בים ובאוויר בים ובאוויר

בים ובאוויר

עידו ליידנר

לסמל נ', שסיים השבוע את קורס הצוללן, היה ברור מאז ומתמיד שיתגייס ליחידה מובחרת בעקבות הערכים החזקים שקיבל מהבית ומאביו, ששירת כטייס בחיל האוויר. זהו סיפורו של אב ובן – האב שמר על המדינה מהאוויר, ובנו עתיד להגן עליה מהים

השירות בשייטת 7 הוא אחד מהמיוחדים והמבצעיים ביותר בזרוע הים, וההכשרה אליו היא ארוכה ומאתגרת.

עבור סמל נ', חניך במחזור ה-117 של קורס צוללן, הרצון לבחור בשירות ייחודי ומובחר הגיע מהבית - רן, אביו של נ', שירת במשך שנים כטייס קרב בחיל האוויר, צבר שעות אוויר רבות ושירת גם בתפקידי הדרכה בקורס טיס.

שוחחתי עם השניים כדי לברר איך וכיצד שירותו הקרבי של האבא הניע אחריו גם את הבן.

"עוד מגיל קטן, אבא ציפה ממני להצטיין בכל יעד שאני מציב לעצמי, לשאול שאלות ולהבין לעומק את מה שקורה סביבי", מספר נ'. "חלמתי להגיע ליחידה מובחרת בצבא, ועברתי בהצלחה את גיבוש הצוללות.

אחרי הגיבוש, התייעצתי רבות עם אבא, והוא עזר לי להבין כמה השירות בשייטת 7 הוא מעניין ושונה, ויכול להוות עבורי אתגר מיוחד".

לסמל נ', שסיים השבוע את קורס הצוללן, היה ברור מאז ומתמיד שיתגייס ליחידה מובחרת בעקבות הערכים החזקים שקיבל מהבית ומאביו, ששירת כטייס בחיל האוויר. זהו סיפורו של אב ובן – האב שמר על המדינה מהאוויר, ובנו עתיד להגן עליה מהים

כעבור מספר חודשים התגייס נ' לשייטת 7 - הוא התחיל את דרכו בטירונות בבה"ד זרוע הים, ומשם המשיך לקורס ההכשרה האינטנסיבי שארך חודשים רבים.

"התחברתי לכולם מאוד מהר; לאנשים, למקום ולערכים שייצגו המפקדים בקורס. הבנתי שזה המקום שאני רוצה להיות בו, ואני שמח מאוד שהגעתי להבנה הזאת", הוא מספר.

"השירות שלי כטייס העניק לי תחושת מסוגלות גבוהה מאוד, למדתי שאין דבר שאי אפשר לפתור עם קצת זמן וסבלנות - ושהתמדה היא המפתח להכל", מסביר אביו של נ'. "למדתי לא להרים ידיים בשום מצב, גם אם קשה וגם אם לא מוכר - ממשיכים ומאמינים בעצמך. זאת הדרך שבה הנחתי את נ' כל החיים וזאת הדוגמא האישית שניסיתי לתת לו".

"אני חושב שהחינוך של הוריי השפיע בבחירה שלי להתגייס לקורס צוללן. לולא הוריי, אולי הייתי מגיע לשרת ביחידה אחרת. אבל הם עודדו אותי לחלום בגודל ולתת מעצמי כמה שיותר", אומר נ'.

קשה שלא לתהות האם השניים עברו חוויות דומות במהלך ההכשרה שלהם, והאם יש נקודות דמיון בין קורס טיס לבין קורס צוללן.

"אני חושב שהנקודות המשיקות בין שני הקורסים נמצאות בדרך שבה מכשירים את החניכים מבחינה מנטלית להתמודד עם שני מימדים", מוסיף אביו של נ'. "הראשון הוא אי ודאות, שמצריכה גמישות, דינאמיות ויצירתיות, והשני הוא הלימוד המקצועי שהרשים אותי במיוחד - בפחות משנה, הצליחו לקחת חבורת נערים, לעצב אותם ולהפוך אותם ללוחמים ברמה הכי גבוהה. ההתפתחות האישית והמקצועית שקורית בקורס הרשימה אותי במיוחד".

"לדעתי, יש דמיון מסוים באופי השירות שלי ושל אבא", משתף נ'. "נקודות הדמיון באות לידי ביטוי כשיש קשיים, ובצורת ההתמודדות איתם, לקחת את האתגר ולהמשיך בדרך. יש גם דמיון שנובע מחוסר הפחד אל מול האתגר".

"לאורך שלבי הקורס, נדהמתי מדרך ההדרכה ובניית החוסן המנטלי של חניכי הקורס", מעיד אביו של נ'. "נפעמתי בכל פעם מחדש מהדרך שבה התייחסו לחניכים, בנו אותם, מהצורה בה הם למדו והתפתחו ביחד, והמוטיבציה שהחדירו בהם. בתור מישהו שעסק בהדרכה בעברו, אני מוריד את הכובע בפני הסגל הפיקודי בבית ספר צוללן. אני מכבד וגאה מאוד במקצועיות של זרוע הים".

"אני מאחל לנ' שיעשה שירות שהוא גאה בו, ושיתחבר אליו ואל עצמו", מסכם אביו של נ'. "אני מקווה שהוא יקום בכל בוקר עם חיוך, ושיתרגש בכל יום מחדש מהעשייה המשמעותית שהוא שותף לה".

עוד כתבות בנושא

loading...