הצוער המצטיין הצוער המצטיין

הצוער המצטיין

שחר לבנטר

הכירו את צוער ליאור יחיה, עשה את כל הדרך מהפנימייה הצבאית ״קציני ים עכו״ ועד להצטיינות פלוגתית בקורס קצינים

השבוע התקיים קורס הקצינים בבה״ד 1. על רחבת המסדרים יעמדו גם צוערים מזרוע הים, ביניהם ליאור יחיה, בן 21 מנהריה, שזכה לתואר מצטיין פלוגתי ועתיד לשרת כקצין שליטה ימית בזרוע הים. ״לצאת לקצונה הייתה המטרה שהצבתי לעצמי עוד מהפנימייה״, הוא מספר לי בהתרגשות.

בכיתה ט׳, החל ליאור ללמוד בפנימייה הצבאית "קציני ים עכו״, בה סיים את לימודיו בכיתה י"ב. ״אהבתי לים התעצמה בזמן השהות שלי בפנימייה כיוון שעסקנו הרבה בפעילות ימית, בזרוע הים ובפיקוד בים״, הוא מעיד. "למדתי מקצועות ריאליים כמו פיזיקה ואלקטרוניקה, וגם התמקצעתי בפעילויות ימיות והסמכות בהשטת סירות ומפרשיות מסוגים וגדלים שונים״.

הכירו את צוער ליאור יחיה, עשה את כל הדרך מהפנימייה הצבאית ״קציני ים עכו״ ועד להצטיינות פלוגתית בקורס קצינים
לאחר שסיים את לימודיו כבוגר הפנימייה, המשיך ליאור ללימודי י"ג י"ד בהנדסת אלקטרוניקה במסגרת פרויקט "גלים" של זרוע הים. בסיום הלימודים התגייס לזרוע הים, ומשם המשיך לקורס טכנאי כחלק מפרויקט בשם "הטמעות", שאפשר לו לעבור קורס מקצועי מקוצר אחריו השתבץ בתפקידו בספינה.

בתום הקורס, החל הצוער ליאור את שירותו כלוחם בספינת הטילים אח״י אילת. אחרי שירות משמעותי בספינה, החליט לצאת לקורס קצינים. ״הרגשתי שאני רוצה לתת מעצמי עוד ולפקד על חיילים״, הוא מתאר. קורס הקצינים היה רווי חוויות חדשות ואתגרים, אותם צלח צוער ליאור בהצטיינות. ״במהלך הקורס ביצעתי תפקידים שלא הכרתי קודם לכן, וחידדתי את היכולת שלי לתפקד תחת לחץ".

ליאור מספר שיצר חברויות עמוקות ומיוחדות בקורס הקצינים. "אין לי ספק שהאנשים שהכרתי פה זה חברים לכל החיים", הוא קובע. "צלחנו קשיים ואתגרים ביחד, הם היו המקום השקט שלי וחיזקנו אחד את השני".

"הייתי מאוד מופתע כשסיפרו לי על ההצטיינות", משתף ליאור. "זה לא משהו שכיוונתיו אליו, פשוט הייתי מי שאני וכנראה שזה בלט בצורה כזו או אחרת. אני מודה לאנשים שבזכותם יכולתי להגיע אל המקום הזה, ממפקדי הצוות שלי ועד לחבריי לפלוגה״.

כשאני שואלת אותו מה התכונות החשובות ביותר אצל מפקד, הוא עונה בלי לחשוב פעמיים. ״מקצועיות ואנושיות. צריך לגשת לכל דבר שאתה עושה עם חיוך, בידיעה שתעשה כל מה שיידרש כדי שהמשימה תתבצע על הצד הטוב ביותר״.

"אני מאחל לעצמי להמשך הדרך סיפוק גדול מהעשייה בתפקיד, ושואף להצליח לתרום ולהשפיע על המקום שאני נמצא ולהיות שם בשביל החיילים שלי לכל דבר ועניין", הוא מסכם.

עוד כתבות בנושא

loading...