מתקדמים בקורס מתקדמים בקורס

מתקדמים בקורס

רבקה פיין

אחרי שנה בקורס חובלים ועם סיומו של השלב המתקדם, קיבלו הערב 37 צוערים את סיכת הקצין הימי. "הסיכה מסמלת את האחריות שניתנת לי, את הידיעה שסומכים עליי“

היום 37 צוערי קורס חובלים מחזור 144 סיימו את השלב המתקדם בקורס. הם זכו לענוד לראשונה את סיכת הקצין הימי ואת סיכת לוחם החוד, שהוענקו בטקס חגיגי בראשות מפקד בית הספר לקצינים ובהתאם להנחיות הקורונה.

שוחחנו עם מפקד צוות בשלב המתקדם, סרן אסף ניב, ועם צוער א׳, חניך מצטיין, כדי לשמוע מהם על האתגרים השונים שעוברים הצוערים בדרך אל הסיכה.

השלב המתקדם, אותו סיימו הצוערים הערב, אורך חצי שנה. בארבעה החודשים הראשונים הם עוברים תוכן מקצועי במגמות השונות: שיט, אלקטרוניקה, מכונה וצוללות, כשכל צוער מתמקצע בתחום יעודי.

אחרי שנה בקורס חובלים ועם סיומו של השלב המתקדם, קיבלו הערב 37 צוערים את סיכת הקצין
הימי. "הסיכה מסמלת את האחריות שניתנת לי, את הידיעה שסומכים עליי“

  סרן ניב, המפקד על צוות במגמת שיט, מעיד כי הצוערים במגמה זו נמצאים בין 250-300 שעות בים במהלך השלב. "אנחנו מדריכים צוערים שפעם ראשונה נפגשים עם עולם הבט"ש (ביטחון שוטף). הדרישות הן גבוהות והלוחמים נדרשים להגיע לרמה מקצועית מצוינת בזמן קצר".

צוער א׳ ממגמת צוללות מספר שבסוף החלק המקצועי בשלב המתקדם, הצוערים עוברים ועדה שתקבע את המשך דרכם בקורס. "אחרי שהתמקצענו בכלי השיט ובפן הטכני, חברי לקורס ואני נדרשנו לעבור ועדה במהלכה אנשי מילואים ששירתו על כלי השיט כקצינים בוחנים אותנו על הידע הרלוונטי. המבחן מאוד קשה, צריך לשלוט בחומר ולדעת להסביר אותו ברמה גבוהה, אבל אחרי שעוברים את המבחן מרגישים גאווה גדולה".

צוער א' מוסיף כי לאורך השלב הושם דגש מיוחד על הפיתוח האישי של כל צוער וצוערת. ״עברנו סדנאות שלימדו אותנו הרבה על עצמנו וסייעו לנו בפיתוח אישי, על מנת שנוכל להיות המפקדים הטובים ביותר עבור הלוחמים שלנו".

מילת המפתח בקורס חובלים היא ׳התפתחות'. משקיעים בנו הרבה כדי שנוכל להתפתח אישית, מקצועית ופיקודית, ולרכוש את הכישורים שיאפשרו לנו להוות דוגמה ולעצב הדור הבא של לוחמי הזרוע״, אומר צוער א׳. ״אני מלא בסקרנות וציפייה להמשך הקורס. הסיכה שמעניקים לנו מסמלת את האחריות שאנו מקבלים, ואת כך שהמפקדים סומכים עלינו".

עוד כתבות בנושא

loading...