הגשים חלום הגשים חלום

הגשים חלום

מישל סירוטה

רגע לפני סיום תפקידו בזירה מבצעית, סא״ל בוריס שוסטר מסכם את תקופתו כמפקד פלגת הבט``ש 916

לפני 16 שנה, כשסיים קורס חובלים, סא"ל בוריס שוסטר קיבל מבת זוגתו, סבטה, שלימים הפכה לאשתו ולאם ילדיו, סבטה, מתנה- בקבוק יין. על הבקבוק היתה הקדשה- 'הלוואי שתגיע ל-916', נזכר מפל"ג 916 היוצא, סא״ל בוריס שוסטר בנאום הפרידה שלו מהזירה. ״על פלגה 916 שמעתי לראשונה בבית הספר לקציני ים בעכו. כבר כשהייתי תלמיד רציתי להגיע לפלגה וכשחברתי סבטה נתנה לי את הבקבוק, היא לא ידעה שבעתיד אבלה את השנים היפות והמשמעותיות בחיי בפלגה הזאת״, אמר סא"ל שוסטר תוך כדי שחולפים לנגד עיניו הזיכרונות מהשנים האחרונות.

פלגה 916, פלגת הביטחון השוטף בבסיס אשדוד, נחשבת לפלגה המבצעית ביותר בזרוע הים בימים אלו. קרבתה לרצועת עזה, משימות כמו שמירת הסגר הימי וההגנה על אסדות הגז של מדינת ישראל בים, לצד סיכול פעולות של ארגוני טרור ושמירה על שלומם של אזרחי מדינת ישראל החיים סמוך לקו החוף יוצרים שגרת חיים מורכבת ומאתגרת למשרתים בפלגה, לוחמים ומפקדים כאחד. בשנים האחרונות היו מעט מאוד רגעים של שקט כשהפלגה נאלצה להתמודד עם סיכול משטי מחאה שניסו לפרוץ את הסגר, מניעת חריגות מהאזור המותר לשיט ופעולות מבצעיות רבות ביניהן השתלטות על כלי שיט חשודים. במהלך תקופת פיקודו סא״ל שוסטר הצליח לחזק את הפלגה בצורה משמעותית, להגיע איתה לתפקוד שיא ולהתמודד בהצלחה מול האתגרים הרבים שמציבה הפעילות בזירה הרגישה.

 

 

״אני רוצה להודות לבוריס על כברת הדרך שעברה הפלגה בהובלתו עד למצב בה היא נמצאת כיום. מחובתי להמשיך ולפתח את הפלגה ואת התהליכים הרבים שהתחיל״, אמר המפל"ג הנכנס, סא״ל גיא ברק. על אף ההתחממות בגזרה וההסלמה בדרום, סא״ל שוסטר ידע לנווט את פלגה 916 אל עבר חוף מבטחים בהצלחה יתרה. היכולת לנתח ולהעריך מה יביא עימו העתיד איפשרה לפלגה להיות מוכנה בהתאם להתפתחיות שעלולות היו לבוא ולהישאר עם ידה על העליונה.

עבור סא״ל שוסטר הבחירה במסלול הפיקודי הייתה מובנת מאליו; ״רציתי פיקוד ורציתי לוחמה לכן קורס חובלים התאים לי מאוד״, נזכר המפל"ג היוצא. במרוצת השנים זכה סא"ל שוסטר למעין סגירת מעגל משלו כשחזר לפקד על מגמת גנ"ק בקורס חובלים ועל צוערים שבחרו בפיקוד בים כמו שהוא בעצמו בחר מספר שנים קודם לכן. את חוויותיו כמפקד ביחידות השונות הוא לא שוכח ומבקש מהמפקדים שתחתיו בקשה אחת- ״אל תאכזבו את הלוחמים שלכם, הם נותנים בכם אמון. הקשיבו להם, למדו מהם ודברו אליהם בגובה העיניים״, הדגיש סא״ל שוסטר. ״תפרגנו ללוחמים שלכם ואל תפחדו לשתף אותם בהצלחות וגם בכשלונות וזכרו תמיד להקדיש זמן ללמידה ולהתפתחות״, המשיך והוסיף.

 

 

על אף המסלול המרשים שעבר בצבא סא״ל שוסטר שומר על ענווה. ״אין לי חלומות גדולים ואינני יודע מה יהיה התפקיד הבא שלי״, ציין. ״בסופו של יום אני פשוט רוצה לעשות דברים טובים למען המדינה ואזרחיה״, הסביר.

כעת, הוא יוצא לדרך חדשה כמפקד פלגה 31 בשייטת ספינות הטילים. ״הזירה שונה והעיסוק שונה", ציין סא"ל שוסטר. "916 היא פלגה שהתחברתי אליה מאוד אבל אני ערוך ומוכן למשימה החדשה שלי ומחכה לצאת לדרך״, סיכם בהתרגשות.

 

loading...