אחים לנשק אחים לנשק

אחים לנשק

מעיין לנגה

אחד אחרי השני, התגייסו י', מ', ע' וש' לשרת כלוחמים בשייטת 13. זהו סיפורם של ארבעה אחים שבחרו במסלול משותף – להגן על מדינת ישראל באחת מהיחידות המבצעיות והחשאיות ביותר בזרוע הים ובצה"ל כולו

מאז שהיה קטן, ידע רס"ל (מיל') י' שהוא רוצה להתגייס ליחידה קרבית. אביו שירת כלוחם בחטיבת הצנחנים בזמן מלחמת לבנון, ובבית הוא ספג את ערכי הנתינה, העוז והתרומה למדינה. "בתור נער הייתה לי הערכה גדולה לפעילות שייטת 13, ולמרות שאז לא ידעתי הרבה על העשייה ביחידה עקב היותה מסווגת, החלטתי שאני מעוניין להתמיין אליה", הוא מספר.

בגיל 16 החל י' להתאמן במרץ במטרה להגשים את שאיפתו להפוך ללוחם בשייטת. "עשיתי המון אימונים פיזיים בבית, יצאתי לריצות, ואימצתי את עצמי עד קצה גבול היכולת". בבוא העת הוא עבר בהצלחה את כלל המיונים ליחידת הקומנדו הימי, ויצא למסלול הכשרה ארוך ואינטנסיבי בסופו הצטרף לשורות לוחמי היחידה.

אחד אחרי השני, התגייסו י', מ', ע' וש' לשרת כלוחמים בשייטת 13. זהו סיפורם של ארבעה אחים שבחרו במסלול משותף – להגן על מדינת ישראל באחת מהיחידות המבצעיות והחשאיות ביותר בזרוע הים ובצה"ל כולו

וכך התחיל הרומן המשפחתי עם שייטת 13, שימשך עוד שנים רבות, ויסחוף אחריו גם את שלושת אחיו הקטנים של י'. "צפיתי באחי הגדול מתגייס לשייטת עם מוטיבציה גבוהה מאוד, ואני זוכר שכבר מכיתה ו' הגיוס לשייטת הפך למטרה מאוד ברורה עבורי", משחזר בחיוך סמ"ר מ', אחיו הקטן של י'.

כשמ' בגר והגיע לתיכון, אחיו הגדול י' לקח אותו לאימונים משותפים כדי להתכונן לגיבוש, אותו עבר מ' בהצלחה - וזכה להגשים את חלום הילדות שלו כשהתגייס גם הוא לשייטת 13. זמן קצר לאחר מכן התגייסו גם התאומים סמ"ר ע' וסמ"ר ש' לשייטת, כשבחודש שעבר הם סיימו את מסלול ההכשרה - והשאר היסטוריה.

"זאת זכות אמיתית לחזור הביתה אחרי שבועות אינטנסיביים במסלול ולדעת שאחים שלי יודעים בדיוק מה אני עובר", אומר ש' בחיוך. "ארוחות שישי משותפות הן פלאברה אחת גדולה, והזדמנות עבורנו לחלוק חוויות. זה מקרב בינינו מאוד".

"כולנו מקבלים תמיכה גדולה מהבית", מוסיף ש'. "אני מרגיש גאווה מצד ההורים על העשייה המשותפת שלנו, האחים. אני יודע שאמא מרגישה רגועה יותר כשהיא יודעת ששלושה מהבנים שלה משרתים ביחד, יוצאים לים ביחד, ונותנים כתף אחד עבור השני מתי שצריך".

לצד התרומה שלהם לביטחון המדינה, ארבעת האחים מדגישים שהשירות בשייטת 13 נותן להם המון באופן אישי. "המסלול היה חוויה משמעותית מאוד עבורי, יותר משאני יכול להסביר במילים", משתף ע'. "למדתי אינספור שיעורים על עצמי ועל מה זה אומר להיות לוחם ולהגן על המולדת".

"אני יכול להגיד בביטחון מלא, שיותר ממה שנתתי - קיבלתי", מדגיש י'. "לאורך השירות בשייטת 13, הערכים שמאפיינים את היחידה הפכו לחלק ממני. יצא לי לפקד במסלול במשך כשמונה חודשים, ולמדתי לפעול במקצועיות, במסירות ובתשומת לב לפרטים. היום, בתור אזרח, אני רואה כמה הכלים שרכשתי במסגרת השירות הצבאי בקומנדו הימי ישרתו אותי להמשך החיים, ובכל דרך שאבחר".

עוד כתבות בנושא

loading...