הכי ישראלים הכי ישראלים

הכי ישראלים

עידו ליידנר

לכבוד יום העצמאות ה-72, שוחחנו עם שישה חיילים וחיילות בודדים בזרוע הים שהחליטו לעזוב הכל ולעלות לארץ כדי להתגייס ולשרת את המדינה

 

מה הוביל אותך לבחור לעלות לארץ ולהתגייס?

מגיל צעיר ידעתי שאני רוצה לגור בישראל, לשרת בצבא ולהיות חלק מהחברה הישראלית. ההורים שלי גם הם היו עולים חדשים שהגיעו מאוקראינה כילדים, ואבא שלי שירת בצבא ומתגאה בזה עד היום. השירות בצבא בעיניי הוא לא רק תרומה למדינה, אלא גם חלק חשוב ומלמד בתהליך ההתבגרות וגיבוש הזהות.

למה בחרת לשרת כבקרית שליטה ימית בזרוע הים?

תמיד אהבתי את הים ולכן חלמתי להתגייס לשירות שקשור בו. כשקיבלתי את שאלון ההעדפות וראיתי תפקיד בשם ״בקרית שליטה ימית בזרוע הים", סימנתי אותו בלי לחשוב פעמיים. אני גאה לשרת בזרוע הים בתפקיד חשוב ומרתק מאין כמוהו.

מה זה אומר בעינייך להיות ישראלית?

ישראליות בעיניי היא חום אנושי ואכפתיות ללא גבולות. אני רואה פה רצון גדול לעזור לזולת, גם למי שלא מכירים. החום הזה היה חסר לי מאוד עד שעליתי לארץ.

 

מה הוביל אותך לבחור לעלות לארץ ולהתגייס?

כשהייתי בן 15 ביקרתי בישראל בפעם הראשונה וטיילתי בכל רחבי המדינה, מדן ועד אילת. התאהבתי בארץ, וכשחזרתי לאוקראינה החלטתי שאני רוצה לעלות לארץ ולשרת בצבא במקום להמשיך מיד ללימודים באוניברסיטה.

למה בחרת לשרת כלוחם ביטחון שוטף בזרוע הים?

עוד לפני שהתגייסתי ידעתי שאני רוצה לשרת כלוחם, וכעברתי את גיבוש הלוחם הימי מיד הרגשתי שמצאתי את מקומי. בהפלגות הראשונות הרגשתי כאילו אני בתוך סצנה מסרט, ולאט לאט הבנתי שזה באמת קורה. אני גאה לקחת חלק בפעילות מבצעית כל כך חשובה.

מה זה אומר בעיניך להיות ישראלי?

הדבר הכי ישראלי בעיניי זה לשרת בצבא, וגם "להכיר את הארץ דרך הרגליים" - אחרי השחרור אני מתכנן לצאת ולטייל בכל רחבי הארץ.

 

מה הוביל אותך לבחור לעלות לארץ ולהתגייס?

אבא שלי ישראלי ויש לי משפחה בארץ, אז ביקרתי פה מדי שנה מגיל צעיר. כבר אז הרגשתי יותר בבית בישראל וידעתי שכשאגדל אעבור לגור פה.

למה בחרת לשרת כבקרית שליטה ימית בזרוע הים?

שמעתי על תפקיד בקרית השליטה הימית עוד לפני הגיוס, וחשבתי שהוא נשמע מעניין וחשוב. כשקיבלתי את שאלון ההעדפות וראיתי שהתפקיד הזה פתוח עבורי, הקדשתי לעניין מחשבה והחלטתי - אני הולכת על זה. היום, אחרי תשעה חודשים של שירות סדיר, אני מבינה כמה אחריות והשפעה על בטחון המדינה יש לי כבק"שית.

מה זה בעיניך להיות ישראלית? מה הכי גורם לך להרגיש ישראלית?

בעיניי להיות ישראלית זה להרגיש שמדינת ישראל היא הבית שלך, ולפתח בה חברויות וקשרים עמוקים.

 

מה הוביל אותך לבחור לעלות לארץ ולהתגייס?

עליתי לארץ עם המשפחה שלי. בעקבות קשיים שפתיים וכלכליים, משפחתי חזרה לאוקראינה ואני החלטתי להישאר בארץ. למדתי וגרתי בפנימיית "כדורי", וסיימתי את לימודיי עם בגרות מלאה. לאחר מכן התגייסתי לצבא בהרבה רצון וגאווה.

למה בחרת להתגייס לתפקיד לוחם ימי בשייטת 3?

החיבור והסקרנות שלי לים התחילו בגיל צעיר כשהייתי שחיין ועברתי קורס מצילים בבית הספר. אבא שלי תמיד היה אומר לי: "מצא מקום שתוכל לעבוד בו עם המח והראש, לא רק עם שרירים". ספינות הטילים הן מקום שמעבר ליכולות הדרושות לכל לוחם, מצריך גם הרבה ידע ושליטה במערכות טכנולוגיות מורכבות, חשיבה ויצירתיות.

מה זה בעיניך להיות ישראלי? מה גורם לך להרגיש ישראלי?

עד הגיוס לא הרגשתי ישראלי במיוחד. בטירונות, לצד הקושי והצורך להסתגל למציאות חדשה, הרגשתי פעם ראשונה שאני הופך לחלק מהמדינה הישראלית.

 

מה הוביל אותך לבחור לעלות לארץ ולהתגייס?

הייתי פעילה מאוד בצופים בארה"ב כל שנות נעוריי, ושם נחשפתי לפעילות גרעין צבר, שהיא תכנית גרעיני העלייה של תנועת הצופים העבריים, בעקבותיה רבים מחבריי עלו לארץ והתגייסו. בבוא העת החלטתי גם אני שאני רוצה לעשות עלייה ולהתגייס לצבא.

למה בחרת להתגייס להיות מש"קית חינוך בזרוע הים?

לקראת הגיוס שובצתי כמש"קית חינוך, תפקיד שלא הכרתי לעומק אבל שמחתי מאוד ללמוד עליו ולהתמקצע בו. בשבוע שעבר סיימתי את הקורס והגעתי לבה"ד זרוע הים, ואני מתרגשת להתחיל את התפקיד ולהיות חלק מעשייה משמעותית בתחום החינוך.

מה זה בעינייך להיות ישראלית? מה גורם לך להרגיש ישראלית?

בעייני ישראליות מאופיינת בתחושה חזקה של משפחתיות. כשגרתי בארה"ב הרגשתי ישראלית, ופתאום כשהגעתי לפה הרגשתי שרואים אותי בתור 'האמריקאית'. לוקח זמן להשתלב וללמוד את השפה ואת הסלנג הישראלי, ואני מרגישה שאני ממשיכה להשתפר מיום ליום.

 

מה הוביל אותך לבחור לעלות לארץ ולהתגייס?

אחרי שסיימתי את לימודי התיכון בארה"ב, השתתפתי בתוכנית לימודים בישראל למשך תשעה חודשים. אלו היו חודשים מדהימים בהם למדתי עברית, טיילתי בארץ והכרתי חברים לחיים. זו הייתה חוויה מיוחדת משמעותית מאוד שהובילה אותי להתחיל את תהליך העלייה.

למה בחרת להתגייס דווקא למדור קשרי חוץ בזרוע הים?

ידעתי שאני רוצה לתרום למדינה וגם להתמקצע בתחומים בהם ארצה לעסוק בעתיד. אני מתכנן ללמוד יחסים בינלאומיים אחרי השחרור, לכן שמחתי להתגייס לתחום קשרי חוץ בענף תקשורת בינלאומית במפקדת זרוע הים. אני מרוצה מאוד מהתפקיד ומרגיש אני צובר ידע, ניסיון וחוויות בלתי נשכחות.

מה זה בעיניך להיות ישראלי? מה גורם לך להרגיש ישראלי?

בעיניי אין תשובה אחת לשאלה הזו. ישראל מלאה בתרבויות שונות ומגוונות וזה הקסם שלה. אני מרגיש גאה להיות חלק ולשרת את המדינה המיוחדת הזו.

עוד כתבות בנושא

loading...