המגנים של זרוע הים המגנים של זרוע הים

המגנים של זרוע הים

רבקה פיין

שבוע האבטחה של זרוע הים הגיע לסיומו, ואנחנו שוחחנו עם מפקדת מבית הספר לאבטחה ועם קצינת ביטחון מבסיס חיפה במטרה לשמוע על עבודת האבטחה השוטפת ועל האימונים שעברו

מדי חצי שנה מתרחש בזרוע הים שבוע האבטחה, במהלכו נערכים תרגילים, אימונים והרצאות בנושא מקצוע האבטחה. "המטרה של שבוע האבטחה היא לשפר את העבודה ואת היכולות שלנו, כדי שאחר כך נוכל להעביר את הידע שצברנו אל החיילים שלנו", מספרת קצינת אבטחה בבסיס חיפה, סגן ליאן מושלי.

סגן מושלי התחילה את שירותה כלוחמת בבסיס אשדוד ולאחר מכן יצאה לקצונה. "רציתי להמשיך לשרת בצבא, והיה לי ברור שאני רוצה תפקיד במערך האבטחה כיוון שהוא משלב עבודת שטח ופיקוד על חיילים".

ביום-יום סגן מושלי אחראית על שתי מחלקות ששומרות על הבסיס הגדול ביותר של הזרוע. "העבודה העיקרית היא עם הפרט, ליצור לו מחויבות למקצוע ולמחלקה, אך גם לעצמו".

שבוע האבטחה של זרוע הים הגיע לסיומו, ואנחנו שוחחנו עם מפקדת מבית הספר לאבטחה ועם קצינת ביטחון מבסיס חיפה במטרה לשמוע על עבודת האבטחה השוטפת ועל האימונים שעברו

"כחלק משבוע האבטחה נערכות ביקורות בבסיסים השונים, כדי לבדוק את רמת הכוננות בכל בסיס", מפרטת מפקדת בבית הספר לאבטחה בבה"ד זרוע הים, רב"ט מאיה גרשטיין, שבמסגרת תפקידה עוסקת בהכשרתם של מגנים אסטרטגיים ובקרי הגנה.

רב"ט גרשטיין התגייסה למערך האבטחה ומאז ממשיכה להתפתח בו. "התגייסתי לקורס מגן אסטרטגי, ידעתי שאני רוצה להגיע לפיקוד ואחרי כמה חודשים בשטח יצאתי לקורס והגשמתי את החלום שלי", היא משתפת, "אני גאה להיות איפה שאני נמצאת היום".

כחלק משבוע האבטחה התרחש אימון לכלל הקב"טים בזרוע הים, במהלכו נערכו מטווחים והקצינים תרגלו קרב מגע ולחימה. "האימון בודק את הכשירות שלנו, ואיפה אנחנו עומדים מבחינת ידע במקצוע האבטחה. אנחנו לומדים הרבה תרגילי לוחמה כדי להיות מוכנים לכל מצב", אומרת רב"ט גרשטיין.

מלבד בדיקת הכשירות, האימון מאפשר לקצינים לרכוש ידע מקצועי מגוון. "כך אנחנו משתפרים בביצועים", מסבירה סגן מושלי. "האימון נועד ליישר קו בין כולם ולחדד את הנהלים. בנוסף, בתרגול יש הזדמנות ללמוד מקציני הגנה מהבסיסים השונים, אנחנו מכירים עמיתים לעבודה וזוכים ללמוד זה מזה".


הלימודים במהלך השבוע מעלים את הרמה המקצועית במערך האבטחה של זרוע הים. "אני הצבתי לעצמי מטרה להשתפר במטווחים, ועמדתי בה", מתארת רב"ט גרשטיין. "נדרש מאיתנו להיות הכי טובים ומקצועיים שיש, ואימונים כאלה נותנים לנו את הדחיפה כדי להצליח יותר".

עוד כתבות בנושא

loading...