הלוחמים הבאים בצוללות הלוחמים הבאים בצוללות

הלוחמים הבאים בצוללות

מעיין לנגה

אחרי יותר משנה של הכשרה מאתגרת וייחודית, מחזור 117 של קורס צוללן הגיע לסיומו בטקס מרגש

הערב (ב׳) נערך טקס סיום קורס צוללן של מחזור 117 בבסיס זרוע הים בחיפה. הטקס נערך בראשות מפקד זרוע הים, אלוף אלי שרביט, מפקד בסיס ההדרכה, אל״ם בוריס שוסטר, וסגן מפקד שייטת הצוללות, סגן-אלוף מתי.



טקס הסיום מציין את תומה של תקופת הכשרה ארוכה ואינטנסיבית באורך כשנה וחודש, במהלכה 25 המסיימים עברו הכשרה מאתגרת, מקצועית וערכית שמטרתה להכשיר אותם לשירות ייחודי בצוללת.

במעמד הטקס הוענקו לבוגרים דרגת הסמל וסיכת הצוללן, ומיד לאחריו הם יצאו לדרכם החדשה בתפקידיהם המיועדים כלוחמים בשייטת הצוללות של זרוע הים, בהתאם למגמות בהן התמקצעו.

אחרי יותר משנה של הכשרה מאתגרת וייחודית, מחזור 117 של קורס צוללן הגיע לסיומו בטקס מרגש

שייטת הצוללות היא אחת מהיחידות האסטרטגיות, החשובות והמכריעות במערכות ישראל. היא פועלת בחשאיות מרבית, ממלאה משימות מבצעיות רבות הרחק מחופי ישראל ומהווה כוח תקיפה וכוח מודיעין קריטי.

״העשייה של לוחמי השייטת, הפעילות המבצעית הייחודית של לוחמיה ומפקדיה מהווה מרכיב חיוני וחשוב במערכה שבין המלחמות״, אמר בנאומו מפקד זרוע הים, אלוף אלי שרביט.

״גם בעת הזו, מאמצי האויב להתחמש, להתעצם ולפעול לא פסקו ולו לרגע. המערכה שבין המלחמות נמשכה, אף ביתר שאת. עיקרה נסתר, אך חשיבותה אינה מוטלת בספק. דרכי פעולתה של שייטת 7 מאפשרות הימצאות במרחבי הפעולה הקריטיים ביותר לזרוע הים ולצה"ל כולו״, הוא הדגיש.

״בפעילות מתמדת, יצירתית ופורצת דרך, לוחמי השייטת מביאים לידי ביטוי יכולות מבצעיות מגוונות, באופן סמוי מן העין, נסתר מעיני האויב ואפקטיבי מאין כמוהו״.

״צוללנים יקרים, בידי כל אחד מכם נתון בטחונה של הצוללת, בטחונם של חבריו וגם של כל עם ישראל הסומך ידיו על פועלכם המבצעי״, סיכם אלוף שרביט. ״צאו, הפליגו, שאו בגאון את דגלה של מדינת ישראל במעמקי הים ושובו בשלום לנמל הבית״.

עוד כתבות בנושא

loading...