אופק ארד

מאליפות אירופה בשיט עד להקמת נבחרת שיט בקורס חובלים – הכירו את צוער ים לאובר, שיסיים מחר בהצטיינות את קורס החובלים במחזור 141

מלבד שמו הפרטי, לצוער ים לאובר, שיסיים מחר את קורס החובלים, יש קשר חזק והדוק אל הים. בני משפחתו שירתו גם הם בזרוע הים: סבו כלוחם ימי, אימו בתפקיד כוח-אדם, ואביו כסגן מפקד דבורה. סבו ואביו של ים גם הקימו יחד בית ספר ימי לשיט, והוא חונך על אהבת הים מגיל צעיר.

בגיל 11 התחיל ים להתחרות בענף השיט במועדון השיט בנהריה. "כבר בתור ילד הייתה לי את המשיכה הזו לים שנבעה מהבית. אהבתי את השיט התחרותי, הייתי טוב בו והשקעתי בו הרבה זמן ומשאבים", נזכר צוער ים.

ים מספר שענף השיט הוא ספורט אינטנסיבי הכולל אימונים רבים בתנאים משתנים, ובנוסף לאלו שבים, גם סדרת אימוני כושר מוקפדת. "לומדים ומתאמנים על טכניקה, הים הוא זירה דינמית ואתה חייב לדעת להתאים את עצמך ואת הסירה שלך", הוא מדגיש.

מאליפות אירופה בשיט עד להקמת נבחרת שיט בקורס חובלים – הכירו את צוער ים לאובר, שיסיים מחר בהצטיינות את קורס החובלים במחזור 141

על ההיבט התחרותי בענף, ים מסביר: "המטרה היא להגיע לנקודת הסימון בזמן הקצר ביותר. עם כמה שזה נשמע פשוט, יש הרבה משתנים שצריך להתחשב בהם - עוצמת הרוח, גובה הגלים, הזווית שבה אתה מתמקם, השליטה בסירה וכמובן חישוב המסלול, שכן המפרשית לא מפליגה בקו ישר אל מול הרוח אלא בצורת זיגזג".

בקורות חייו של ים תוכלו למצוא הישגים רבים בתחרויות שיט, ביניהם זכייה פעמיים כסגן באליפות ישראל, זכייה במקום ה- 14 באליפות אירופה ובמקום ה- 26 באליפות העולם. "שקלתי לנסות להגיע לאולימפיאדה ולפתח קריירה בתחום", חושף בפני ים, "אבל למרות האהבה הגדולה שלי לענף, החלטתי להפסיק להתחרות. לא יכולתי להמשיך בשגרה כל כך עמוסה במקביל לשירות משמעותי בצבא".

אביו של ים עודד אותו להירשם לגדנ"ע חובלים, שם התחיל מסעו בזרוע הים. היום, יותר משנתיים מאוחר יותר, עומד ים בסיומו של הקורס המאתגר. "בהתחלה לא ידעתי הרבה על הקורס, רק מה ששמעתי מאבי", הוא נזכר. "כשהתגייסתי גיליתי עולם מקצועי וערכי שלא הכרתי, ולמדתי שיש לי אפשרות להוביל ולהשפיע על מי שסביבי".

ים מעיד שבמהלך השנים בהן עסק בשיט, הוא צבר ידע רב שסייע לו בקורס, כמו חוש התמצאות במרחב ויכולת תמרון רוח חזקה. "בנוסף ליכולות המקצועיות האלו שהעמיקו והתחזקו, למדתי ערכים כמו שיתוף פעולה, נחישות ומשמעת עצמית".

למרות שהפסיק לצאת לתחרויות דרך המועדון, ים לא וויתר על האהבה לשיט והחליט לפתוח נבחרת שיט בקורס. "התגעגעתי לעיסוק בשיט, וכך נולד הרעיון להקים את הנבחרת", הוא מתאר בהתלהבות. "מעבר לחיבור האישי שלי לתחום, חשבתי שהנבחרת יכולה להיות תוספת משמעותית ומהנה לקורס".

יחד עם שותפו לפרויקט, סרן יובל גור, שהיה אז מפקד שלב ייעודי בקורס, ובעזרתם של צוערים ומפקדים נוספים, הם בנו נבחרת שיט שהורכבה ממחזורי הקורס השונים.

"המטרה העיקרית הייתה להקים קבוצה שתייצג את הזרוע", מבהיר ים. ואכן, נבחרת החובלים כבר הספיקה להשתתף במספר תחרויות שיט בארץ ובעולם ואף לזכות במקומות ראשונים. "הישג השיא הנוכחי של הנבחרת הוא זכיה במקום הראשון באליפות העולם לחילות ים, שנערכה בהודו", מציין ים בגאווה.

"לצערי בעקבות פציעה לא יצאתי לתחרות, אבל שני הצוערים שיצאו עשו עבודה מעולה והביאו את הניצחון הראשון למדינת ישראל בתחרות הזו", הוא מוסיף בחיוך.

"אני מאמין שלנבחרת יש כוח להפוך אותנו לחובלים טובים יותר בזכות הידע והניסיון שהיא מקנה לנו בתחום השיט", מסכם ים. עם סיום הקורס וכניסתו לתפקיד החובל, ים שם לעצמו מטרה לחשוף כמה שיותר צוערים לעולם השיט, וכמובן להוביל את ניצחון הנבחרת באליפות הבאה.

עוד כתבות בנושא

loading...