אופק ארד

הכירו את סג"ם רוני בן עזרא – במהלך השבוע קצינת אבטחה בבסיס ציוד ותובלה בזרוע הים, ובסופי שבוע שופטת כדורגל מוערכת בליגה הלאומית ובליגת העל לנשים

סג"ם רוני בן עזרא התחילה את שירותה הצבאי בתור טכנאית בבסיס עתלית. לאחר מכן היא בחרה לצאת לקורס קצינים, השלימה אותו בהצלחה ושובצה בבסיס ציוד ותובלה כקצינת אבטחה. "אני מפקדת באופן ישיר על בקרי ההגנה, ובאופן עקיף על כלל מאבטחי המתקנים שבבסיס", היא מסבירה.

"המטרה שלנו היא לשמור על שגרת האבטחה במחנה, להיות ערים לכל דבר חריג ולמגן את הבסיס לקראת כל אירוע אפשרי. במסגרת תפקידי אני אחראית על תרגולים והקפצות, וגם מפעילה את כיתת הכוננות בבסיס. זה מצריך הרבה אחריות ופיתח אותי מאוד כמפקדת".

לצד פעילותה החשובה כקצינת אבטחה בזרוע הים, סג"ם רוני מוצאת זמן להשקיע באהבתה הגדולה לכדורגל. "כדורגל הוא התשוקה הכי גדולה שלי", היא משתפת. "כל סופשבוע כשאני חוזרת הביתה, אני מקדישה את רוב זמני לכדורגל. העיסוק בכדורגל נותן לי אנרגיות וכוחות לשוב בתחילת כל שבוע לבסיס ולהמשיך לתת את המיטב בתפקיד שלי".

הכירו את סג"ם רוני בן עזרא – במהלך השבוע קצינת אבטחה בבסיס ציוד ותובלה בזרוע הים, ובסופי שבוע שופטת כדורגל מוערכת בליגה הלאומית ובליגת העל לנשים

החיבור של סג"ם רוני לכדורגל נולד כשהייתה תלמידה בחטיבת הביניים. "כשהייתי בכיתה ט', חבר של המשפחה שהוא שופט כדורגל סיפר לי שמחפשים בנות באיגוד השופטים", היא נזכרת. "לא ידעתי הרבה על כדורגל, אבל באתי מתחום הספורט כי שיחקתי כדור-יד עד אותה תקופה, ורציתי לנסות משהו חדש".

בעקבות אותה שיחה יצאה סג"ם רוני יחד עם אחותה התאומה לקורס שיפוט בן ארבעה ימים במכון ווינגייט. מאז עברו שש שנים, והמסירות שלה לכדורגל רק הלכה והתעצמה. "מאז התקדמתי לתפקידי שופטת בליגת העל לנשים ושופטת ראשית בליגה הלאומית, ואני מועמדת להיות שופטת ראשית בליגה ב' של הנוער", היא מספרת בהתרגשות.

"שופטת כדורגל זה תפקיד שדורש כושר שיא", מדגישה סג"ם רוני. "שופט רץ בערך שמונה או תשעה ק"מ בממוצע בכל משחק, בתלות ברמה של הקבוצות המשתתפות. בנוסף, חוקים חדשים מתווספים באופן קבוע, לכן כל שנה מחדש צריך לעבור מבחן עיוני ומבחן כושר".

סג"ם רוני מקפידה לשמור על כושר גם כשהיא נמצאת בבסיס. "צריך משמעת עצמית חזקה כדי להתאמן אחרי יום ארוך של משמרת ותורנויות. אני מקפידה על כך כי אני יודעת שזה הכרחי ליכולת שלי לתפקד על המגרש".

בדרכה להיות שופטת כדורגל מוערכת, סג"ם רוני נאלצה לצלוח לא מעט אתגרים. "מדובר בענף תחרותי מאוד שדורש ממך להוכיח את עצמך מדי יום", היא מספרת. "אני צריכה להוכיח את עצמי ואת היכולות שלי כל הזמן. לאורך הדרך נתקלתי באנשים שלא האמינו בי", היא משתפת.

למרות הקושי, רוני התעלתה מעל כל אלה והצליחה להוכיח לשחקנים, לקהל ולאיגוד השופטים שיש לה המון מה לתת. "למדתי שאני תמיד נמדדת ברבע שעה הראשונה של המשחק, בה חשוב להראות שאני חזקה ואסרטיבית. ככה אפשר לרכוש את הכבוד וההקשבה של השחקנים והקהל".

רוני מספרת שהעבודה כשופטת במשחקי כדורגל הייתה גורם משמעותי בהתבגרות ובעיצוב האופי שלה, ושהוא תורם רבות ליכולותיה כקצינה בזרוע הים. "גם בתור מפקדת וגם בתור שופטת חשוב מאוד לגלות אנושיות, ולהעניק תשומת לב והקשבה למי שמולי. כמו כן, אני דוגלת בערך הכבוד - בין אם בבסיס או על המגרש, אני מקפידה לפנות לחיילים שלי ולשחקנים בגובה העיניים".

"למדתי שגם בצבא, גם בכדורגל וגם בכל מקום אחר בחיים - תמיד עליי לסמוך על עצמי, להאמין בעצמי ולשאוף הכי גבוה כדי להגשים את היעדים שלי", היא מבהירה. "אני מאמינה שהתשוקה שלי לכדורגל והתכונות שסיגלתי לעצמי בעקבות העבודה כשופטת הופכים אותי למפקדת טובה יותר עבור החיילים שלי".

בימים אלו רוני ממלאת את תפקידה החשוב כקצינת אבטחה בזרוע הים במסירות גדולה, ובו בזמן ממשיכה לשבור מוסכמות ולחלום בגדול. "השאיפה שלי היא להיות שופטת בליגה הבין-לאומית", היא מסכמת. אם לומר את האמת, יש לי הרגשה שעוד נשמע עליה בעתיד.

עוד כתבות בנושא

loading...