עלה ים! עלה ים!

עלה ים!

מעיין לנגה ועדו ליידנר

לאחר כשנתיים וארבעה חודשים של הכשרה מאתגרת וייחודית, קורס חובלים מחזור 140 הגיע לסיומו בטקס מרגש

הערב תם קורס חובלים מחזור 140 בטקס מרגש שנערך בבסיס חיפה במעמד ראש המטה הכללי, רא"ל אביב כוכבי, מפקד זרוע הים, אלוף אלי שרביט, מפקד בסיס ההדרכה של זרוע הים, אל״ם בוריס שוסטר, משפחות המסיימים וחבריהם.

במהלך טקס הסיום, קיבלו המסיימים את דרגות הקצונה ואת סמל קצין הים עבורם עבדו כל כך קשה, ומיד לאחריו יכנסו לתפקידיהם השונים במגוון היחידות הלוחמות בזרוע.

קורס חובלים הינו קורס יוקרתי ואינטנסיבי המכשיר את הדור הבא של קציני הים בזרוע. משך הקורס כשנתיים וארבעה חודשים, ובמהלכו נדרשים הצוערים לתפעל בהצלחה שלל מצבים מאתגרים שמדמים את המציאות המשתנה עמה יתמודדו כמפקדים על צוות לוחמים בלב ים.

״חובלים וחובלת יקרים״, פתח בדבריו הרמטכ״ל, רא״ל אביב כוכבי. ״בחרתם במסלול חייכם החדש מתוך רצון חופשי ותחושת אחריות כלפי מדינת ישראל. בחרתם לשרת שנים רבות מתוך ראיית הכלל והחברה, דבר הראוי לכל ההערכה״.

לאחר כשנתיים וארבעה חודשים של הכשרה מאתגרת וייחודית, קורס חובלים מחזור 140 הגיע לסיומו בטקס מרגש

״המפקד, כאמור, הוא ראשון לחובות ואחרון לזכויות. לקחתם על עצמכם משימה חשובה ורצינית, העמסתם על כתפיכם את החובה המרכזית למי שרוצה להיות חופשי ובטוח בארצנו - חובת הביטחון״.

״הלכתם כי קול פנימי אמר שצריך. מעכשיו, אתם חובלים בזרוע הים של צבא ההגנה לישראל. ענדו את הסיכה בגאווה, דבקו במשימה ושמרו על צניעות, ואני לוקח לעצמי את הזכות להיות גאה בכם. עלו והצליחו״.

״קצינים וקצינה צעירים״, הכריז מפקד זרוע הים, אלוף אלי שרביט. ״באים אתם הערב ומביאים איכות וחשיבה רעננה, להם אנחנו זוכים כל עת בה מצטרפת קבוצה חדשה של חובלים לשורותינו. בעוד מספר ימים, תמצאו את עצמכם בליבה של עשייה מבצעית שרובה נעשית בשקט ובצנעה, אך השפעתה רבה על בטחונה של ישראל".

״תפעלו במרחבי הפעולה הקרובים והרחוקים החיוניים לביטחונה של מדינת ישראל. תצטרפו אל כלי השיט, אל חדרי המכונה, אל גשרי הפיקוד ואל הסיפונים".

 ״סיימתם מסע ארוך של למידה ושל הצטיידות בידע, ולא רק בכיתת הלימוד אלא גם בין גלי הים, כשהדריכו אתכם במסע מיטב קציני הים - סגל מובחר של קצינים שהביאו אליכם ניסיון עשיר״.

״אתם ניצבים כעת בפתחה של דרך חדשה - הפעם כמפקדים. אנחנו מצפים שתהיו מלאי סקרנות, שאם לא כן, לא תלמדו. הלמידה נמשכת עמוק להמשך שירותכם. עליכם להשכיל מכל מי שנקרה בדרככם, החל מהלוחם הפשוט ועד למפקד הספינה והצוללת. הסכנה הגדולה ביותר האורבת למפקד היא התחושה שהוא יודע הכל. מפקד טוב דרוש לו האומץ להודות מטעויות וללמוד מהם, ודרושה לו צניעות רבה״.

״בכלי השיט רבים לוחמים המחזיקים ידע, נסיון ותבונה מבצעית - למדו מהם ומנסיונם, שכן תבונתם יקרת ערך עבורכם. אנחנו מצפים מכם להיטיב ללמוד את רזי המקצוע הצבאי ולהכיר כל חלק קטן, לשים לב לשינויים בכיוון הגלים, אך לא פחות מכך לכל שינוי המתרחש ברחשי ליבם של פקודיכם. שוחחו עמם בגובה העיניים והיו להם מצפן״, הוא חידד. ״צאו, הפליגו, הנהיגו, ושובו תמיד בשלום לנמל הבית".

 

עוד כתבות בנושא

loading...