שלישי אישי: והרי התחזית שלישי אישי: והרי התחזית

שלישי אישי: והרי התחזית

אופק ארד

הכירו את קמ"א ב׳ – יכולת הניתוח שלו באה לידי ביטוי במודלים לחיזוי מזג האוויר, וגם במסלולי טיפוס אתגריים. כך הוא חוזה את הגשם ואת הצעד הבא

קמ"א ב׳ משרת בזרוע הים בתור קצין מדור מטאורולוגיה-אוקיינוגרפיה, ונמצא כעת במהלכה של הכשרת חזאי. במסגרת התפקיד הוא דואג לתחזק את המערכות בהן משתמשים על מנת לחזות את מזג האוויר, ולערוך מחקר העוסק בשינויים של הגלים והים.

"מזג האוויר הוא גורם קריטי בכל הנוגע לפעילות זרוע הים. כל מבצע ותרגיל, בין אם הוא מתרחש בארץ או בחו"ל, נעזר בתחזיות שלנו על מנת להיערך מבחינת הכלים, הזמנים והמיקום".

עבודתו של ב' היא דינמית ואינטנסיבית, כשהמודלים מהמכון המטארולוגי והמודל האירופאי מתקבלים פעמיים ביום: "המודלים מתקבלים אצלנו במדור כל 12 שעות באופן נורא מפושט, אנחנו חוקרים ומבינים מהם את מזג האוויר, ולפי זה מנתחים את הגלים והים", מסביר קמ"א ב׳.

הכירו את קמ"א ב׳ – יכולת הניתוח שלו באה לידי ביטוי במודלים לחיזוי מזג האוויר, וגם במסלולי טיפוס אתגריים. כך הוא חוזה את הגשם ואת הצעד הבא

בתפקידו הוא מתעמק בחקר השמיים, וכאשר הוא לא במשמרת הוא מנסה להגיע הכי גבוה והכי קרוב אליהם. "אף פעם לא הייתי בן אדם של ספורט", קמ״א ב׳ מצהיר בפניי, ובכל זאת, במהלך לימודיו לתואר במסגרת העתודה החל להתמקצע בתחום הטיפוס. "בשיא תקופת המבחנים שני חברים לקחו אותי להתנסות והתאהבתי בטיפוס מהרגע הראשון".

"בדרך כלל מגיעים לתחום דרך קורס טיפוס, אבל אני למדתי מחבר טוב שהיה מדריך טיפוס בארה"ב במשך תקופה מסויימת", נזכר קמ״א ב׳ בתחילת הדרך. תוך מספר חודשים עבר מקיר הטיפוס לטיפוס אתגרי בטבע. "אפשר להסתכל על טיפוס בתור ספורט פיזי בלבד, אבל בעצם יש פה היבט של חשיבה ותכנון. לאורך הטיפוס צריך לחשב מסלול ולפתור בעיות על מנת להמשיך להתקדם בדרך".

ענף ספורט אתגרי כשמו כן הוא - כולל גם אתגרים, עליהם נדרש קמ״א ב׳ להתגבר. "פציעות זה דבר שקורה כל הזמן בתחום, בעיקר באצבעות ובכף היד. צריך לשמור על תנאים מסוימים כדי שהגוף לא ייחלש", הוא מספר.

אך עבור קמ"א ב׳ זה דווקא לא הקושי העיקרי: "הבעיה הגדולה בפציעות היא לא הפציעה עצמה, אלא זה שאסור לטפס עד שהיא מחלימה - ואני צריך לשבת בשקט בלי לטפס ובלי להתאמן", הוא אומר בחיוך. קושי נוסף ומפתיע הוא הפחד שלו מגבהים, ואת הפתרון שלו לכך כנראה כבר שמעתם: "הטיפ שלי הוא פשוט לא להסתכל למטה! מתברר שזה באמת עובד כי אני עדיין ממשיך לטפס".

כשאני שואלת את קמ״א ב׳ איך הוא מצליח לשלב את הטיפוס יחד עם התפקיד הצבאי שלו, הוא עונה: "כשאני נמצא בבסיס אני מקפיד להתאמן בין משמרת למשמרת ואני מביא איתי מכשירי אימונים שמותאמים ספציפית לספורט. כאשר אני נמצא בבית אני דואג להקדיש את הזמן לטיפוס ".

בזכות שירותו הצבאי הייחודי של קמ"א ב׳, הוא רוכש כלים בהם הוא נעזר גם בענף הטיפוס: "ראשית כל, אני יודע לתכנן מתי ולאן לצאת לטפס, לאור העובדה שאני זה שעוסק בבניית התחזית וצופה איפה יהיו גשמים ואיפה יהיה מזג אוויר טוב". עוד הוא מוסיף: "התפקיד לימד אותי לסדר לעצמי לוח זמנים, ככה שאני מצליח לשלב בין השניים ולא לפספס דבר".

בהמשך הדרך מתכנן קמ"א ב' להגיע גם למסלולים בחו"ל ואף להתחרות בתחום, ובינתיים הוא מעביר את האהבה לטיפוס הלאה - כפי שחברו הכיר לו את הענף, כעת הוא מלמד ומכיר לחברים ובני משפחה את ענף הטיפוס האתגרי.

loading...