אופק ארד

הכירו את רס"ם איליה אוסטרובסקי, שעבר דרך ארוכה בשירות מלוחם באח"י חרב ועד לשליחות בגרמניה כחשמלאי הראשי של ספינת הטילים החדשה אח"י מגן

רס"ם איליה אוסטרובסקי הוא החשמלאי הראשי של ספינת הטילים החדשה מסוג סער 6, אח"י מגן, שעושה ברגעים אלו את דרכה לישראל. בשנתיים האחרונות היה בשליחות בגרמניה במסגרת התפקיד, אליו הגיע אחרי שנים רבות של עשייה ענפה בזרוע הים.

"להיות חשמלאי ראשי זה בעצם לנהל עוצמות אדירות של אנרגיה", מסביר רס"ם איליה. "התפקיד דורש יכולות למידה, תשומת לב לפרטים הקטנים ביותר ונכונות לבצע עבודה קשה. העשייה עצמה כוללת שמירה על תקינות המערכות ומעקב אחרי הדרישות שלהן".

הכירו את רס"ם איליה אוסטרובסקי, שעבר דרך ארוכה בשירות מלוחם באח"י חרב ועד לשליחות בגרמניה כחשמלאי הראשי של ספינת הטילים החדשה אח"י מגן

לקראת הגעת ספינת הטילים אח"י מגן ארצה, עבודתו הופכת אינטנסיבית אף יותר. "עם הצטרפות ספינות הסער 6 לצי הישראלי, נוסף הרבה משקל על הכתפיים שלי. מעבר לביצוע התפקיד אני משמש גם מקור ידע למערכות רבות בספינה".

רס"ם איליה עבר תחנות רבות בדרך לתפקיד אותו הוא מאייש היום. "התגייסתי לשרת בספינה אח"י חרב כחשמלאי, אך בעקבות בעיות בבית והצורך לעזור למשפחה, עברתי לשרת כטבח כדי שאוכל בו זמנית לפרנס את משפחתי", הוא משתף. גם במטבח דאג איליה לבצע את תפקידו על הצד הטוב ביותר והמשיך לשירות קבע בתור שף למשך שנתיים, עד שהחליט לבסוף לעשות פניית פרסה ולחזור לתחום החשמל.

במסעו לחזור אל תחום החשמל ולשרת בתפקיד שאליו התגייס, נתקל איליה באתגרים רבים, אך הוא לא ויתר: "היה עליי ללמוד בפרק זמן של תשעה חודשים חומר להסמכה שאורכת שנתיים", הוא מספר.

"באותו זמן כבר הייתי נשוי, ובכל זאת במשך שלושה חודשים שלמים גרתי בספינה ולא יצאתי ממנה. למדתי באופן עצמאי את התפעול והניהול של כל המערכות בספינה. זה דרש ממני המון משמעת עצמית, אבל בסוף שלושת החודשים בהם חייתי בספינה הוסמכתי לתפקיד".

בשנתיים האחרונות העתיק רס"ם איליה את חייו ואת חיי משפחתו לגרמניה, ולקח חלק משמעותי בתהליך הבנייה של הספינה אח"י מגן. "המעבר היה לא פשוט, אבל הרגשתי תחושת שליחות גדולה לביצוע המשימה וידעתי שאתן את כל כולי מתוך אהבה ומסירות לתפקיד. למזלי קיבלתי המון תמיכה מהמשפחה והבית שסייעה לי מאוד".

כעת הוא שב ארצה יחד עם הספינה החדשה. "השיבה הביתה מסמלת גם את הגעת הספינה שחיכינו לה כל כך הרבה זמן. זה מרגש מאוד לחזור בידיעה שאנחנו מביאים איתנו כלי שיט שיבצע תפקיד קריטי בשמירה על בטחון מדינת ישראל", אומר רס"ם איליה.

"בטקס העברת הדגל, שסימל את מעבר הספינה אח"י מגן לידיים ישראליות, עמדתי על הסיפון ושרתי את 'התקווה' בזמן שדגל ישראל מונף אל ראש התורן על אדמת גרמניה", הוא משחזר. "הרגע הזה מילא אותי בתחושת גאווה, הוא סימן עבורי הצלחה. אני מרגיש שזו זכות ענקית להיות חלק מהפרויקט החשוב הזה, ומאחל לכולנו שנמשיך להגן על המדינה שלנו בגאון".

עוד כתבות בנושא

loading...