מכתב מאב לבן מכתב מאב לבן

מכתב מאב לבן

רנ"ג (מיל') יעקב חפץ, רס"ר מכונה בספינות הטילים אח"י קשת ואח"י כידון, בסיוע עידו ליידנר

רגע לפני שצוער לירן חפץ יוצא לדרכו החדשה כחובל בספינת הטילים אח"י קשת, אביו יעקב – ששירת גם הוא בחדרי המכונה כנגד – פונה אליו במכתב מרגש

לירן בני היקר,

אני גאה ונרגש לכתוב לך. בימים אלו אתה מסיים בהצלחה את הקורס הקשה והמאתגר - קורס חובלים. כבר שלוש שנים שאתה בצבא. שלוש שנים דחוסות, מלאות, מבגרות ומעניינות.

עברנו איתך, אמא, האחים ואני, את רגעי הלחץ, המתח והדרמה. את הוועדות האין סופיות והלמידה לתוך הלילה. היינו מחזיקים לך אצבעות בכל שלב ושלב על מנת שתגיע לרגע הזה.

אני זוכר את השיחה הראשונה בסיום הטירונות עם מפקד בית הספר לקצינים, כשהאולם היה מלא בהורים של כ120 ילדים בני 18 כישרוניים, נחושים וגאים, והנה כעבור שלוש שנים נשארתם 40 חבר'ה איכותיים שעמלו קשה על מנת להגיע לכאן - לרגע המיוחל. והנה, הוא הגיע.

שמחתי שלאורך הקורס יכולתי להוות עבורך אוזן קשבת לקשיים הרבים, וגם לייעץ ולתמוך בך בתחום הטכני שכולל לימודי מערכות ומכלולי הנעה בסטי"ל (ספינת טילים). נהניתי לדעת שלמרות שעברו כל כך הרבה שנים, אני עדיין זוכר את מערכות הספינה.

רגע לפני שצוער לירן חפץ יוצא לדרכו החדשה כחובל בספינת הטילים אח"י קשת, אביו יעקב –  ששירת גם הוא בחדרי המכונה כנגד  – פונה אליו במכתב מרגש
לירן, אתה יודע שאחד הרגעים המרגשים בחיי היה הרגע בו סיפרת לי שהוצבת לשרת כסגן צ'יף בספינה אח"י קשת, הספינה שבה אני התחלתי בשנת '89 שירות של 11 שנים?

המחשבה שאתה, בני הבכור, הולך לעבוד באותם חדרי מכונות בדיוק כמו אלו שבהם עבדתי לילות כימים כרס"ר מכונה - הייתה מרגשת מאוד והיוותה מעין סגירת מעגל משמעותית עבורי.

עם סיום הקורס, אתה מתחיל שירות מאתגר ומשמעותי בשייטת 3, מקום שהיה לי בית במשך שנים ארוכות. מניסיון, העבודה בתחום המכונות והאחזקה של הסטי"ל לעולם לא נגמרת, כך שצפויים לך עוד הרבה לילות ללא שינה ועבודה מסביב לשעון על מנת שהספינה שבה תשרת תמיד תהיה כשירה ומוכנה ליציאה לים. אחריות רבה מוטלת עליך כחלק מהסגל הפיקודי בסטי"ל.

העצה הכי חשובה שארצה לתת לך בתור מפקד, היא תמיד להיות קשוב לצרכי הלוחמים, לא משנה כמה תהיה עייף או טרוד בעניינים טכניים. לדעת שכל חייל הוא עולם ומלואו, ולך כמפקד החובה להיות אכפתי וסובלני. זכור כי אתה מהווה בשבילם אוזן קשבת וכתף תומכת ברגעים קשים.

אני בטוח כי תדע להקפיד תמיד בדברים הקטנים כבדברים הגדולים, ודע שהלוחמים תמיד מביטים אליך ועליך. גם האחים הקטנים שלך מסתכלים עליך בגאווה רבה. הסבים והסבתות תמיד גאים בך, ואנחנו ההורים מאמינים בך ומקווים שרק תצליח.

אמא תמיד הייתה אומרת שהריח המיוחד שיש לי מהמדים (מהשמן של חדרי המכונה בסטי"ל), והשחור בידיים, מאפיינים אותי. ככה הכרנו. ועכשיו אתה, לירן שלנו, חוזר הביתה עם הריח הזה והידיים השחורות, ואנחנו כל כך מתרגשים בכל פעם מחדש לראות אותך.

אנחנו מאמינים כי סיום קורס חובלים הינו תחילת הדרך שלך בחייך הבוגרים. למידה, נכונות חשיבה ואינטליגנציה רגשית מאפיינים אותך בגדול, ועם הכלים האלו אתה מוכן להתחיל בהפלגה של חייך...

באהבה וגאווה, אמא ואבא.

עוד כתבות בנושא

loading...