לא עוצרים לרגע לא עוצרים לרגע

לא עוצרים לרגע

אופק ארד ואביב פירסט

בהובלתה של שייטת 3, צלחו כוחותיה השונים של זרוע הים התקלות רבות במהלך האימון המשולב שנערך בשבוע שעבר

בצל איום הקורונה שתקף את הארץ והעולם, תרגלו שייטת 3 בשבוע שעבר שבוע לחימה.

על האימון פיקד מש"ט 3, אל"ם מאיר עזורי, ובמהלכו תורגלו סודרי ימאות ותרחישי חירום. בתרגיל נבחנה מוכנותה של הזרוע ללחימה, תוך תרגול פקודות מבצעיות ושיפור שיתוף הפעולה והשילוב בין כוחות זרוע הים השונים - זאת במטרה לחזק ולהדגיש את חשיבות השייטת בזמן מלחמה.

"תרגלנו בעיקר סודרי ימאות, היינו צריכים לתרחש מקרה חירום ולבצע מספר רב של פעולות בבת אחת: פינוי פצועים, גרירת סטי"ל, תדלוק והורדת ס"ג", מספר סמל ינאי לוי, נשק בספינת הטילים אח"י כידון, אשר הפליג לתרגיל בספינה אח"י יפו. "אני מרגיש שפעלנו בצורה טובה, ושמילאנו את המוטל עלינו בצורה הכי טובה שאפשר".

בהובלתה של שייטת 3, צלחו כוחותיה השונים של זרוע הים התקלות רבות במהלך האימון המשולב שנערך בשבוע שעבר
"מלבד היותו תרגיל שמשלב כוחות שונים מרחבי הזרוע, הוא כלל שילוב של תרחישים שונים בעת ובעונה אחת", מסביר קצין הגנ"ק של שייטת 3, רס"ן דן קרוביארסקי. "שמנו דגש על לחימת סטי"ל במספר מתארי לחימה בו זמנית, לדוגמה: גרירת סטי"ל בזמן מטווח כאשר שריפה פורצת בספינה".

בזמנים אלו נערכים שינויים רבים בכל מערכות המדינה, זאת במטרה להתמודד עם התפרצות נגיף הקורונה. עם זאת, האימון יצא לפועל במתכונתו המקורית שתוכננה מוקדם יותר השנה.

"ביצענו הערכות מצב רבות, ובמהלכן הגענו למסקנה שכל עוד הספינות נשמרות כיחידות נפרדות ומבודדות, השמירה על החיילים מפני הידבקות והפצת הנגיף הופכת יעילה יותר", מסביר רס"ן קרוביארסקי.

ואכן, הימים אותם בילו הלוחמים בים שמרו עליהם מבודדים, וכאשר חזרו הכלים לחוף, ניתנו לצוותים הנחיות ועדכונים להתנהלות ולשמירה על בריאותם.

"התרגיל התבצע על הצד הטוב ביותר, והצביע על רמת מוכנות גבוהה מאוד ללחימה בקרב שייטת הסטי"לים ושאר השייטות - הן בתקשורת והעבודה המשותפת בין היחידות והן ברמת השייטת והמסוגלות של כל סטי"ל", מסכם רס"ן קרוביארסקי. "האימון הוכיח פעם נוספת את הכשירות המבצעית הגבוהה של שייטת 3 ואת מוכנות זרוע הים".

עוד כתבות בנושא

loading...