אימון 'שריג' אימון 'שריג'

אימון 'שריג'

מעיין לנגה

בשבוע שעבר יצאה שייטת ספינות הטילים לאימון שייטתי רחב היקף שמטרתו לשמר ולחדד את מוכנותה ללחימה, בשיתוף עם יחידות שונות כמו פלגות הביטחון השוטף, ילת״ם וכוחות מחיל האוויר

מדי מספר חודשים שייטת ספינות הטילים כולה מתגייסת לתרגיל שייטתי משותף, שמטרתו לתרגל תרחישים מבצעיים בים ולהעמיק את יכולותיהם המבצעיות של המפקדים והלוחמים.

בשבוע שעבר יצא לדרך אחד מהאימונים המשותפים הללו, שנערך בשילוב כוחות מבצעיים רבים ביניהם פלגות הביטחון השוטף 914 ו-916, יחידת סנפיר, יחידת ילת"ם, מוצבי השליטה הימיים וגם מסוקים של חיל האוויר.

האימון כלל מספר רב של לוחמים, והתקיים כחלק מ'שבוע מלחמה' של שייטת ספינות הטילים. "לאימון השייטתי חשיבות גדולה לתפקודה השוטף של שייטת ספינות הטילים ולמוכנותה ללחימה", מסביר קצין אגף המבצעים של השייטת, רס"ן אופיר בן דוד.

בשבוע שעבר יצאה שייטת ספינות הטילים לאימון שייטתי רחב היקף שמטרתו לשמר ולחדד את מוכנותה ללחימה, בשיתוף עם יחידות שונות כמו פלגות הביטחון השוטף, ילת״ם וכוחות מחיל האוויר

״הוא מאפשר לנו לכנס את כלל כוחות הלחימה שלנו, את כלל הספינות ואת כלל האמצעים הטכנולוגיים ויחד לחדד את כשירות הלוחמים לקראת כל תרחיש אפשרי בים".

גולת הכותרת של התרגיל הייתה התמודדות הלוחמים עם אירועים מבצעיים פתאומיים. ״דימינו מגוון תרחישים מפתיעים, במהלכם הלוחמים נבחנו במסוגלותם לנתח מצבים משתנים באופן מהיר ויעיל, ולתפקד בשיאם בתנאים מורכבים כמו אתגרים פיזיים ושעות שינה מועטות".

במהלך התרגיל, הלוחמים הפגינו תושייה ודבקות במשימה שאפשרו להם לעמוד ביעדים שהוצבו. ״שמנו לעצמנו מטרה לתרגל את הפקודות המבצעיות אליהן השייטת כפופה בעת לחימה, והלוחמים הציגו לוחמנות ויצירתיות בזכותן צלחו שלל אתגרים והשלימו את המשימה", מעיד רס"ן בן דוד.

בנוסף להישגים המבצעיים שנרשמו, התרגיל נערך בסמוך ליום הזיכרון לחללי צה"ל ובמסגרתו השייטת כולה כיבדה והנציחה את מורשתו של רס"ל אופיר שריג (ז"ל), שעל שמו נקרא האימון. אופיר שירת כלוחם בשייטת 3 על הספינה אח״י חנית, ונהרג בתאונת דרכים בשנת 1997.

״היה לנו חשוב להעניק ערך מוסף לתרגיל, שמקבל כל פעם שם אחר לזכר חללי זרוע הים", מספר רס"ן בן דוד. "הפעם קיבלנו את הזכות והאחריות לספר את סיפורו של אופיר. המפקדים נרתמו להעביר לצוותים את המורשת שהוא הותיר אחריו, והאירוע צולם והועבר כסרטון לבני משפחתו".

"שייטת 3 היא יחידה מקצועית, מבצעית, דקדקנית ומשפחתית, העוסקת כל העת בפיתוח יכולות לחימה חדשות וייחודיות", הוא מסכם. "כל התכונות הללו באו לידי ביטוי בתרגיל, ואנו נוסיף לנהל תרגילים ואימונים באופן רציף על מנת להמשיך ולהעצים את יכולותינו".

עוד כתבות בנושא

loading...