אופק ארד

הכירו את סמל עמית כהן – בתפקידה כלוחמת ימית היא מהווה חלוצה ופורצת דרך בזרוע הים, ובחודש שעבר היא זכתה בהצטיינות על פועלה מלא אחר מאשר נשיא המדינה

על תפקיד הלוחם הימי בטח כבר שמעתם, אבל האם ידעתם שאפשר להתגייס להיות לוחמת ימית? ובכן, הכירו את סמל עמית כהן - עמית התגייסה לתפקיד הלוחמת הימית בשנת 2018, והשתתפה בפיילוט הראשון של שילוב נשים בשייטת 3 של זרוע הים.

"אני חיה על הספינה", מכריזה בפני עמית. בין אם בתרגילים, הפלגות, שגרה ומבצעיות - סמל כהן ממלאת את תפקידה במסירות רבה. "כבקרית שו"ב (שליטה ובקרה) במחלקת גנ"ק (גילוי, ניווט וקשר), העבודה שלי מתחלקת לשני אזורים: בחוף ובים. באחריותי לתפעל את מערכת השו"ב, לבנות תמונה ימית טקטית לכלל הגורמים הרלוונטיים ויחד עם זאת גם לתחזק את הספינה והכלים שבה".

הכירו את סמל עמית כהן – בתפקידה כלוחמת ימית היא מהווה חלוצה ופורצת דרך בזרוע הים, ובחודש שעבר היא זכתה בהצטיינות על פועלה מלא אחר מאשר נשיא המדינה

סמל כהן הייתה אחת מחמש הבנות הראשונות שנכנסו לתפקיד הלוחמה הימית בזרוע. אל הפיילוט היא הגיעה דרך הגיבוש לקורס חובלים. "אחרי שהשלמתי את ארבעת ימי הגיבוש, הציגו לכל הבנות שסיימו פרויקט חדש", היא משחזרת. "מי שהייתה מעוניינת המשיכה לימי עיון ומיון, בהם נחשפנו לשייטת 3 ולספינות הטילים ועברנו ראיונות. בסופו של דבר נבחרו חמש בנות למחזור הראשון, ואני ביניהן".

כשאני שואלת מה משך אותה להשתתף בפיילוט, עונה לי עמית: "ההזדמנות לשירות כלוחמת בספינות הטילים פתחה בפני עולם שלם ומרתק. ביחד עם האופציה לסלול דרך חדשה בצבא ההגנה לישראל, ראיתי את התפקיד בתור שליחות מסוימת". עוד היא מוסיפה שהלוחמה בספינות מתאפיינת במקצועיות, בידע ובהבנת האחריות הגדולה הכרוכה בתפקיד.

"פיילוט השילוב בקורס עבד מעולה", מעידה עמית. "לא סתם נהוג לקרוא לחברים לקורס 'אחים'", היא מוסיפה בחיוך. "מפקדי הצוותים הצליחו להתאים את עצמם במהירות למצב החדש. הם ידעו לתת מענה לכל צורך שעלה, אבל יחד עם זאת הם לא ויתרו לנו לרגע והאמינו בנו לאורך כל הדרך".

לצד זאת, מסע ההכשרה העמיד את עמית גם בפני אתגרים. "יחד עם חברותיי לקורס והצוות הפיקודי, סללנו בעצמנו דרך חדשה, וזה אף פעם לא פשוט. למדנו כולנו ביחד איך להתנהל תוך כדי פעולה", היא משתפת. "האתגרים נעו מעניינים לוגיסטיים, כמו המידות הגדולות של החליפות שהותאמו לגוף של גבר, ועד לשינוי התודעה בנוגע לשירות בנות בתפקיד".

"כמה פעמים שאלו אותי אם עברתי את כל ההסמכות בספינה, ואם אני עושה את התפקיד באותה צורה שבה לוחם שמשרת איתי עושה, ולשאלה זו אני עונה בגאווה שכן", מצהירה עמית. "הלכתי עד הסוף, עמדתי במשימות, עברתי את כל ההסמכות בדרך וגם שירתי כראש צוות בספינה".

על פועלה ותרומתה המשמעותית קיבלה סמל עמית כהן הצטיינות מנשיא המדינה. "זה מעמד מאוד מרגש. אני מלאה בגאווה על כך שזכיתי להיות חלק מהמחזור הראשון של לוחמות ימיות בזרוע הים, ומרגישה סיפוק בידיעה שביצעתי את תפקידי בצורה ראויה לשבח", היא אומרת.

"לא פעלתי בשביל לקבל הצטיינות מסוימת או אות הערכה, אלא מתוך מוטיבציה גדולה לתפקיד ואמונה בחשיבותו, ובכל זאת התרגשתי מאוד מההכרה בעבודה הקשה", מסכמת עמית. מאז גיוסה של עמית לפיילוט, הצטרפו לשורות זרוע הים לוחמות ימיות רבות נוספות. ובאשר להצטיינות הנשיא שקיבלה, בשבילה זה רק חיזוק להמשיך לעבוד קשה בכל דרך בה תבחר.

עוד כתבות בנושא

loading...