אלף הצוותים אלף הצוותים

אלף הצוותים

אופק ארד

"במבצע הזה אנחנו נפגשים עם האנשים במדינה שלנו, וזוכים לראות עד כמה מעשה קטן עושה עבורם שינוי ענק"

"אלף הצוותים" הוא לא שם קוד, אלא פשוטו כמשמעו - בימים האחרונים יצאה לדרך משימה צה"לית המונה אלף צוותים אשר במהלכה מועברים מארזי מזון לאוכלוסיות מעוטות יכולת ולמבוצרים בבתיהם בעקבות מגפת הקורונה.

כל צוות מורכב מקצין וחיילים מכלל יחידות צה"ל השונות, והם עובדים בשיתוף פעולה מלא עם פיקוד העורף למען ביצוע המשימות.

תפסנו לשיחה קצרה את צוות 13 של זרוע הים, הכולל את רס"ן צבי בבש, ראש מדור בטיחות בדרכים של הזרוע ואת רב"ט אלמוג נצר, המשרתת במדור חקר וניהול ידע בזרוע. "בכל ערב אני מקבל את ההקצאה ליום הבא, ובבוקר אני קם, יוצא לאסוף את אלמוג מהבית ומשם למשימה", מפרט רס"ן בבש על שגרת יומו החדשה.

"במבצע הזה אנחנו נפגשים עם האנשים במדינה שלנו, וזוכים לראות עד כמה מעשה קטן עושה עבורם שינוי ענק"

במסגרת מבצע "אלף הצוותים" המשרתים פועלים בקו העורף האזרחי. "קיבלנו הרבה הנחיות ותדרוכים לפני", מספרת רב"ט נצר, "אנחנו זוכים לראות צד אחר של תושבי המדינה, ולקבל הכרת תודה על הפעילות שאנחנו עושים".
 
עבודתם העיקרית של הצוותים מתרכזת באריזה של מוצרי מזון וחלוקתם לבתים ברחבי הארץ. בהגיעם לנקודת ההתחלה של אותו יום, מקבלים הצוותים רשימה של כתובות מגורים. "אנחנו דופקים בדלת, מציגים את עצמנו ומסבירים שהגענו מטעם הצבא, ונותנים להם מארז של מוצרים שמחמם להם את הלב", משתף רס"ן בבש.
 
"במבצע הזה אנחנו נפגשים עם האנשים במדינה שלנו, וזוכים לראות עד כמה מעשה קטן עושה עבורם שינוי ענק", מוסיף רס"ן בבש בהתרגשות. ״הם קוראים לנו מלאכים, וזה גורם לנו לתחושת משמעות ושליחות. שום דבר לא יכול להחליף את זה".

"הוריי הם ניצולי שואה, ובסוף כל יום אני מתפנה לדאוג גם להם", משתף רס"ן בבש, "אני עושה את אותה המשימה של חיי הצבאיים בחיי הפרטיים, וזה מה שגורם לי להתחבר עוד יותר למשימה במבצע ׳אלף הצוותים׳ ולהיות גאה שנופלת בחלקי הזכות לקיים מצווה מדי יום".
 
צוות 13 של זרוע הים, וכך גם צוותים נוספים בפרוייקט, קמים בכל בוקר ליום חדש שבו ימשיכו במשימה החשובה- יחלקו, יעזרו ויתרמו למאמץ. "כל אחד שמבין את המשמעות של המבצע ירצה לקחת בו חלק", מוסיפה רב"ט נצר.
 
מלבד מאות הדלתות הנפתחות בפניהם מדי יום, מבצע "אלף הצוותים" פותח דלת למשהו גדול יותר – שיתוף ונתינה של צה"ל לאזרחי המדינה, ומוכיח פעם נוספת את חשיבותו של צה"ל בסיוע לעורף במלחמה בנגיף בקורונה.

עוד כתבות בנושא

loading...