חילוף מפקד בסיס חיפה חילוף מפקד בסיס חיפה

חילוף מפקד בסיס חיפה

דריה לוסטיגר

השבוע העביר תא"ל גיל אגינסקי את שרביט הפיקוד על בסיס חיפה לתא"ל גיא גולדפרב. "העברנו פיקוד על הכוח המשמעותי ביותר של זרוע הים"

השבוע (ד'), התקיים חילוף מפקד בסיס חיפה. החילוף צוין בטקס צנוע בהתאם להנחיות הקורונה, בנוכחות מפקד זרוע הים, אלוף אלי שרביט, מפקד בסיס חיפה היוצא, תא"ל גיל אגינסקי, המסיים בזאת 32 שנות שירות בזרוע הים, ומפקד הבסיס הנכנס, תא"ל גיא גולדפרב.

בסיס חיפה הוא הבסיס הגדול ביותר בזרוע, והוא משמש בית ליחידות מבצעיות הפועלות יומם וליל למען שמירה על בטחון מדינת ישראל ואזרחיה, ביניהן שייטת הצוללות ושייטת ספינות הטילים, וגם פלגת הביטחון השוטף 914, האמונה על הגנת הגבול הימי בזירה הצפונית.

השבוע העביר תא"ל גיל אגינסקי את שרביט הפיקוד על בסיס חיפה לתא"ל גיא גולדפרב. "העברנו פיקוד על הכוח המשמעותי ביותר של זרוע הים"

״העברנו פיקוד על הכוח המשמעותי ביותר של זרוע הים, הפעיל מאוד מעל פני המים ומתחת לפני המים, ובעל חשיבות גבוהה ביותר לבטחונה של מדינת ישראל", הכריז בנאומו מפקד זרוע הים, אלוף אלי שרביט.

"הזירה הצפונית היא זירה ייחודית, ומלאת אתגרים. מדינת ישראל ניצבת מול מורכבות בזירה הימית, ולזרוע הים ישנו תפקיד מכריע בשמירת הבטחון והשקט", מדגיש מפקד הבסיס היוצא, תא"ל גיל אגינסקי. "זו זירה שכל אחד מאנשיה מכיר באחריותו לביצוע בטחונה של מדינת ישראל".

"לפני 25 שנים נכנסתי בפעם הראשונה בשערי הבסיס הגדול הזה, והתמלאתי גאווה לקחת חלק בשרשרת הפיקוד הארוכה של זרוע הים", נזכר מפקד בסיס חיפה הנכנס, תא"ל גולדפרב. "גם בחלומות הכי פרועים שלי לא חשבתי שאעמוד פה כעבור 25 שנים, כמפקד הבסיס", הוא משתף.

"הזירה הצפונית היא הזירה המורכבת ביותר עבור מדינת ישראל. שנים של שקט יחסי לא מקטינות את גודל האיום הניצב בפנינו. מחויבותנו המקצועית היא להיות מוכנים ליום פקודה", ממשיך תא"ל גולדפרב.

"בכל בוקר אני שואל את עצמי: 'האם אנחנו מוכנים למלחמה של היום בלילה? זוהי חובתנו העליונה כלוחמים, תומכי לחימה ובעצם כל לובשי המדים", אומר תא"ל גולדפרב. "זו זכות גדולה עבורי ואני רוצה להודות למפקד זרוע הים על האמון, ומבטיח לבצע את התפקיד בצורה מיטבית", הוא מסכם.

עוד כתבות בנושא

loading...