טעם של בית טעם של בית

טעם של בית

עידו ליידנר

כמו בכל שנה, יציינו חלק ממשרתי זרוע הים את חגי תשרי בבסיסים השונים. רגע אחרי סעודות ויום הכיפורים ורגע לפני סוכות ושמחת תורה, הבאנו לכם הצצה קטנה לארוחות החג בבסיסי הזרוע

אין דבר אשר מסמל את חגי ישראל יותר מאשר לשבת יחד עם המשפחה סביב שולחן אחד לסעודת חג. בין אם מדובר בסעודת ראש השנה, הסעודה המפסקת שמקדימה את צום יום הכיפורים או בארוחה תחת הסוכה - קשה שלא לחשוב על ערב חג בלי להיזכר בריחות ובטעמים של הבית.

כמו בכל שנה, חיילים ומפקדים רבים בזרוע הים יישבו סביב שולחן החג בביתם השני - בסיסי זרוע הים השונים. משיחה קצרה עם מפקד המטבח בזירת ים סוף (זי"ס), רס"ל אביב חזן, למדתי שארוחות החג שציפו ועוד מצפות למשרתים בבסיסים לא יביישו את המטבח הביתי.

כמו בכל שנה, יציינו חלק ממשרתי זרוע הים את חגי תשרי בבסיסים השונים. רגע אחרי סעודות ויום הכיפורים ורגע לפני סוכות ושמחת תורה, הבאנו לכם הצצה קטנה לארוחות החג בבסיסי הזרוע


את ארוחות החג הרבות לאורך השנה ובחגי תשרי בפרט, מתכננים צוותי המטבח במשך זמן רב ובדקדקנות. "אנחנו מתחילים לתכנן את התפריטים והסעודות כבר בחודשים שקודמים לחגים", אומר רס"ל חזן.

"לאחר שסיימנו את שלב התכנון, אנחנו עובדים כל יום מסביב לשעון כדי לדאוג שכלל מעטפת המזון תהיה בשיאה בחגים. ראש השנה וחגי תשרי הם מועדים מרכזיים בלוח השנה העברי ואנו מקדישים להם תשומת לב רבה".

סעודת חג, גדולה ככל שתהיה, היא הרבה יותר מרק אוכל - היא מסמלת גם אווירת חג וביתיות. "אווירת החג בבסיס היא באמת משהו מיוחד", מעיד רס"ל חזן.

"לצד הדגש הבלתי מתפשר על המזון, אנחנו משקיעים גם ביצירת תחושה משפחתית על ידי שדרוג תמידי של הצד האסתטי - מכלי האוכל עד מפות וסממני מסורת, וכל מה שביניהם. כל שנה אנחנו מציבים לעצמנו רף גבוה יותר, וכל שנה אנחנו מתעלים עליו", הוא אומר בגאווה.

ההשקעה הגדולה בהיערכות לקראת החגים לא חלה רק על תחום המזון. בבסיסי זרוע הים השונים קיים דגש על הפן הדתי שבחגים. רס"ל חזן מציין כי מהתפוח בדבש ועד לבניית הסוכה, נעשים כל המאמצים כדי לאפשר לכל משרת ומשרתת החפצים בכך לציין את החג כהלכתו.

עבור רס"ל חזן, קיום חווית חג ביתית וייחודית עבור המשרתים היא משימה חשובה מאין כמוה. "בזרוע הים בכלל ובזירת ים בסוף בפרט האופי המשפחתי הוא מאוד מרכזי. המטרה העיקרית שלי היא לתת לכל החיילים והחיילות תחושה וטעם של בית", הוא מספר בהתרגשות.

ואכן, השבחים לא מאחרים לבוא. רס"ל חזן מתאר שבסעודת ערב ראש השנה שנערכה לאחרונה, הוא קיבל תגובות חיוביות ונלהבות. "חיילים רבים ניגשו אלינו בסוף הארוחה ואמרו שהיה להם מאוד טעים ומזמין, ושהאווירה עזרה להם להרגיש כאילו הם בבית בסעודת החג".

ביום שאחרי יום הכיפורים, משתף אותי רס"ל חזן בהכנות והתוכניות לקראת הארוחה המפסקת שהקדימה את הצום: "בסעודה המפסקת ניתן דגש על מאכלים שעוזרים לגוף לאגור אנרגיות למהלך הצום, למשל פחמימות כדוגמת אורז ותפוחי אדמה. איתם הוגש מזון עתיר חלבון, כדוגמת עוף ובקר, שבשילוב ירקות מבושלים וסלטים ירוקים טריים שעזר לנו לעבור את הצום בהצלחה".

רס"ל חזן מבהיר שחשיבות מערך מזון איכותי היא נושא ששמים עליו דגש מיוחד בכלל בסיסי צה"ל. "בשנים האחרונות צה"ל משקיע משאבים רבים על מנת לספק מגוון רחב של מוצרי מזון איכותיים. יחד עם כוח הרצון והיצירתיות של צוותי המטבח, כל המנות שיוגשו יהיו טעימות ומזינות".

עוד כתבות בנושא

loading...