סוכות ברציפים סוכות ברציפים

סוכות ברציפים

רבקה פיין

מהקמת סוכות על הרציפים ועד העברת סיורי סליחות דיגיטליים – כך התכוננו בזרוע הים לחגי תשרי

לרגל תקופת החגים, שוחחתי עם הרב של זרוע הים, סא"ל אופיר טובול, ושמעתי ממנו כיצד התכוננה הרבנות בזרוע הים לחגי תשרי.
סא"ל אופיר טובול מתגורר בקריית שמונה עם אשתו וחמשת ילדיו. לפני שהתחיל את תפקידו כרב הזרועי, עבר הרב טובול דרך ארוכה בצבא. מסעו החל בשירות הסדיר, כשהיה אחראי על חיילים ששולבו בתוך מוסדות חינוך חרדיים.

עם סיום שירותו הסדיר עבר קורס רבניים צבאיים, ולאחר מכן שימש כרב ביחידות רבות, היה הרב הראשון בבסיס עיר הבה"דים, ואף היה אחראי על הדוברות וההסברה של מערך הרבנות.

התפקיד העיקרי של הרבנות הוא לתת מענה לכל הדתות, כך מספר לי הרב טובול. בין אם זה ימי עיון ולימוד, מענה הלכתי, או אפילו עריכת חופות. "הרבנות גם שותפה בתהליכים המתרחשים בזרוע, כמו למשל אפיון והבנייה של תשתיות רבות. זאת כדי לאפשר שירות של כלל המשרתים תחת פקודות השירות המשותף", הוא מעיד.

"בצל הקורונה, ההיערכות לקראת החגים מורכבת יותר מכל שנה אחרת", אומר הרב טובול. "אחת המטרות שלנו היא שכל משרת ומשרתת בזרוע הים ירגישו את החוויה של החגים למרות אתגרי התקופה". מכיוון שמשרתי הזרוע מחולקים על פי קפסולות, הרבנות הוציאה הנחיות הלכתיות שמותאמות להנחיות קורונה, וגם הנחיות המגבילות את מספר המתפללים.

"לקראת תקופת החגים הכשרנו מספר חיילים מכל קפסולה, לימדנו אותם איך להעביר תפילות ראש השנה ואיך לתקוע בשופר", מספר הרב טובול. "כך התאפשר להם להתפלל בקבוצות קטנות על פי ההנחיות".

הימים בין ראש השנה ליום הכיפורים נקראים 'עשרת ימי תשובה', והם מהווים תקופה של חשבון נפש. בזמן זה בשנה נהוג לצאת לסיורי סליחות, אך השנה, בשל הנסיבות המיוחדות, יצרו בזרוע הים סיורי סליחות דיגיטליים שאפשרו למשרתים לחוות את החוויה החשובה תוך שמירה על בריאותם.

"מעבר לחשבון הנפש האישי", מסכם הרב אופיר, "בתקופה הזאת עלינו לחשוב על הערך של 'ביחד'. אמנם כולנו אנשים שונים שמגיעים מרקעים שונים ומחזיקים בדעות שונות, אבל בצבא לכולנו יש מטרה אחת משותפת - לשמור על ביטחון מדינת ישראל".

עוד כתבות בנושא

loading...