מסע שלא נגמר מסע שלא נגמר

מסע שלא נגמר

רבקה פיין

בשבוע שעבר הסתיים קורס קציני שליטה ימית מחזור 114. כתבתנו שוחחה עם מצטיינת הקורס, סג"ם בקי יולזרי, ושמעה ממנה על האתגרים וההצלחות שעברה בדרך והשאיפות שלה לקראת הכניסה לתפקיד

בשבוע שעבר שישה צוערים סיימו את הכשרתם כקשל"טים (קציני שליטה ימית), והצטרפו למערך השליטה בטקס חגיגי שנערך בבה"ד זרוע הים. בין ששת המסיימים עמדה סג"ם בקי יוזלרי, שזכתה לתואר מצטיינת הקורס. כתבתנו שוחחה איתה כדי לשמוע ממנה על הדרך שעברה ועל שאיפותיה לקראת הכניסה לתפקיד.

"תפקיד הקשל"ט מערב מבצעיות גבוהה בשמירה מתמדת על גבולות המדינה, וגם פיקוד אישי מאתגר. לכל קצין יש 15-20 חיילות, שכל אחת מהן היא עולם ומלואו", מתארת סג"ם בקי. "בתפקידי אני שואפת להוות מודל ודוגמה לחיילות בכל דבר ועניין".

הרצון של סג"ם בקי להוות דוגמה מגיע מהבית. "יש לי שלושה אחים קטנים, שיר, שלו ולביא. בהיותי אחות בכורה, תמיד הרגשתי אחריות גדולה לדאוג להם, להיות שם בשבילם ולהראות להם את הדרך".

בשבוע שעבר הסתיים קורס קציני שליטה ימית מחזור 114. כתבתנו שוחחה עם מצטיינת הקורס, סג"ם בקי יולזרי, ושמעה ממנה על האתגרים וההצלחות שעברה בדרך והשאיפות שלה לקראת הכניסה לתפקיד

את דמותה הפיקודית התחילה לפתח בתיכון, בתנועת הנוער של המש"צים (מדריכי של"ח צעירים), ואחר כך המשיכה למכינת "ארז" באור יהודה. "במכינה עסקנו הרבה בבניית זהות אישית. זה מסע שלא נגמר, ובכל פעם עולים עוד שלב ועוד מדרגה. המכינה הייתה שלב מאוד מעצב ומבגר בחיים שלי", נזכרת סג"ם בקי.

בתחילת דרכה בצבא התגייסה סג"ם בקי לקורס חובלים, אותו עזבה בשלב המתקדם. אז עברה לשרת במוצב שלמ"ר (שליטה מרחוק) ארז בבסיס אשדוד, האמון על שמירת הגבול הימי עם רצועת עזה. לאחר תקופה במוצב, החליטה סג"ם בקי לצאת למיונים לקורס קצינים, אותם עברה בהצלחה.

"בקורס הקצינים נחשפתי למגוון של אנשים, ולעשייה בזרועות אחרות. עברתי תהליך של התבוננות פנימה, וגיבוש זהות פיקודית. סיימתי את שלב ההכשרה בבה"ד 1 בהצלחה, והמפקד אף העניק לי את הסיכה שלו, זה היה מאוד מרגש".

בסיום הקורס בבה"ד 1 עברה סג"ם בקי אל בה"ד זרוע הים, להשלמת הקצונה. בשלב זה לומדים ומתמקצעים בתפקיד. בנוסף לאתגרים המובנים שחווים הצוערים בהשלמה, נוסף גם אתגר התמודדות עם נגיף הקורונה.

"הלמידה האמיתית מתבצעת בשטח, אך בעקבות הקורונה נאלצתי לחוות את הקורס בתנאים של בידוד חברתי. זה אמנם מאתגר, אך בעזרת תמיכתם של הסגל הפיקודי והחברים לקורס, הצלחתי לעבור אותו בצורה חווייתית ומלמדת", מעידה סג"ם בקי.

לקראת הכניסה לתפקיד קצינת השליטה הימית, סג"ם בקי חשה התרגשות גדולה. "אני שואפת למלא את תפקידי על הצד הטוב ביותר בכל מצב", היא מצהירה. "בהיבט המבצעי - לשמור על מקצועיות בלי פשרות, ובהיבט האישי אני מקווה להיות הכתובת עבור הפקודות שלי, ושיוכלו לפנות אליי בכל עניין".

עוד כתבות בנושא

loading...