הפלגה להגנת הטבע הפלגה להגנת הטבע

הפלגה להגנת הטבע

עמית בכור

יוזמתה החדשה של פלגה 916 יצאה לדרך, ובשבועות האחרונים הלוחמים התנדבו בניקיון חופים בזירה הימית הדרומית

בתקופה האחרונה לוחמי פלגה 916 ביצעו משימה מיוחדת. הם החליטו לקחת את תפקידם לשמירה על הים צעד אחד קדימה, וכך בכל שבוע ספינה אחת מהפלגה יצאה לחופי הזירה הימית הדרומית, מזיקים ועד אשדוד, וניקתה אותם במטרה לשמור על איכות הסביבה.

"הפעילות הזו חשובה לנו מאוד", מעיד צ'יף בספינה 832, סמ"ר עידו ברקת, שצוותו ניקה בסוף השבוע האחרון את חוף זיקים. "זו זכות עבורנו לפעול למען איכות הסביבה באותם האזורים עליהם אנחנו שומרים".

זוהי לא היוזמה הראשונה שמקיימת פלגה 916 לשמירה על איכות הסביבה. "יש לנו שיתוף פעולה פורה מאוד עם מיזם צבא ההגנה לטבע", מספר מפקד סיירת 'טריגון', סרן מתן עפרון.

יוזמתה החדשה של פלגה 916 יצאה לדרך, ובשבועות האחרונים הלוחמים התנדבו בניקיון חופים בזירה הימית הדרומית
זוהי לא היוזמה הראשונה שהנהיגה פלגה 916 לשמירה על איכות הסביבה. "יש לנו שיתוף פעולה פורה מאוד עם צבא ההגנה לטבע", מספר מפקד סיירת 'טריגון', סרן מתן עפרון.


"במסגרת שיתוף הפעולה הזה הצלנו צבי ים שנפצעו והגיעו אל החוף, עזרנו להם להחלים ושחררנו אותם לחופשי. אני גאה לומר שהפלגה לקחה על עצמה את עקרון שמירת הסביבה כעקרון מנחה וחשוב", הוא אומר.



"פרויקט ניקוי החופים הינו פרויקט חדש מסוגו בפלגה, שנבע מרצון לתרום לאיכות הסביבה ובעת ובעונה אחת לשמור על הנחיות הקורונה, ולא להעמיד את הלוחמים או את האזרחים בסכנה", מסביר סרן מתן.


"אני חושב שזו הזדמנות ודוגמה עבור כולנו למציאת דרכים חדשות לתרום למדינה בתקופה המאתגרת הזו", הוא מסכם. "עבור פלגה 916, ההגנה על הגבולות אינה גובלת בדבר, ובליבנו ומול עינינו תמיד יש מקום לשמירה על הטבע, ועל ארץ ישראל".

עוד כתבות בנושא

loading...