אופק ארד

הכירו את סמל א' – השבוע הוא עתיד לסיים את קורס הצוללן במחזור 118, וכשהוא מחוץ לצוללת תוכלו למצוא אותו על מגרש הכדורסל

השבוע מחזור 118 של קורס צוללן ישלים את ההכשרה הארוכה והמאתגרת, ובוגריו יזכו לעמוד במעמד טקס הסיום ולקבל באופן רשמי את אות הצוללן. בין שורות המסיימים תוכלו למצוא גם את סמל א', וכנראה שלא תצטרכו להתאמץ - קומתו הגבוהה תסגיר אותו מיד.

מסעו הצבאי של א' התחיל לפני שנה וחודשיים. "כששמעתי על תפקיד הצוללן ישר הבנתי שזה המקום שלי", הוא מספר. "הסתקרנתי מאוד מהאופי של התפקיד, הפעילויות שעושים במסגרתו, הערכים ששלובים בו וכוח האדם האיכותי שמשרת בשייטת".

קורס הצוללן של זרוע הים מתחלק לשלושה שלבים: השלב הבסיסי, השלב הייעודי ושלב השהיות. עליהם מפרט סמל א': "בשלב הבסיסי לומדים בעיקר להכיר את הצוללת. זהו גם השלב בו נבחנים באתגרים פיזיים ומנטליים, מסעות, בניית חוסן והתמודדות עם מצבים לא צפויים. זה שלב מטורף, לי באופן אישי הוא היווה חוויה משמעותית ובונה מאוד".

לאחר מכן, בשלב הייעודי מתחלקים החניכים לחמש המגמות השונות, בהתאם למחלקות הצוללת. "למדתי במגמת מהו"ב (מערכות הספק ובקרה), שמתמחה בחשמל ובקרה. זה השלב המקצועי של הקורס, בו אתה מתעמק בנישה שלך והופך למקצוען בתחום".

השלב האחרון בקורס הוא שלב השהיות, במהלכו מצטרפים החניכים אל צוות הצוללת שאליה ישובצו בסוף הקורס. "בשלב זה אנחנו מגיעים לשייטת ומשתלבים בצוותים הייעודיים. מכירים את צוות הצוללת לראשונה, וגם נחשפים לאט לאט להיבטים נוספים בעשייה".

הכירו את סמל א' – השבוע הוא עתיד לסיים את קורס הצוללן במחזור 118, וכשהוא מחוץ לצוללת תוכלו למצוא אותו על מגרש הכדורסל

כשסמל א' לא נמצא בצוללת, הוא מבלה את זמנו על מגרש הכדורסל. במשך 12 שנים התמקצע בספורט
ושיחק בליגות שונות. "תמיד הייתי ילד אנרגטי, ובגיל ארבע ההורים שלי שלחו אותי לחוג כדורסל. כבר אז התאהבתי בספורט, ומאז השאר היסטוריה".

א' התחיל את דרכו במועדון הפועל כפר סבא, ובסוף כיתה ז' נבחר להצטרף לליגה הלאומית. "הגעתי לקבוצה טובה, מאוד תחרותית עם שחקנים ברמה גבוהה", נזכר סמל א' בתחילת דרכו. הוא מספר שהתקופה הזו הייתה אינטנסיבית ודרשה ממנו מחויבות גדולה. "היו לנו שבעה אימונים בשבוע כולל שבתות, ובנוסף אימוני אתלטיקה. למדנו מהו מוסר עבודה והיינו מגיעים שעות לפני האימון ונשארים גם שעות אחרי וממשיכים להתאמן. כל יום וכל היום סבב סביב הכדורסל".

ההשקעה הגדולה של סמל א' וחברי קבוצתו נשאה פרי. בין ההישגים של הקבוצה במהלך שנות פעילותו של סמל א' ניתן למנות שתי זכיות באליפות מחוז מרכז, זכייה בגמר גביע המדינה ואף השתתפות וזכייה בטורניר שנערך בברצלונה. "טסנו לטורניר בברצלונה, שם שיחקנו מול קבוצות מכל אירופה ואפילו ניצחנו. זו הייתה חוויה מטורפת שחקוקה לי בזיכרון".

לקראת הבגרויות ועם התקרבותו של מועד הגיוס לצבא, בחר סמל א' לעבור לקבוצה שתאפשר לו להקדיש זמן גם לתחומים נוספים בחייו. "החלטתי שאני רוצה להשקיע יותר בעתיד שלי, בלימודים ובצבא, וגם התחלתי להתאמן בכושר קרבי".

סמל א' משתף שהיכולות שצבר במסגרת הכדורסל סייעו לו רבות במהלך קורס הצוללן. "העיסוק בספורט הכין אותי להתמודדות עם משמעת גבוהה ודייקנות, וכמובן שגם עם עבודה קשה, התמדה ויכולת עבודה בצוות".

לסיום, לא יכולתי לוותר על השאלה המתבקשת - האם קומתו הגבוהה, כיאה לשחקן כדורסל, מהווה מכשול בחיים בצוללת? "יוצא לי להיתקע בדברים פה ושם", סמל א' עונה בחיוך. "אבל אין מה לדאוג, מתרגלים".

עוד כתבות בנושא

loading...