ואחת לשנה הבאה ואחת לשנה הבאה

ואחת לשנה הבאה

דריה לוסטיגר

לרגל ראש השנה, כתבתנו שוחחה עם מסיימי קורס חובלים מחזור 141, שלאחרונה סיימו את הקורס והשתלבו בתפקידים השונים בכלי השיט, ושמעה מהם אילו מטרות הם שמים לעצמם לקראת השנה החדשה

ראש השנה מציין את סיומה של שנה ותחילתה של אחרת. בתקופה זו נוהגים רבים לעצור את שגרת ורצף החיים ולשאול את עצמם מספר שאלות חשובות: מה ירצו להשיג השנה? אילו דברים בחייהם יחליטו להשאיר מאחור? בשבוע שעבר סיימו 39 קצינים פרק נוסף בחייהם, קורס החובלים, והתחילו פרק חדש בשירותם הצבאי, תקופת פיקוד בכלי השיט השונים בזרוע. ערב ראש השנה שמענו מארבעה מהם על מטרות, חששות וחלומות לשנה הקרובה.

סגן עמית יהוד, גר בגדרה, סגן קצין גנ"ק באח"י חץ

איך החלטת שאתה רוצה להיות חובל?

"לא תמיד ידעתי שאני רוצה להיות חובל. כשמועד הגיוס התקרב, חיפשתי תפקידים מאתגרים ומשמעותיים, והגעתי ליום הסיירות - שם נחשפתי למסלול החובלים והתחלתי להתעניין בו. ככל שהתקדמתי בשלבי המיונים ולאורך הקורס, הבנתי לעומק את גודל האחריות וחשיבות התפקיד, וכך המוטיבציה שלי לשרת בו עלתה".

אלו מטרות אתה שם לעצמך בכניסה לתפקיד החדש?

"חשוב לי להצליח ברמה המקצועית, ולהיות דמות משמעותית בספינה. אני מעוניין ליזום, להתחבר ולהשפיע על הלוחמים. אני מאמין שבתור מפקד בים עליי לעזור להם להציב לעצמם מטרות ויעדים, הן בפן המקצועי והן בפן האישי".

"השאיפה הגדולה שלי היא לפקד על דבורה בפלגה 916 בהמשך הדרך. האופי המבצעי של הזירה הימית הדרומית מושך אותי מאוד, וזאת גם הזירה שהכי קרובה לבית שלי, וכשאני שם אני ממש מרגיש שאני שומר על הבית והמשפחה".

ובפן האישי?

"חשוב לי למצוא את האיזון בין האינטנסיביות של התפקיד לחיים בבית, במיוחד עכשיו בתקופת הקורונה כשאני אהיה המון בבסיס".

 

סגן יהונתן בן דוד, גר בבנימינה, סגן קצין נשק באח"י קשת

איך החלטת שאתה רוצה להיות חובל?

"קיבלתי זימון למיון לחובלים. התחלתי להתעניין וללמוד על התפקיד והמסלול. שמעתי שמדובר בקורס מעניין ומאתגר שמוביל לתפקיד מעולה".

"מהר מאוד הבנתי שזה מה שאני רוצה לעשות בצבא, והחלטתי שאני נלחם על זה בכל הכוח. במבט לאחור אני שמח מאוד שהגעתי לכאן וסיימתי את הקורס, בעיקר בגלל ההזדמנות לפיקוד משמעותי בים והחברים שזכיתי להכיר".

אילו מטרות אתה שם לעצמך בכניסה לתפקיד החדש?

"אני רוצה לקחת את הכלים הרבים שרכשתי בקורס ולממש אותם בפועל. בהמשך הדרך אני שואף להיות מפקד דבורה - יש משהו מאוד משמעותי בעיני בתפקיד הזה, שמשלב עצמאות, מבצעיות ואחריות גדולה לביטחון המדינה וללוחמים שלך".

ובפן האישי?

"אני מאחל לעצמי לדעת לאזן בין ההשקעה בתפקיד לבין הקשרים עם המשפחה והחברים".

 

סגן יונתן יוספזון, גר ביוקנעם, סגן קצין נשק באח"י חרב

 

איך החלטת שאתה רוצה להיות חובל?

"אני חושב שהחלטתי שאני רוצה להיות חובל איפשהו באמצע הקורס. היה ברור לי שאני מחפש תפקיד מאתגר שקשור לפיקוד, אבל רק כשהקורס התקדם וראיתי את גודל האחריות והאתגר שהתפקיד הזה מזמן, הבנתי שזה המסלול בשבילי".

אילו מטרות אתה שם לעצמך בכניסה לתפקיד החדש?

"האתגר המרכזי שאני רוצה להתגבר עליו בשנה הקרובה הוא הפחד מכשלון. חשוב לי לא לאפשר לפחד למנוע ממני להתפתח וליזום. מטרת העל שלי היא להיות המפקד הכי טוב שאני יכול ללוחמים שלי, לדאוג להם וללוות אותם, ובמקביל להמשיך ללמוד ולהתפתח בעצמי, ולהשתפר כל הזמן".

ובפן האישי?

"מוזיקה היא חלק מאוד חשוב בחיים שלי. לפני הגיוס הייתי יוצר מוזיקה אלקטרונית, ואני רוצה להמשיך ולמצוא את הזמן לזה גם במהלך השירות".

 

סגן דן ורד, גר באורנית, סגן קצין מכונה באח"י להב

 

איך החלטת שאתה רוצה להיות חובל?

"לא תמיד ידעתי שאני רוצה להיות חובל. לפני הגיוס רציתי להגיע ליחידות שקשורות לחילוץ והצלה, ובכלל מקום שבו אני אוכל לתת מעצמי לאחרים. בסופו של דבר גיליתי שקורס חובלים הוא בדיוק המקום שאני מחפש - שילוב בין מבצעיות לפיקוד וחניכה".

"סיבה נוספת שמשכה אותי לקורס חובלים היא שראיתי בו הזדמנות להתפתח ולהתקדם לעבר החלום שלי - להיות שגריר דיפלומטי בין לאומי".

אילו מטרות את מציב לעצמך בכניסה לתפקיד החדש?

"בתחום המכונה יש תמיד מקום ללמוד להתפתח, אז אני מעוניין להשקיע ולהעלות את הרמה המקצועית שלי. אבל בראש ובראשונה חשוב לי לחנוך וללוות את הלוחמים שאפקד עליהם, ולהיות שם בשבילם בכל מצב".

ובפן האישי?

"לאורך הקורס למדתי על עצמי המון , ואני מתכוון להמשיך להתפתח גם בתפקיד בספינות. אני שואף להצליח להיות דמות משמעותית לאנשים סביבי, להוות עמוד תווך עבורם ולפתח חשיבה מחוץ לקופסה".

loading...