ארבעת האחים – גרסת זרוע הים ארבעת האחים – גרסת זרוע הים

ארבעת האחים – גרסת זרוע הים

דריה לוסטיגר

אחד סגן מפקד דבורה, אחד קצין שליטה ימית, אחד חובל ואחד סטי"לן - הכירו את אביעד, יניב, אדיר וירין, שחולקים גם קשר דם וגם שירות צבאי בזרוע הים

הכירו את אביעד, יניב, אדיר וירין - ארבעת האחים לבית משפחת שושן. כולם גדלו על אהבה גדולה לים, ופיתחו מגיל צעיר תחביבים ימיים כמו שיט וגלישה. לפני הגיוס, היו ארבעתם פעילים בתנועת צופי ים ואף המשיכו לעשות שנת שירות בתנועה.

וכמובן, איך לא, כולם משלנו - משרתים בסדיר ובמילואים בזרוע הים. סמ"ר (במיל') אביעד שושן הוא סטודנט בשנה שלישית לחשבונאות באוניברסיטת חיפה, ובשירותו בזרוע היה סגן מפקד דבורה בפלגה 914. אחיו הקטן, סרן יניב, משרת כמפקד מוצב שליטה אזורי חיפה. בעקבותיהם התגייס לזרוע גם סרן אדיר, היום מפקד דבורה בפלגה 914, ואחריו הצטרף לשורותינו גם האח הצעיר ביותר, סמ״ר ירין, שמשרת כלוחם ימי בשייטת 3.

אחד סגן מפקד דבורה, אחד קצין שליטה ימית, אחד חובל ואחד סטי"לן -  הכירו את אביעד, יניב, אדיר וירין, שחולקים גם קשר דם וגם שירות צבאי בזרוע הים

"בחרתי להתגייס לתפקיד משמעותי בזרוע הים, כי רציתי לאתגר את עצמי ולתרום כמה שאני יכול", אומר יניב. ״הגעתי לתפקיד בו אני משרת היום, מפקד מוצב שליטה אזורי חיפה, מתוך הבנה של החשיבות הגדולה של מערך השליטה. היה לי חשוב להיות מעורב בעשייה הקריטית הזו״, הוא מסביר.

ירין ואדיר מספרים ששאפו להתגייס לזרוע בעקבות האווירה התומכת והמשפחתית המאפיינת אותה. "גם בתקופות מאתגרות, האנשים והחברים שעוברים הכל יחד איתי, הם אלו שמחזיקים אותי", משתף ירין. ״בעיניי המשפחתיות הזו היא מרכיב ייחודי מאוד של זרוע הים שלא קיים בשום מקום אחר״.

העשייה הצבאית והחיבור החזק לזרוע מהווים מכנה משותף ונושא שיחה בין האחים גם בבית בסופי השבוע. ״כשכולנו נמצאים בשבת בבית, אחיי מספרים חוויות מהשבוע בבסיס ואני נהנה לשמוע מהם כיצד העשייה השתנתה, התקדמה והתפתחה מאז שהשתחררתי", מספר אביעד.

״זה לא מובן מאליו שיש לי בבית שלושה אחים שמבינים בדיוק מה עובר עליי בבסיס, וזה מקרב מאוד בינינו״, מוסיף אדיר.

השנה, בעקבות התפרצות הקורונה, האחים למשפחת שושן יאלצו לבלות את ליל הסדר בנפרד, כמו משפחות רבות ברחבי הארץ. "פסח תמיד היה סמל המשפחתיות אצלנו, כשכל שנה אנחנו מתכנסים סביב שולחן הסדר, קוראים בהגדה, אוכלים ומשחקים עד שעות הלילה המאוחרות", נזכר ירין.

״זוהי הפעם השלישית שאני חוגג את ליל הסדר בבסיס, אבל הפעם זו תקופה קצת יותר מורכבת עבור המדינה כולה״, הוא אומר. ״אני מקווה שנתאחד כולנו בקרוב, ועד אז הכי חשוב שנשמור על עצמנו ושיהיה לנו חג שמח ובריא״.

עוד כתבות בנושא

loading...