרוע הים ופורצי דרך בתחומם.

בפאנל שוחחו הארבעה על הווי הזרוע לאחר היוסדה, על תורות לחימה שהשתנו והשתדרגו במרוצת השנים ועל מבצע נועה המפורסם, בו לקחו חלק. בהמשך הצטרפו גם ראש מחלקת מבצעים, אל"ם א', וראש המשלחת לגרמניה, אל"ם ארז, אשר סיפקו תמונת מצב עדכנית ועכשווית של הזרוע.

כנס תוכנית עבודה 2020 התקיים אתמול (ד') בראשות מפקד זרוע הים ובנוכחות כלל הקצינים, הנגדים ואזרחים עובדי צה"ל של הזרוע
(צילום: רב"ט רון מונק)

בתום הפאנל, נערך טקס חלוקת תשורות ליחידות מצטיינות. בהיקרא שמה של יחידה או כלי שיט, התייצב מפקדה על הבמה על מנת לקבל את התשורה. הזוכות במסגרת מבחני רמה מבצעית: אח"י רומח משייטת 3, אח"י רהב משייטת 7, שלדג 844 מפלגות הבט"ש, יחידת סנפיר אשדוד, יחידת מעגן אשדוד, מש"א חיפה ומש"ז אשדוד.

לאחר מכן, הוענק פרס מפקד זרוע הים על עשייה מיוחדת, לפרויקטים אשר חצו את גבולות הטכנולוגיה, התעוזה והדמיון - ופותחו מתוך חשיבה יוצרת, השבחה והתייעלות.

פרס נוסף הוענק על ידי מפקד זרוע הים למפעל חיים, אשר ניתן על עשייה מיוחדת שהופכת לדרך חיים, וגורמת להתפעלות ולגאווה בכך שמתהלכים בינינו אנשים אשר מקדישים את חייהם לעשייה למען הכלל. הפרס הוענק לרס"ן אילן שפירא, בן 59, מהנדס ראשי של מערכות לחימה בצוללות. רס"ן שפירא משרת בזרוע מזה 37 שנים, כאשר מתוכן הוא משרת כ-21 שנים בתפקידו הנוכחי.

הוקרת תודה מיוחדת ניתנה לתא"ל במיל' ניר מאור, אשר שירת בזרוע הים במשך שנים רבות וכיהן בתפקידי מפתח מגוונים. עם שחרורו, ניהל ניר את מוזיאון ההעפלה וחיל הים במסירות אין קץ. שימור המורשת הימית והנחלתה לציבור הרחב היו נר לרגליו, והוא ידוע בעיקר בשל רוחב ידיעותיו בתחומי המורשת ובתחומים נוספים אליהם נרתם ברצון וברוחב לב.

(צילום: רב"ט רון מונק)

"שנת 2019 הייתה בהחלט שנה מיוחדת במינה, אבל חשוב שלא נשכח כי אנו ניצבים על כתפי ענקים, כתפי קודמינו", פתח את נאומו מפקד זרוע הים, אלוף אלי שרביט. "'עם שאינו יודע את עברו, ההווה שלו דל ועתידו לוט בערפל', וסביב זה מתרכז כנס תוכנית העבודה הנוכחי, סביב המורשת. 50 שנה למבצע נועה, 60 שנה להקמת שייטת הצוללות, 70 שנה להיווסדו של הקומנדו הימי".

מפקד זרוע הים המשיך בסקירת האיומים שסביבנו, ההזדמנויות הנקרות בדרכנו והמשימות המוטלות עלינו כזרוע, במטרה להשגת עליונות ימית באגן המזרחי של הים התיכון ולהגנה על המים הכלכליים ונכסיה האסטרטגיים של מדינת ישראל.

"אתם חלק ממשהו גדול באמת", פנה מפקד הזרוע אל כלל הנוכחים. "לא רק הלוחמים בקצה, לא רק 'חוד החנית' שנמצא בשייטות 3, 7 ו-13, אלא כולכם: במטה, בהדרכה ובתחזוקה - וזו בהחלט תעודת כבוד ארגונית שעלינו להדהד בכל הזרוע".

"האתגר שלנו הוא להמשיך ולהמציא את עצמנו בכל פעם מחדש", סיכם אלוף אלי שרביט. "2019 הייתה שנה של הגברה, עכשיו יש לנו אחריות רבה לקחת את כל הפעילות הנפלאה הזו ולהפוך אותה ליכולות מבצעיות שישרתו את הניצחון בים".

עוד כתבות בנושא

loading...