מעשה בחמישה קשל"טים מעשה בחמישה קשל"טים

מעשה בחמישה קשל"טים

דריה לוסטיגר ואביב פירסט

מראש הנקרה ועד זירת ים סוף – הכירו את קציני השליטה הימית החדשים של זרוע הים!

לאחר שסיימו את קורס הקצינים בבה''ד 1, הגיעו השבוע ר', מאי, שחף, אימרי ואירית לאבן הדרך השנייה בהכשרתם כקצינים במערך השליטה הימית וסיימו את שלב ההשלמה.

עם סיום ההשלמה ורגע לפני כניסתם כקצינים למערך השליטה, שאלנו את המסיימים כמה שאלות על החוויות שעברו במהלך ההכשרה ועל החשיבות שהם רואים בתפקידם החדש.


מעשה בחמישה קשל"טים:

סג"ם שחף גרסין - שירתה כבק"שית בזי"ס, וכעת שובצה להיות קשל"טית במכלול ראש הנקרה שבבסיס חיפה.

סג"ם מאי הוך - שירתה כבק"שית בזי"ס, וכעת שובצה להיות קשל"טית במש"ז ב"ח.

סג"ם אירית מירצקי - שירתה כבק"שית במש"א אולגה, וכעת שובצה להיות קשל"טית בזי"ס.

סג"ם אימרי בן הורין - שירת כדבורן בפלגה 916, יצא לקורס חובלים והפסיק את השתתפותו בעקבות פציעה. כעת שובץ להיות קשל"ט במש"א ארז שבאשדוד.

סגן ר' - שירת באגף המבצעים, באג"ם שייטת 7, ולאחר מכן היה אחראי על הדרכת לוחמים בשייטת. כעת שובץ להיות קשל"ט במוצב שליטה צוללות

אחר שסיימו את קורס הקצינים בבה''ד 1, הגיעו השבוע ר', מאי, שחף, אימרי ואירית לאבן הדרך השנייה בהכשרתם כקצינים במערך השליטה הימית וסיימו את שלב ההשלמה.

 

עם סיום ההשלמה ורגע לפני כניסתם כקצינים למערך השליטה, שאלנו את המסיימים כמה שאלות על החוויות שעברו במהלך ההכשרה ועל החשיבות שהם רואים בתפקידם החדש.

אל המסע הזה יצאו החמישה לפני לא מעט זמן. הוא התחיל, כמובן, בהחלטה לצאת לקצונה, המשיך במיונים וקבלה למסלול, הכשרה בבה"ד 1 ולבסוף, ההשלמה בבה"ד זרוע הים. ההשלמה אורכת כשלושה חודשים, כאשר מחציתה מתקיימת בבה"ד זרוע הים, ומחציתה במוצבים בהם שובצו הקשל"טים.

למה בחרתם לצאת לקצונה?

אירית: "בחרתי לצאת לקצונה כי רציתי שתהיה לי אופציה להשפיע ולתת מעבר. לפקד זו זכות בעיניי".

מאי: "מאז ומתמיד חלמתי להיות קצינה. אני מאמינה שקצונה זאת זכות לחנך, ללמד, לטפח ולהחדיר מוטיבציה לתפקיד. חוויתי בעצמי את השירות בתפקיד הבק"שית ואני יודעת עד כמה הוא חשוב ומאתגר. בדיוק בגלל זה אני רוצה להיות שם בשביל החיילות, להיות כתף תומכת ואוזן קשבת".

אימרי: ״הבית והמשפחה עודדו אותי לשירות משמעותי, כשגם הוריי שירתו כקצינים בעברם״.

שחף: "סבתא שלי ניצולת שואה, ולכן במשפחה שלי קיים דגש על לאהוב את הארץ ולהעריך את מה שיש לנו היום - כי זה לא מובן מאליו שזה העולם שנולדנו אליו. הבנתי כמה זה חשוב לי וכמה אני חלק מהמדינה, שדורות קודמים עבדו קשה כל כך כדי להקים אותה".

לסגן ר', שמשרת כבר 7 שנים בצה"ל, היה הרבה זמן לקבל את ההחלטה: "יצאתי לקצונה מתוך תחושת שליחות", הוא משתף, "היו לי הרבה שיקולים והתלבטויות. מבחינתי, השירות כקצין הוא הדרך שלי להשפיע על החברה מסביבי. התלבטתי במשך שנתיים האם לצאת לקצונה והיה לי חשוב שכשאקבל את ההחלטה, היא תתקבל מתוך המניעים הנכונים".


מה חשיבות מערך השליטה בעיניכם?

מאי, שחף ואירית, כולן גדלו במערך השליטה הימית. אימרי ור', לעומתן, לא ידעו מיד לאן הם נכנסים.

שחף: "כבר בתחילת השירות התחלתי להבין את חשיבות התפקיד. פתאום הבנתי שאני אחראית באופן ישיר על ביטחון המדינה. אם לא אבצע את עבודתי כנדרש - יכול לקרות משהו בים וזה יהיה באחריותי".

אימרי: "לא הכרתי את מערך השליטה הימית לפני שיצאתי לקצונה. הייתי איש של ים ושל מבצעים ובט"ש. גיליתי מערך שלם, קריטי, מבצעי, חיוני למערכה הבאה".

ר': "מערך השליטה הימית הוא אחד המערכים הכי מקצועיים בזרוע הים. בסופו של דבר הוא מעורב בהכל, בין אם מדובר באימונים, בט"ש או מבצעים מיוחדים".

ספרו על שלושת החודשים האחרונים שעברתם בשלב ההשלמה:

אימרי: "בהשלמה, אתה עובר את הקורס במגרש הביתי - עם אנשי הזרוע שלך ועם הערכים המיוחדים של זרוע הים. קיבלתי פרספקטיבה שונה במהלך בקורס, וערכי הזרוע, המבצעיות והמשפחתיות, קיבלו משמעות רחבה יותר בעיניי".

ר': "שלב ההשלמה החילית הוא מאוד אינטנסיבי. התמודדנו עם מצבים לא פשוטים, הכל בשביל להכין אותנו באופן הכי טוב לתפקיד קציני שליטה ימית. גם אחרי שבע שנות שירות, הקורס הזה הצליח להפגיש אותי עם מצבים חדשים לגמרי שלא התמודדתי איתם בעבר".


מה אתם רוצים להשיג בתפקיד החדש?

אירית: "המטרה שלי היא קודם כל לשמור על גבולות המדינה הימיים בצורה הכי טובה שאפשר. מדובר בהגנה על הים, על כלי השיט וכמובן על אזרחי המדינה. מבחינה פיקודית, אני רוצה להיות מפקדת ראויה לחיילים שיהיו לי, להיות בשבילם גם כשטוב וגם כשקשה, ולהמשיך ללמוד ולהשתפר כל הזמן".

אימרי: "הכי חשוב לי שהיחידה תהיה כמה שיותר משפחתית, אוהבת ומבצעית. המטרה העיקרית שלי בתפקיד היא לגרום לחיילות לחייך כל יום, להנות ולהעריך את השירות שלהן. אני רוצה שהן יהיו גאות במה שהן עושות ושירגישו משמעותיות".

שחף: "אני רוצה לעורר מוטיבציה אצל החיילות שמגיעות לתפקיד. זה תפקיד לא קל והוא דורש כח רצון והשקעה בלמידה. אני רוצה שהחיילות הבאות יבינו כמה הן חשובות. נוסף לכך, תהיה לי אחריות כקצינה במשמרת, ויהיה עליי לוודא שהכל עובד ושאנחנו מבצעים את העבודה שלנו בצורה הטובה ביותר".

עוד כתבות בנושא

loading...