דברי המצטיינים דברי המצטיינים

דברי המצטיינים

עמית בכור

השבוע קורס חובלים מחזור 140 מגיע לסיומו. כתבנו נפגש עם שלושת המצטיינים של הקורס כדי לשמוע על הדרך שעברו ומה הם הטיפים שלהם להצלחה בקורס היוקרתי

קורס חובלים הוא קורס מאתגר ונחשק, במהלכו הצוערים נדרשים לגלות כושר מנהיגות, עמידה בלחצים ודבקות במטרה. השבוע יסיימו צוערי מחזור 140 את המסע המפרך כשמתוכם, שלושה צוערים יקבלו תעודות הצטיינות מבית הספר לקצינים על הישגיהם בקורס.
כתבנו נפגש עם אותם שלושה צוערים מצטיינים במטרה לשמוע מהם על המכשולים בהם נתקלו לאורך הקורס, על האופן בו התגברו עליהם, ועל השיעורים החשובים אותם למדו במהלך הדרך.

דע מי אתה

הצוער עידו יפה, בוגר מגמת שייט מספר:

"השלבים הקשים ביותר עבורי היו השלבים הראשונים, שמאופיינים בניתוק מהמשפחה, הבית והחברים. אותה תקופה הייתה מלווה אצלי בהרבה חוסר וודאות, בידיעה שהאתגרים הגדולים של הקורס עומדים לפני ואני צריך להתרגל למציאות החדשה והאינטנסיבית. באותם ימים נשענתי על החברים מהקורס, על המשפחה שתמכה מרחוק, ועל המוטיבציה הגדולה שלי לתפקיד. מאוחר יותר הבנתי את החשיבות של הדרך שעברתי, ואני מאמין שהתקופה ההיא פיתחה אצלי עמידות, אומץ, ומסוגלות לעמוד בפני כל משימה.
אחד השיעורים החשובים ביותר שלמדתי מהקורס הוא שחשוב להישאר נאמן לעצמי בכל דבר שאני עושה, ולפעול תמיד מתוך רצון אמיתי להשקיע ולהשתפר. בסופו של דבר כשנמצאים באותו מקום לפרק זמן ארוך, אי אפשר לשים מסכות או לשחק דמות של מישהו אחר. כדי להתפתח ולהיות חובל ומפקד טוב יותר, עלייך לזכור תמיד מי אתה ומה היכולות שלך".

השבוע קורס חובלים מחזור 140 מגיע לסיומו. כתבנו נפגש עם שלושת המצטיינים של הקורס כדי לשמוע על הדרך שעברו ומה הם הטיפים שלהם להצלחה בקורס היוקרתי

האמן בעצמך

הצוער יואב איזיקל, בוגר מגמת מכונה מספר:

"נקודת החוזק הגדולה ביותר שלי במהלך הקורס הייתה הרעות בינינו הצוערים. תמיד היינו שם אחד בשביל השני, ודאגנו לשמור על אווירה טובה ותומכת גם בתקופות המאתגרות יותר. הדרך שעברתי הייתה רצופה בחוויות מיוחדות ומכשולים שהיה עליי לצלוח, משלב הימ"פ (ימאות ופיקוד) שהיה קשה מנטלית ופיזית בצורה בלתי רגילה, ועד קורס באוניברסיטה הימית בארצות הברית אליו נשלחתי במסגרת ההכשרה, שדרש ממני לשפר את האנגלית שלי ולהסתגל לחיים מחוץ לארץ.

קורס חובלים לימד אותי שכדי להוציא לפועל משימות מסובכות ומורכבות בים, עליי להאמין בעצמי וביכולות שלי, והכי חשוב - לאהוב את מי שסביבי. בסופו של דבר החובל הוא מפקד על לוחמים ימיים, ועל מנת לבצע את התפקיד שלו על הצד הטוב ביותר, עליו להתייחס לתפקיד שלו, למשימה שלו ולחיילים שלו באהבה אמיתית ובמסירות". 

אל תפחד מכשלון

הצוער צח גוזלי, בוגר מגמת אלקטרוניקה מספר:

"לפני שהקורס התחיל חשבתי שהוא גדול עליי. לא ידעתי איך אעמוד בשנתיים וארבעה חודשים של הכשרה מפרכת, ולא הייתי בטוח שאני מסוגל להקדיש את שבע השנים הבאות לשירות צבאי. אבל מהרגע שהתחלתי ללמוד על הקורס, ומהרגע שהוא התחיל, הבנתי את המשמעות של תפקיד החובל, הבנתי שנועדתי לעבור את המסע הזה. הייתי מאוד מכוון, ידעתי מה אני רוצה, וידעתי שאתן את כל כולי כדי להצליח.

אחד האתגרים המשמעותיים איתם התמודדתי בקורס היה הפחד מכישלון. כל חיי הצלחתי בלימודים, בחיי החברה ובכל תחביב או תחום עניין שלקחתי על עצמי. במהלך הקורס השקעתי מאוד בכל התחומים כדי להצליח, ובכל זאת היו תחומים בהם הייתי צריך לנסות מספר פעמים כדי להגיע לתוצאה הרצויה. המפקדים תמכו בי ועמדו מאחוריי לאורך כל הדרך, וכך למדתי שכישלון הוא הזדמנות ללמוד ולהשתפר לקראת הפעם הבאה, ולא משהו שצריך לפחד ממנו. אני יכול להגיד בלב שלם שדווקא המקומות בהם לא הצלחתי מייד, חישלו אותי והפכו אותי לאדם ומפקד טוב יותר".

עצות המצטיינים

loading...