שלישי אישי: תרגיל מנצח שלישי אישי: תרגיל מנצח

שלישי אישי: תרגיל מנצח

אופק ארד

הכירו את רב"ט נרי כהן – את שירותה הצבאי היא עושה במדור תרגילים בזרוע הים, אבל את התרגילים המנצחים שלה היא שומרת למגרש

רב"ט נרי כהן משרתת בזרוע הים במדור תרגילים, האחראי על תכלול וארגון התרגילים המתרחשים בזרוע. "המדור אמון על תיאום כלל התרגילים הבינלאומיים בזרוע הים, וגם על תרגילי שיתוף הפעולה בין זרועות הצבא", היא מפרטת. "אנחנו יוצרים קשר עם היחידות, מתאמים עם מדינות שונות, יוצרים לוחות זמנים, מתכננים את התרגיל וכמובן אחראיים להבאתו לכדי ביצוע".


נרי אמנם משרתת במדור תרגילים, אבל בענף הטניס היא כבר מזמן עברה את שלב התרגול. זריקת הפתיחה שלה בתחום הייתה בגיל 6 בלבד, כשהתחילה לשחק יחד עם אביה ואחותה הגדולה טניס במגרשים ליד ביתם. "עם הזמן גיליתי שאני טובה במשחק, ויחד עם העובדה שאני בן אדם מאוד הישגי - בגיל 11 כבר התחלתי להתאמן בענף יחד עם מאמנים באופן מקצועי".

רב"ט כהן נולדה וגדלה באטלנטה שבג'ורג'יה, ארה"ב. בגיל 15 עברה יחד עם משפחתה לישראל, אז החליטה לקחת את ענף הטניס צעד נוסף קדימה והחלה לייצג את מדינת ישראל בתחרויות טניס בינלאומיות. "אנחנו מדינה קטנה ואין הרבה שחקנים בתחום, כך שלייצג את הארץ מסביב לעולם היווה עבורי גאווה אדירה".

הכירו את רב"ט נרי כהן – את שירותה הצבאי היא עושה במדור תרגילים בזרוע הים, אבל את התרגילים המנצחים שלה היא שומרת למגרש
משיחתי איתה, למדתי שסדר היום של שחקנית טניס כולל שגרה אינטנסיבית ותרגול של מיומנות, סיבולת וכושר גופני. "היינו מתאמנים בכל יום חוץ מביום שבת. האימונים התחילו בשעה 09:00 בבוקר ונגמרו בסביבות 17:00", היא מוסיפה, "היום שלי היה מתחיל באמת רק לאחר האימון, וכמובן שהייתי צריכה לשלב גם את הלימודים שלמדתי באופן מקוון".


נרי מצאה את עצמה במשך תקופה של כשנתיים וחצי טסה ממדינה למדינה, מתחרות אחת לאחרת. "להתחרות בתחרויות בינלאומיות זה אומר לשהות בהמון מדינות לזמן קצר ולהמשיך הלאה, להכיר אנשים מכל העולם ולהתחרות עם שחקנים מכל הגילאים", היא מספרת.

בגיל 18 היא החליטה להשלים את תהליך עלייתה ארצה והתגייסה לצה"ל. "החלטתי שהדבר הנכון עבורי הוא לפתוח פרק חדש בחיים, להתגייס ולעשות שירות צבאי משמעותי", אומרת נרי בגאווה. "אבא שלי, דודים שלי ובני דודים שלי שירתו בצבא, ורובם אף בזרוע הים. היה לי חשוב לקחת גם אני חלק".

"ממש כמו במגרש, גם בתפקידי הצבאי אני צריכה לחשוב, לתכנן את המהלכים מראש ולקבל החלטות על מנת שדברים יצא לפועל כראוי", היא אומרת ומוסיפה על הקשר בין השניים: "טניס הוא ענף ספורטיבי שדורש ממך כמויות של כוח רצון ומחויבות, אני רואה איך הם באים עכשיו לידי ביטוי בתפקיד, בהתנהלות הצבאית שלי ובאופן שאני פועלת ומתקדמת בחיים".

"טניס הוא אומנם משחק פיזי אבל הוא גם משלב הרבה מיומנויות מנטליות. כדי להיות שחקן טוב, עליך לדעת לקרוא את האדם שמולך, לצפות את המהלך הבא שלו ולתכנן תגובה מראש", מגלה לי נרי. "במדור תרגילים אנחנו יוצרים קשר עם אנשים מיחידות או מדינות שונות, והשימוש במיומנות הזו תורם לי מאוד".

מאז שסיימה לשחק טניס בצורה תחרותית, נרי מרכזת את הידע והניסיון הרב שיש לה לצורך אימון של שחקנים אחרים, מגילאי גן ועד מבוגרים. "אני אוהבת להיות חלק בתהליך ולראות אותם משתפרים ומתחילים להתאהב גם הם במשחק", היא מתארת בחיוך. בין אם בתחרות טניס בינלאומית או במהלך תיאום ותכנון של תרגיל זרועי - רב"ט כהן גאה לייצג את המדינה.

עוד כתבות בנושא

loading...