שולטים בזירה שולטים בזירה

שולטים בזירה

אופק ארד

שבעה צוערים וצוערות סיימו את השלמת הקצונה והצטרפו לשורות קציני השליטה הימית בזרוע הים

בשבוע שעבר, (ה'), סיימו שבעה צוערים וצוערות את השלמת הקצונה בטקס צנוע בבה"ד זרוע הים בראשות ראש מספן ים, תא"ל אייל הראל, מפקד הבה"ד, אל"ם בוריס שוסטר, ומפקד בית הספר לקצינים, סא"ל א' - ובכך הצטרפו לשורות קציני השליטה הימית. במהלך הטקס, שנערך בהתאם להנחיות הקורונה, קיבלו הצוערים את דרגת הסגן-משנה.

שבעה צוערים וצוערות סיימו את השלמת הקצונה והצטרפו לשורות קציני השליטה הימית בזרוע הים
אל השלמת הקצונה הגיעו המסיימים לאחר קורס קצינים בבה"ד 1. "באחריותי לקחת את דמות הקצין שפיתחו בבה"ד 1, וליצוק אליה תוכן מקצועי ופיקודי שתואם את תפקיד קצין השליטה בזרוע הים", אומר מפקד השלמת הקצונה של מערך השליטה, סרן איתמר פישר.

השלמת הקצונה במערך השליטה נעשית בשני שלבים - ראשית, הצוערים נדרשים ללמוד ידע מקצועי ועיוני רב ולהתמחות בו. "החומר הנלמד נע מנהלי הפלגה וכניסה של כלי שיט לגבולות הימיים של מדינת ישראל, דרך שיתוף פעולה עם הזרועות השונות והחטיבות המרחביות ועד הפעלת מכ"ם", מסביר סרן פישר.

השלב השני הוא שלב ההסמכה, בו כל צוער מוצב בזירה אליה הוא מיועד, שם הוא ממשיך להתמקצע בתפקיד. "המטרה היא שבסוף הקורס, כל אחד מהם ידע איך לנהל משמרת באופן מקצועי ומיטבי, תוך הבנה של האחריות האדירה שהתפקיד נושא עמו", הוא מדגיש.

כששאלתי את סרן פישר מה הוא מאחל לשבעת המסיימים אותם ליווה בחודשים האחרונים, הוא ענה: "יש אחריות רבה בהגנה על גבולותיה של מדינת ישראל, וכמובן בעיצוב הדמות של החיילים שלהם. אני מאחל לכל אחד ואחת מהם - עלו והצליחו בדרך החדשה".

עוד כתבות בנושא

loading...