החץ במטרה החץ במטרה

החץ במטרה

עמית בכור

החודש אנו מציינים 29 שנים להשקתה של ספינת הטילים אח"י חץ, שהיוותה כוח ימי קריטי במערכות ישראל וממשיכה לעמוד בחזית הפעילות המבצעית של זרוע הים

החודש אנו מציינים 29 שנים להשקת ספינת הטילים אח"י חץ. הספינה נמצאת בשירות זרוע הים משנת 1991, ומאז הפליגה ברחבי העולם בביצוע אינספור משימות קריטיות, ולקחה חלק חשוב במאמץ המלחמתי במערכות ישראל לאורך השנים.

"ממועד השקתה ועד היום, פועלת אח"י חץ בחוד החנית המבצעית של שייטת 3", אומר קצין הגנ"ק באח"י חץ, סרן איתי מור. "ממלחמת לבנון השנייה, דרך מבצע קלוס סי וצוק איתן, ועד התקופה הנוכחית", הוא מבהיר.

אח"י חץ, יחד עם כלל ספינות הקרב בשייטת 3 של הזרוע, מצוידת בשלל יכולות ופיתוחים המאפשרים לה לפעול בראש העשייה המבצעית בצבא ההגנה לישראל. היא מתעצמת כל העת בציוד טכנולוגי מתקדם, כשבימים אלה ממש היא נמצאת בתהליך הספנה, במהלכו מותקנים עליה חידושים טכנולוגיים יחודיים אשר נועדו להעצים את איכויות הלחימה של השייטת.

החודש אנו מציינים 29 שנים להשקתה של ספינת הטילים אח"י חץ, שהיוותה כוח ימי קריטי במערכות ישראל וממשיכה לעמוד בחזית הפעילות המבצעית של זרוע הים

"הים הוא מקום מורכב, ויכולתינו להצטיין בעבודתינו טמונה בכוח וביסודיות של הצוות הלוחם", מדגיש סמ"ר אודי ספיר, חשמלאי באח"י חץ. "כלוחם באח"י חץ, אתה נדרש לעמוד ברף יסודיות ומקצועיות ברמות הגבוהות ביותר. לכל אחד מאיתנו חשוב לשמור על המורשת המכובדת של הספינה ולהמשיך לשמר את הצלחתה. שיתוף הפעולה שלנו מאפשר לנו לצלוח כל אתגר, ובאופן אישי אני מרגיש שאחוות הלוחמים עזרה לי להתפתח ולהשתפר כלוחם וכאדם".

במאי האחרון, נבחר צוות אח"י חץ יחד עם צוותי דבורות מפלגות הבטש 914 ו-916 להשתתף בתרגיל חילוץ והצלה מול חופי קפריסין יחד עם שישה ציים זרים. "התרגיל היווה חוויה משמעותית ומלמדת עבורי", מספר סמ"ר ספיר. "זכינו לתרגל מגוון יכולות חדשות, כשהלמידה והעבודה המשותפת חידדה את פעילותנו וגיבשה אותנו כצוות".

"אח"י חץ מתבלטת בהישגיותיה ובמוכנותה ללחימה ולחירום", מסכם סרן מור. "השילוב בין הציוד החדיש והמתקדם להרכב האנושי האיכותי בספינה יאפשר לנו להישאר בחוד הפעילות של זרוע הים וצה"ל כולו".

עוד כתבות בנושא

loading...