אופק ארד

הכירו את סגן ס' – לפני הגיוס הוא עסק בספורט תחרותי ואף הצטיין בו. למרות פציעה לא פשוטה שספג במהלך אימוני הספורט, הוא שם לעצמו מטרה להתגייס לקורס חובלים, עבר שיקום מלא – והיום הוא משרת כסגן צ'יף בשייטת הצוללות

סגן ס' משרת כסגן צ'יף בשייטת 7, ובתפקידו הוא אחראי לדאוג לכשירותן של המערכות הטכניות בצוללת. "אני אמון על כל הקשור בתחומי החשמל, הבקרה והמכונאות בכלי", הוא אומר. "בנוסף לכך, מתפקידי לתת מענה ולאכוף בקרת נזקים במצבי חירום שונים שיכולים להתעורר בצוללת, כמו שריפה או הצפה".

מאז התיכון, עוסק סגן ס' בתחום ספורט מאתגר - רכיבה על לונגבורד. ענף זה משלב רכיבה אתגרית במסלולים שונים על כלי הלונגבורד, יחד עם קפיצות ותרגילים ייחודים. "כשהייתי בכיתה ט', חברים שלי הציעו לי לרכוב איתם על הלונגבורד - והתאהבתי מיד", הוא נזכר.

הכירו את סגן ס' – לפני הגיוס הוא עסק בספורט תחרותי ואף הצטיין בו. למרות פציעה לא פשוטה שספג במהלך אימוני הספורט, הוא שם לעצמו מטרה להתגייס לקורס חובלים, עבר שיקום מלא – והיום הוא משרת כסגן צ'יף בשייטת הצוללות

"בתקופה שבה הייתי רוכב באופן תחרותי, נהגתי להתאמן בכל יום בשבוע", מתאר סגן ס'. "באימונים הרציניים היינו חייבים להגיע עם מכונית כדי לעלות לראש המסלול. היה מדובר ביום שלם של רכיבה אינטנסיבית בעליה".

מאז הגיע סגן ס' למספר רב של הישגים מרשימים בתחום - מדליות, גביעים ואף זכייה במקום בעשירייה הפותחת במקצה הבוגרים של אליפות אירופה. אבל בשיא הקריירה, לפני תחרות נוספת של אליפות אירופה וגם טיסה לסין, הוא נפצע.

"במהלך רכיבה התנגשתי במעקה בטיחות במהירות גבוהה", הוא משחזר. "כתוצאה מההתנגשות סבלתי משברים מרובים בגוף, ביניהם שבר פתוח ברגל, שבר באגן ושבר בגב".

הפציעה של סגן ג' הובילה אותו לתקופת שיקום שארכה כשנה וחצי. "עברתי שני ניתוחים, סדרה של טיפולים, צילומים ובדיקות", הוא מספר. בעקבות זאת הוא נאלץ לדחות את גיוסו לצה"ל, ושם לעצמו כמטרה להעלות את הפרופיל הצבאי על מנת להתגייס לקורס חובלים.

"השיקום היה ארוך ולא פשוט, וכלל המון בדיקות וטיפולי פיזיותרפיה. למרות זאת, לא יכולתי אפילו לתאר מצב שבו אני מוותר ולא חוזר בצורה מלאה למי שהייתי לפני הפציעה".

ס' מספר שהדבקות במטרה, המשמעת העצמית וההתמדה העיקשת הן תכונות שרכש הן בעת הרכיבה על הלונגבורד והן לאורך תקופת ההחלמה, והיום הן תורמות לו רבות בתפקידו בצוללת. "בתחום הלונגבורד התעסקתי עם הרבה ציוד וחלקים מיוחדים", הוא מוסיף לתאר, "ושמתי לב שההרגלים שפיתחתי בארגון ושמירה על ציוד עוזרים לי כעת בבקרה על המכונות שבצוללת".

כששאלתי את סגן ס' איזה חלק יש לתחום הלונגבורד בחייו כיום, לאחר הפציעה ויחד עם השירות הצבאי בזרוע הים, הוא ענה: "האפשרות שתיפצע היא חלק מהעיסוק בספורט. כבר אחרי הפציעה ידעתי שאני אחזור לרכוב כשאוכל. היום אני ממשיך לעסוק בתחום לצד עשייה צבאית ענפה, אבל בתדירות נמוכה יותר ולא באופן תחרותי".

עוד כתבות בנושא

loading...