אופק ארד

הכירו את סמל אלעד ויינשטיין - בתפקידו הצבאי הוא אחראי על תיאום ותקשורת עם שליחי זרוע הים בחו״ל, ומחוץ לבסיס הוא עוסק בתקשורת מסוג קצת אחר, וחונך בני נוער בתחומי הקולנוע והמדיה

סמל אלעד ויינשטיין התגייס לזרוע הים כלוחם ימי, ושירת תקופה על ספינת הטילים אח״י אילת. עקב בעיות בריאותיות הוא נאלץ להפסיק את שירותו הקרבי, אבל הוא לא נתן לזה לעצור אותו מלהמשיך בעשייה צבאית משמעותית.

אלעד שובץ כאחראי תחום שליחים בענף תכנון בינלאומי בזרוע הים, ונרתם בהתלהבות לתפקיד החדש. ״אני מתמקד בפרויקט ׳מגן׳, במסגרתו הטיסה זרוע הים מגוון שליחים ומשפחותיהם לגרמניה לקראת הגעת ספינות סערי ה-6 ארצה״, הוא מספר.

הכירו את סמל אלעד ויינשטיין - בתפקידו הצבאי הוא אחראי על תיאום ותקשורת עם שליחי זרוע הים בחו״ל, ומחוץ לבסיס הוא עוסק בתקשורת מסוג קצת אחר, וחונך בני נוער בתחומי הקולנוע והמדיה

״אני אחראי על כל ההתאמות והסידורים הכרוכים ביציאה לשליחות, ומלווה את השליחים כל הדרך עד למטוס. תפקידי הוא לאפשר לאותם משרתי קבע ומשפחותיהם מעבר חלק ככל הניתן״.

במקביל לשיבוצו בענף תכנון בינלאומי, בחר אלעד לקחת על עצמו אחריות גדולה נוספת: הוא החל לשמש כרכז תחום תקשורת במרכז הקהילתי בישוב אלפי מנשה, אותו פקד כחניך מגיל צעיר ובמסגרתו רכש ידע בתחומי התקשורת והקולנוע.

״המטרה העיקרית של המרכז היא לימוד קולנוע והיכרות עם עולם התקשורת, כשקהל היעד הוא בני נוער״, הוא מסביר.

״במרכז יש כ-50 חניכים מכיתות ז׳ עד י״ב. בליווי והכוונה שלי הם מביימים, מפיקים, מצלמים ועורכים בעצמם את התוצרים, ותוך כדי לומדים על כל היסודות והמושגים של עולם התקשורת״.

בזמן משבר הקורונה, זיהה אלעד שיש ביכולתו לרתום את המשאבים ואת כוח האדם שברשותו, ולפעול למען סיוע לאזרחים שנפגעו מהשלכות המגפה. ״החלטתי להשתמש בכלים שלי כמוביל הפרויקט כדי להעניק במה לעסקים קטנים שנפגעו ממגפת הקורונה״, הוא מפרט.

״הזמנו את בעלי העסקים להשתמש בפלטפורמות שלנו כדי לספר על העסקים שלהם, והבאנו גם מרצים חיצוניים שהעבירו סדנאות מרחוק דרך האולפן. כעת אנחנו מפיקים תכנית שבה מגיעים מומחים כלכליים ונותנים ייעוץ שיווקי״, מוסיף אלעד.

אלעד הוביל את שלל היוזמות הללו, אבל נאלץ ללוותן מרחוק בשל ההנחיות הבריאותיות. ״מבחינתי זה הישג שהחניכים שלי הצליחו להפעיל את האולפן בצורה המיטבית למרות שלא יכולתי להיות שם איתם. זה הוכיח לי שהצלחתי בתפקידי ללמד אותם ולהקנות להם עצמאות וחופש יצירתי״.

את הפרויקטים האלו אלעד מנהיג בזמן שירותו הצבאי, כשהוא משלב בין פעילות יצירתית וחניכת נוער לבין עשייה צבאית ענפה וחשובה. ״למדתי שעל מנת לשלב בין השניים אני חייב למצוא איזון״, מעיד אלעד. ״לכן היה לי חשוב להכשיר את בני הנוער במרכז התקשורת בצורה המיטבית. כך אני יכול להמשיך להפעיל ולנהל את המרכז גם כשאני בצבא, ולדעת שיש לי על מי לסמוך בעיניים עצומות״.

״אני מרגיש שערכי המקצועיות, הרעות והשליחות אותם אני סופג בשירות בזרוע הים מסייעים לי בתפקידי כרכז תחום תקשורת״, מדגיש אלעד. ״אני דואג להעביר את הערכים הללו לחניכים שלי, ואפילו יצא לי לעודד את חלקם לגיוס משמעותי לצבא. אני מקווה להמשיך בעשייה משמעותית הן בזרוע הים והן בתפקידי הנוכחי במרכז, ובעולם התקשורת בכלל״, הוא מסכם.

עוד כתבות בנושא

loading...